Olding

Voksenlærling

8 indlæg i dette emne

Hvad skal der stå i en uopfordret ansøgning, hvis jeg vil forsøge at få en plads som voksenlærling indenfor kontor?

Jeg har besøgt denne side http://www.blivvoksenlaerling.dk og det ser ud som om man ikke skal starte med noget skole først, men kan det passe??

Jeg har en studentereksamen, men jo ikke noget handelsskoleforløb..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uddannelsesmæssige kvalifikationer

•Handelsskolernes Grunduddannelse på 2 år (HG)

•Højre Handelseksamen (HH)

•HF eller studentereksamen suppeleret med et specialkursus

Det er hvad jeg har fundet på denne hjemmeside, som pt søger kontorelever ;)

Måske det kan hjælpe dig lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville bare søge på normalvis, altså en elevplads, for da du er over 25 år, så skal du have voksenelevløn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni, - ja, det er jeg klar over.. Men som SS1980 er inde på, så er der krav til skole/eksamen som jeg ikke kan opfylde, da jeg er student tilbage i 1980'erne :blink

Problemet er, at man ikke kan tage de 12 ugers HGS på SU når man allerede har en gymnasial uddannelse - altså skulle jeg gå 12 uger uden løn = totalt umuligt.

Jeg tænkte at der måske var nogle områder man IKKE krævede en HGS eller lignende??!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni, - ja, det er jeg klar over.. Men som SS1980 er inde på, så er der krav til skole/eksamen som jeg ikke kan opfylde, da jeg er student tilbage i 1980'erne :blink

Problemet er, at man ikke kan tage de 12 ugers HGS på SU når man allerede har en gymnasial uddannelse - altså skulle jeg gå 12 uger uden løn = totalt umuligt.

Jeg tænkte at der måske var nogle områder man IKKE krævede en HGS eller lignende??!

jeg ville være fræk nok og søge alligevel, for jeg oplever ofte at folk men en HF eller stundentereksamen ofte er mere velset end folk men eks. en HG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man SKAL ikke ha voksenlærlingeløn. Virksomheden kan søge om det, og er der overskud på den konto ved kommunen, kan man få det. Jeg er fx 27 og får ikke voksen løn. Det gjorde jeg ved min tidligere læreplads. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man SKAL ikke ha voksenlærlingeløn. Virksomheden kan søge om det, og er der overskud på den konto ved kommunen, kan man få det. Jeg er fx 27 og får ikke voksen løn. Det gjorde jeg ved min tidligere læreplads. :)

det forstår jeg ikke, for da jeg var kontorelev, og skulle underskrive kontrakt, kunne de først ikke lige få tilskudet til voksenelevlønnen, men der havde jeg fat i HK, som sagde at de ikke måtte tilbyde mig almindelig elevløn, at jeg skulle have voksenelevløn, fordi jeg var over 25.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skriver man i den indledende mail?

Normalt ville jeg jo skrive noget a la:

Vedhæftet finder du min ansøgning til stillingen som elev, med samt mine eksamensbeviser, CV og seneste referencer.

Jeg glæder mig til at høre fra dig - og står naturligvis til rådighed hvis der skulle være spørgsmål!

..men når ikke stillingen er slået op???

Vedhæftet finder du min uopfordrede ansøgning til en stilling som elev i jeres økonomiafdeling (eller hvad det nu er), med samt mine eksamensbeviser, CV og seneste referencer.

Jeg glæder mig til at høre fra dig - og står naturligvis til rådighed hvis der skulle være spørgsmål!

Holder det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER