My love

HG som fjernstudie

5 indlæg i dette emne

Hej

Min HG er forældet da det er ti år siden jeg tog den.

Jeg står i en situation hvor jeg skal finde ud af hvad jeg skal hvis ikke der sker noget som gør at mit nuværende job kan løbe rundt.

Og jeg tænker lidt at tage en kontor uddannelse. Det skal være en der ikke indeholder alt for meget med tal, og egentlig heller ikke al for svær. Gør nok mig selv dummere end jeg er, men er så bange for at fejle.

Men for at kunne tage den skal min HG up to date.

Jeg har så fået at vide at man kan tage den som fjernstudie. Det startede i januar og slutter i november (håber jeg kan nå at komme med) men jeg kan ikke rigtig finde noget nogen steder om den.

Har fundet en på Niels Brock men den er kortere tid. Så den kan det ikke være.

Nogen af jer der har hørt om de ?

Grunden til at jeg tager den som fjernstudie er fordi jeg gerne vil passe mit job samtidig. For i det tilfælde tingene nu skulle ændre sig til det bedre vil jeg gerne beholde mit job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg skulle starte undersøgte jeg også fjernstudie men blev informeret om flere elevoladser fravælger folk fra fjernstudie da de slet ikke har samme viden som dem der tager det på skole. Men der er jo HgV som er for voksne. Den gik jeg igang med i august og er færdig til sommer. 1 år på su er total skod, men det skal bare overståes :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg skulle starte undersøgte jeg også fjernstudie men blev informeret om flere elevoladser fravælger folk fra fjernstudie da de slet ikke har samme viden som dem der tager det på skole. Men der er jo HgV som er for voksne. Den gik jeg igang med i august og er færdig til sommer. 1 år på su er total skod, men det skal bare overståes :-)

Jeg har en HG men da det er 10 år siden den blev afsluttet så skal fagene lige opdateres og det var derfor jeg ville tage dem som fjernstudie. Vi står desværre i den situation at vi ikke har råd til at jeg kommer på su. Jeg får lige nu 7200 kr ud betalt i løn og det kan ikke løbe rundt. Så en su kan da slet ikke :( så mine muligheder er jo desværre heller ikke mange,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er en ringe trøst men du kan få forsørgerlån når du har barn. Jeg får 9800 i måneden. Ved godt det skal betales tilbage, men til den tid skulle jeg gerne have flere penge. Hmm kan du mon tage en hgstudendt det er jo et turbo forløb på ca 20 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er en ringe trøst men du kan få forsørgerlån når du har barn. Jeg får 9800 i måneden. Ved godt det skal betales tilbage, men til den tid skulle jeg gerne have flere penge. Hmm kan du mon tage en hgstudendt det er jo et turbo forløb på ca 20 uger.

Det er i hvert fald en mulighed hvis det er.

Hm ja det kunne være. Ved faktisk ikke om det tilbydes hvor jeg bor.

Men jeg har været i kontakt med handelsskolen og umiddelbart så burde de fag jeg tog den gang samt nogen jeg har taget senere stadig gælde så det håber jeg. Jeg skal sende dem mine afgangs beviser mandag.

Men lige nu ser det ud til at den job situation jeg er i nu vil blive meget bedre inden for set næste halve år sådan at jeg ikke skal læse videre. Så det krydser jeg fingre for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER