Nitzen1987

Dilemma angående job og PB

4 indlæg i dette emne

Jeg er i vildrede om hvad jeg/vi skal :help

Sagen er den, at jeg blev færdiguddannet folkeskolelærer i 2011. Efterspørgslen efter lærere har dog ikke været så stor, så jeg har ikke været så heldig at finde et fast job. I de første 11man neder efter jeg var blevet færdiguddannet arbejdede jeg som lærervikar med supplerende dagpenge. Hvorefter jeg gik på barsel og fødte mit og mandens første barn i juni 2012 :)

Da jeg vendte tilbage fra barsel i maj 2013 gik jeg direkte tilbage på dagpenge. Jeg deltog i et jobsøgningskursus hos Mercuri Urval og hen over sommeren brugte jeg det ferie jeg havde optjent og gik ellers bare på dagpenge. I september startede jeg så i fire ugers virksomhedspraktik med henblik på 9 måneders jobrotation efterfølgende. Min jobrotation varer frem til midten af juni, hvorefter jeg igen skal tilbage til jobsøgningen....

Manden og jeg ønsker os endnu et barn og vi valgte at starte PB i oktober måned 2013, da vi ikke ønsker for stor aldersforskel mellem vores børn, men har endnu ikke haft gevinst. Jeg har knap 1 år tilbage af min dagpengeret. Og vi tænkte derfor at det kunne passe godt med et efterårsbarn her i 2014, hvis det kunne lykkedes, da det så ville give mig lidt ekstra tid til at finde et job og forhåbentlig ville efterspørgslen efter lærere stige. + vi ønsker ikke at sætte vores liv på standby, fordi jeg ikke har et arbejde.

På den skole hvor jeg arbejder er vi ca. 40 lærere. Heraf er vi to rotationsvikarer og tre barsels-/sygeorlovsvikarer.

Jeg havde i dag en samtale med en af barselsvikarene og hun talte om at man vidste med sikkerhed, at én af de fastansatte lærere går på pension + der går rygter om at et par stykker mere går på efterløn/pension til sommer.

Hende som man ved med bestemthed går på pension underviser i mine linjefag + nogle andre fag...

Det er en stilling som vil være oplagt for mig at søge, hvis den bliver slået op, og jeg ved med sikkerhed at 2/4 vikarer ikke har tænkt sig at søge den, fordi de ikke er interesseret i at arbejde med indskolingsklasserne.

Nu er det så, at jeg bliver rigtig meget i tvivl om vi skal indstille PB2 i håb om, at det job bliver slået op og i håb om at jeg kan komme i betragtning til jobbet.... Men jobbet bliver sandsynligvis ikke slået op før maj/juni - hvis det bliver slået op, det kan jo også tænkes, at skolen blot laver nogle omrokeringer og så kan få det til at gå op uden at skulle have nye lærere ind. Det er også som om, at den kommende skolereform, der træder i kraft efter sommerferien, men som ingen ved noget om, gør alt og alle usikre.

Men uanset hvad er der jo ikke noget der er sikkert. Hverken i forhold til job eller projekt baby :(

Åh jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal :unsure

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her :unsure

Måske er der nogle af jer der har nogle kloge ord eller gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min tanke er at det måske bare er at gå ind på kontoret til skolelederen og spørge direkte "hvis den stilling bliver slået op vil jeg så komme i betragtning hvis jeg søger?" Så gør du opmærksom på at du er interesseret og at de altså kan undgå at skulle søge en ny fordi de har en der kender stedet, er kvalificeret og gerne vil. Måske kan du så mærke efter i dig selv, alt efter svaret er, om det giver dig en bedre fornemmelse for hvad der er er rigtigt.

desuden syntes jeg du skal have i baghovedet at du sagtens kan være egoistisk og sige at skulle du blive gravid så har de ikke krav på at vide noget før du er 3 mdr henne hvilket betyder at du stadig har tid at løbe på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tanke er at det måske bare er at gå ind på kontoret til skolelederen og spørge direkte "hvis den stilling bliver slået op vil jeg så komme i betragtning hvis jeg søger?" Så gør du opmærksom på at du er interesseret og at de altså kan undgå at skulle søge en ny fordi de har en der kender stedet, er kvalificeret og gerne vil. Måske kan du så mærke efter i dig selv, alt efter svaret er, om det giver dig en bedre fornemmelse for hvad der er er rigtigt.

desuden syntes jeg du skal have i baghovedet at du sagtens kan være egoistisk og sige at skulle du blive gravid så har de ikke krav på at vide noget før du er 3 mdr henne hvilket betyder at du stadig har tid at løbe på.

Tja det kan du jo have ret i :) jeg er bare ikke typen, der har rundsave på albuerne :unsure men jeg kunne da høre efter om de forventer at slå nogles stillinger op til næste skoleår :) men tror nu nok, at de uanset hvad er forpligtet til at oprette en jobannonce, hvis de får en stilling ledig, eller er jeg helt galt på den? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det kan du jo have ret i :) jeg er bare ikke typen, der har rundsave på albuerne :unsure men jeg kunne da høre efter om de forventer at slå nogles stillinger op til næste skoleår :) men tror nu nok, at de uanset hvad er forpligtet til at oprette en jobannonce, hvis de får en stilling ledig, eller er jeg helt galt på den? :unsure

Det kommer an på hvilken slags institution, kommunale SKAL slå dem op, private skal ikke. Der hvor jeg arbejder nu slår de dem først op internt, og så bliver de oftest besat på den måde, ellers tager de fra bunken med uopfordrede ansøgninger og først derefter slår de dem op, men de er også private, skolen er jeg i tvivl om, især om de kan være kommunale men dele lokaler og ledelse med privat egede VS, BHV og fritter :unsure

Jeg har heller ikke is i maven på den måde, men mange fortæller jo først om graviditeten efter uge 12 og det er da 3 mdr. så det er din ret at kunne holde det hemmeligt der til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER