MamatilJ&M

Må jeg se et billede af dit køkken? Inspiration...

11 indlæg i dette emne

Vi står og skal have nyt køkken... Måske... Og jeg kan slet ikke finde ud af det. Skal der være hvid med eller uden højglans? Skal det være med sorte lister? Hvilke lamper skal der hænge over køkkenbordet? Eller skal det være spot i loftet? Og så videre, og så videre...

Må jeg se jeres køkken og fortæl gerne det i er glade for og det i er knap så glade for...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja pyh der er mange muligheder. På en måde er jeg glad for nogle andre havde taget beslutningen for os, selvom der er nogle ting, jeg havde gjort anderledes.

Vores er et Invita, Hvidt højglans. Det er dejlig nemt at tøre af, noget nemmere end de matte overflader vi havde i lejligheden. Vi har laminat bordplade som jeg synes er praksis, fordi der ikke er vedligeholdelse som en træbordplade og nem at rengøre. Hvis vi var rige havde vi valgt en Corian bordplade.

Vi har kun et overskab, der var 3 med spot i inden vi fjernede væggen. Det havde sikkert virker fint. Nu har vi i stedet 2 Piet Hein lamper til at hænge, men vi mangler stadig lys der hvor vi fjernede væggen.

Jeg elsker vores skuffe. Og der hvor der er skabe, vil vi gerne have sat skuffer i i stedet. Det er så meget nemmere at organisere sine ting og komme til dem. Vi har dog underskabe med låger ud mod spisebordet til tallerken og glas. Vi mangler dog plads til vinglas, men de kommer nok i et vintrineskab, nu der ikke er overskabe til dem.

Elsker vi har nedsunken vask (hedder det det?), induktionskogeplade og hævet ovn. Savner dog at have hævet opvaskemaskine. Det er altså luksus.

Haha nu kan jeg slet ikke huske hvad du spurgte om; er fra mobilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov billeder

kPr4CbG.jpg

NFcVkMd.jpg

VNmLMwS.jpg

Og vi mangler stadig lister :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tPIFsF5.jpg

E0raDAA.jpg

Ok, boligfotograf bliver jeg aldrig...

Jeg elsker vores dobbeltvask og hævede ovn.

Bardisken er også super, men når man som os (mig...) roder ret meget bliver den meget nemt rodet til...

Og så har vi skuffer næsten overalt. Det er så lækkert. Bed spisebordet har vi tre underskabe til tallerkener, men det er ikke luge med på billederne.

Og så er jeg ret vild med at det er muret op og ikke helt dækket til så man kan se fliserne. Det er tydeligst på bardisken, som jeg selvfølgeligikke lige fik et ordentlig billede af.

Hjørneskabet har drejelige hylder, så man kan komme til de ting der står bagerst.

Der er ikke rigtig noget i vores køkken jeg er utilfreds med. Måske lige at opvaskemaskinen ikke er hævet, men det er vist også det eneste. Og så at der ikke er gulvvarme ;)

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldt udtræk på skufferne - spar ikke de penge! Og så fortrød jeg bitterligt mine mørkegrå låger i mit gamle køkken. De var vildt sarte. Mørke farver er generelt sartere end lyse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for billeder og fordele og ulemper... De er nærstuderet :D Jeg er helt sikker på det skal være hvid med mørk bordplade. Jeg skal ikke have en stor vask igen men tilgengæld er vi faktstik sikre på den sorte nedsænkede vask.

Det køkken de laver tilbud på er et hvidt højglans køkken med endnu mere skinnende greb (mandens valg). Og jeg kan slet ikke forene mig med det... Har siddet og kigget på den der hedder Linea black fra kvik, men kan ikke finde ud af om det bliver for rodet med de sorte kanter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne vise vores køkken, men det trænger virkelig til en overhaling eftersom jeg ikke har været hjemme hele weekenden ;) Skal nok lige få smidt billeder ind når det er gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du i hvert fald :) Især fordi du selv nævner hvid højglans, så kan vores jo evt være en inspiration ;)

Vi har ikke på noget tidspunkt fortrudt højglans, jeg var nemlig meget i tvivl om vi skulle have med eller uden. Men det er super nemt ar holde og ser super flot ud!

Vi har tilgengæld fortrudt vores sorte laminat bordplader! De er skide flotte, ingen tvivl om det! Men de får ridser SÅ nemt, og fedtpletter konstant! Men var der jo så ingen der fortalte os ;)

post-7977-0-31630000-1390159098_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et mere :)

post-7977-0-94976100-1390159475_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig. Det er sådan en vask vi har. Den er vi SÅ glad for!

Kan du linke til det du overvejer? Lidt nemmere her fra mobilen ;)

Vores laminatboedplade er hedder vist 'Night sky', sort med forskellige 'sten' i. Det gør at den ikke ser beskidt ud på samme måde som Backkat85 snakker om.

Edit: blev for nysgerrig og Google hjalp mig. Hmm jeg er generelt ikke for de grebsfrie låger, og tænker lidt det samme med den sorte kant. Men har jo heller ikke ser det live :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige billede af vores men lågerne ligger dem backkat85 har lagt op. Og vi er faktisk ikke så glad for de nedeste. De består af seperate brædder, for at det skal matche skufferne, men de slutter ikke tæt. Det er ikke noget man ser når man står men kan man se køkkenet nedefra som hos os fra sofaen ser det grimt ud og er noget der irriterer os med de sprækker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER