Guest

Hjemmelavet sushi

4 indlæg i dette emne

Jeg har inviteret mine søskende og deres familier til sushiaften i her i næste weekend og er så småt begyndt at planlægge indkøbslisten lidt. Så derfor søger jeg til inspiration til indholdet.

 

Min plan er i hvert fald at lave disseruller.

 

Ura Maki:

Crispy reje, advokado og chilimayo

California

 

Hoso Maki: (de fire første er primært til børnene, der ikke spiser fisk)

Agurk

Advokado

Mango

Crispy Chicken

Tun og koriander

Laks

 

Futo Maki:

Laks, forårsløg, advokado, salat og chili

Tun, forårsløg, gulerødder og chilimayo

 

Men jeg synes lidt at jeg er gået i stampe. Det er den samme slags som vi altid får og kunne godt tænke mig lidt nyt. Har I nogle idéer? Evt. en udbygning til de, der allerede står på listen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min ynglings sushi restaurant laver nogle ruller med knuste wasabiærter sammen med laks. Det er jeg ret vild med :) Og nogle med kylling, tranebær og cashewnødder, der også er rigtig gode :)

Min storebror lavede engang noget sushi, hvor der blandt andet var rødbedespirer i. Jeg husker ikke at spirerne smagte af så meget, men de så rigtig flotte ud i rullerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Friske grønne asparges synes jeg også gør sig godt i sushi. Og hvor er agurken??? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stor fan at BBQ-marineret kylling som kommer nystegt i rulle med hvad end man lyster, og serveres mens kyllingen stadig er varm. Min absolutte favorit når vi selv laver sushi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER