alexandermor07

pco???

6 indlæg i dette emne

Hej nu spørger jeg lige.. ved ikke så meget om pco men hvordan har I fundet ud af at I lider af pco???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alexandermor

 

Første gang; Havde en vandcyste der sprang, og det gjorde så ondt jeg røg til lægen fordi jeg vidste jo ikke hvad der skete. Nå, videre til en GYN, som scannede mig og sagde det lignede pco. Hun tog nogle blodprøver på 2 forskellige dage i cyklus, kan ikke huske den sidste men første var på 3 mens dag - og så fik jeg kontrastvækse gennem æggelederne for at undlade forstoppelse. Vi havde været igang med baby projekt længe, så det nævnte jeg. Så fik jeg methformin og blev gravid. Efter fødsel var PCO væk til 2 mdr. kontrol.

 

Anden gang: Havde jeg første gang i mente. Så der undlod de blodprøverne, men scannede bare og fik afvide det så ud af H til med pco. Gik på diæt og begyndte på methformin igen, sammen med en urtekur. Fik afvide jeg skulle komme og få inseminering efter 3-6 mdr. afhæning af eget ønske. Blev gravid i 2 cyklus. Efter fødsel til 3 mdr. kontrol, var PCO væk.

 

3 gang, nu: Med de to andre gange i hummelse :D Tog til GYN, for at få afvide om det stadig var væk eller var det. Hun scannede og PCO stortrives, havde "fine ægblærer". Fik methformin og besked om at gå på diæt. Fik også taget blodprøve på 3 mens dag igen, stadig PCO. Så gik på diæt (læs; det går ikke så godt), og spiser methformin og drikker igen urtekur.

 

Ja, så lang historie kort: GYN, scanning og blodprøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist til gyn pga sjælden og uregelmæssig mens og gyn konstaterede pco ved indvendig scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktisk ikke i tvivl om jeg havde PCOS pga uønsket hårvækst, overvægt, mv. Sad ved en sygeplejerske nede på lægeklinikken, da hun skulle hjælpe med at tabe mig, og hun synes det var en god ide at blive tjekket. Så jeg fik taget blodprøver ved lægen og sendt videre til gyn. Og han var ikke i tvivl om jeg havde PCO på baggrund af blodprøverne, så jeg ved faktisk ikke engang om jeg har cyster. Det var der slet ikke snak om under scanningen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i deler jeres historier. Jeg har også meget uregelmæssig mens og hvis man kan sige det et pikslips på maven som jeg barbere væk. Burde jeg ringe til lægen for at blive tjekket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev henvist til gyn pga sjælden og uregelmæssig mens og gyn konstaterede pco ved indvendig scanning.

Melder mig under denne fane.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER