My love

Spørgsmål til dp mor

20 indlæg i dette emne

Vores datter på 19 mdr har jeg været så heldig at have hjemme ved mig i dagpleje, men grundet forskellige ting, har vi besluttet at hun vil have bedst af at komme i en kommunal dagpleje. Det får hun mere glæde af.

Men jeg vil rigtig gerne stille dagplejen nogle spørgsmål. Men er i tvivl om hvad der kunne være rart at vide.

Vil spørge om ferie, og så nævne at vores datter har nogle ting hun ikke kan tåle. Vil også spørge om hun feks vil give medicin mod astmatisk bronkitis hvis det skulle blive nødvendigt. Men hvad kan man ellers spørge om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hva hun laver med børnene og om hun bruger tid på at komme uden for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva hun laver med børnene og om hun bruger tid på at komme uden for.

Det kan du selvfølgelig ikke vide ;) men hun bor et hus fra os så ved de enten går daglige ture eller leger uden for. Men god ide med hvad hun laver med børnene :) takker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg ved SKAL hun give medicin mod ab, hvis barnet har behov for det, men fint at snakke om det :)

Måske kunne det også være interessant at vide:

- Hvilke børn hun ellers har (alder)

- Hvad de spiser (grøntsager? Varm mad? Fisk? Øko?)

- Om hun ryger (hun må ikke ryge sammen med børnene, men for nogen er det jo en bekymring om der er røgpartikler i møbler mv)

- Om hun har planer om at gå på efterløn eller lignende i nær fremtid (surt at skulle skifte dp efter et år...)

- Om de går i legestue og hvor tit

- Og som Ria siger, hvad de laver og om de kommer ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg ved SKAL hun give medicin mod ab, hvis barnet har behov for det, men fint at snakke om det :)

Måske kunne det også være interessant at vide:

- Hvilke børn hun ellers har (alder)

- Hvad de spiser (grøntsager? Varm mad? Fisk? Øko?)

- Om hun ryger (hun må ikke ryge sammen med børnene, men for nogen er det jo en bekymring om der er røgpartikler i møbler mv)

- Om hun har planer om at gå på efterløn eller lignende i nær fremtid (surt at skulle skifte dp efter et år...)

- Om de går i legestue og hvor tit

- Og som Ria siger, hvad de laver og om de kommer ud :)

Den med røg er væsentlig. For har fået at vide af lægen at vores datter ikke må udsættes for røg og det hænger jo i huset.da vi er naboer så kender jeg hendes alder, 39 år så heldigvis ikke efterløns alder i nærmeste fremtid,

Og legestue ved jeg de er i en gang om ugen,

Jeps vi bor i en meget lille by ;)

Man ved i hvert fald alt om alle. Men rigtig gode ting. Nu kan vores datter feks ikke tåle æg men jeg kan vel ikke forlange hun får mad uden æg? Men så kan man vel selv sørge for det. Vi oplever kun reaktion ved kogte æg, hjemmelavet is. Den slags hvor ægget ikke er i bagværk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil høre om hun vækker børnene eller om hun lader dem sove til de selv vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil høre om hun vækker børnene eller om hun lader dem sove til de selv vågner.

Nu er jeg selv af den holdning at børnene skal sove til de vågner, men er der virkelig nogen dp der vækker børnene? Eller det er måske kun fordi forældrene beder om det.

Jeg tænker også om man kan være så fræk at høre om mulighed for barnet sover inden for. Vores gider ikke sove i barnevogn mere efter hun skal havde n masse tøj på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg selv af den holdning at børnene skal sove til de vågner, men er der virkelig nogen dp der vækker børnene? Eller det er måske kun fordi forældrene beder om det.

Jeg tænker også om man kan være så fræk at høre om mulighed for barnet sover inden for. Vores gider ikke sove i barnevogn mere efter hun skal havde n masse tøj på.

Mie var i gæste DP hvor hun blev vækket <_< så det er åbenbart ikke en selvfølge!

Mie sov inde lige til hun startede i DP - sagde at hun altså normalt sov inde, men hun måtte godt give det der sove i barnevogn et forsøg vi havde bare ikke taget kampen. Mie har sovet i barnevogn lige siden og det som om hun aldrig havde prøvet andet!

Jeg syntes godt du kan spørge, men er sikker på st hvis hun syntes det er bedst i barnevognen så er det bare noget andet når det er hos en ny. Så er det jo bare sådan det er der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie var i gæste DP hvor hun blev vækket <_< så det er åbenbart ikke en selvfølge!

Mie sov inde lige til hun startede i DP - sagde at hun altså normalt sov inde, men hun måtte godt give det der sove i barnevogn et forsøg vi havde bare ikke taget kampen. Mie har sovet i barnevogn lige siden og det som om hun aldrig havde prøvet andet!

Jeg syntes godt du kan spørge, men er sikker på st hvis hun syntes det er bedst i barnevognen så er det bare noget andet når det er hos en ny. Så er det jo bare sådan det er der!

Nej det er det da åbenbart ikke. Men har aldrig set hende vække børnene. Vores er så heller ikke en der sover længe til middag.

Er nogen gange bange for at hun skal få en kamp med vores datter fordi hun er så gammel når hun begynder. Vi har dog snakket om at øve med hende at hun sover i barnevogn. Og så håbe på hun vil det derovre. Samtidig så kan hun godt vågne grædende efter en time hvor man skal lade hende være da hun som regel sover videre. Men hun kan jo ske at vække de andre børn. Åh de bekymringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg ved SKAL hun give medicin mod ab, hvis barnet har behov for det, men fint at snakke om det :)

Måske kunne det også være interessant at vide:

- Hvilke børn hun ellers har (alder)

- Hvad de spiser (grøntsager? Varm mad? Fisk? Øko?)

- Om hun ryger (hun må ikke ryge sammen med børnene, men for nogen er det jo en bekymring om der er røgpartikler i møbler mv)

- Om hun har planer om at gå på efterløn eller lignende i nær fremtid (surt at skulle skifte dp efter et år...)

- Om de går i legestue og hvor tit

- Og som Ria siger, hvad de laver og om de kommer ud :)

Jeg har så fået af vide at dagplejer ikke har pligt til at give medicin. Så det ville jeg klart spørge om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så fået af vide at dagplejer ikke har pligt til at give medicin. Så det ville jeg klart spørge om...

Det mindes jeg nemlig også at have hørt da jeg startede. Og synes er var noget med at man skal have en tilladelse for at må give det. Men ved ikke om jeg husker forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så fået af vide at dagplejer ikke har pligt til at give medicin. Så det ville jeg klart spørge om...

Jeg har godt nok sagt ja til at give mine dp børn det. Men det er kun fordi jeg er vant til det ved eget barn. Ellers havde jeg nok været forbeholden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til den med medicin - min dp siger hun skal give det så længe det er med cpr nr på. Og gerne i doser. Ved Zoey klistre vi mærket der blir sat på medicinen udenpå en lille pose og afmåler så små oralsprøjter så hun har til dagen. Når hun hoster er astma masken i dp tasken til nødstilfælde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til den med medicin - min dp siger hun skal give det så længe det er med cpr nr på. Og gerne i doser. Ved Zoey klistre vi mærket der blir sat på medicinen udenpå en lille pose og afmåler så små oralsprøjter så hun har til dagen. Når hun hoster er astma masken i dp tasken til nødstilfælde :-)

Vi har selvfølgelig ikke mærket de spray hun har mod ab. Men jeg må høre ad. Hun skal nemlig kun have et sprøjt af den blå spray hvis det bliver noget i løbet af dagen.

Må jeg spørge hvad det er din pige får? For den maske med spray kan vi ikke dosere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selvfølgelig ikke mærket de spray hun har mod ab. Men jeg må høre ad. Hun skal nemlig kun have et sprøjt af den blå spray hvis det bliver noget i løbet af dagen.

Må jeg spørge hvad det er din pige får? For den maske med spray kan vi ikke dosere

Normalt sætter apoteket selv klistermærket på når man får medicin. På den blå astma ting sidder Zoeys klistermærke. Den får hun bare med i dp. Der står hvor ofte de skal inhalere osv.

Det vi dosere er når det er recept medicin, feks penicilin. Hun får ret tit blærebetændelse, og så står den på 15 dage med penicilin 3 - 4 gange om dagen. I de tilfælde afmåler jeg sprøjtene til dp. For hun er ikke dårlig når det er, så det er synd at holde hende hjemme så længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt sætter apoteket selv klistermærket på når man får medicin. På den blå astma ting sidder Zoeys klistermærke. Den får hun bare med i dp. Der står hvor ofte de skal inhalere osv.

Det vi dosere er når det er recept medicin, feks penicilin. Hun får ret tit blærebetændelse, og så står den på 15 dage med penicilin 3 - 4 gange om dagen. I de tilfælde afmåler jeg sprøjtene til dp. For hun er ikke dårlig når det er, så det er synd at holde hende hjemme så længe

Nå på den måde, ja så kan jeg godt se det er nemmest det er målt af.

Vores apotek sætter altid mærker på selve pakken men aldrig som du beskriver. Men kan være jeg skal kræve det næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så fået af vide at dagplejer ikke har pligt til at give medicin. Så det ville jeg klart spørge om...

Da Freja var i dp, måtte dp godt sige at den slags ville de ikke håndtere. Så jeg blev ringet op hver gang hun hvæste det mindste og havde brug for ab medicin.

Jeg ville helt klart spørge ind til den slags, for det er ikke alle som er lige tryg ved at give medicin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selvfølgelig ikke mærket de spray hun har mod ab. Men jeg må høre ad. Hun skal nemlig kun have et sprøjt af den blå spray hvis det bliver noget i løbet af dagen.

Må jeg spørge hvad det er din pige får? For den maske med spray kan vi ikke dosere

Der er dosering på ab-medicinen. Doseringen er hvor mange gange i trykker på sprayen ind i masken :)

I Ronjas vs ville de ikke give medmindre der lå vejledning fra lægen, så det er bestemt et relevant spørgsmål at stille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Freja var i dp, måtte dp godt sige at den slags ville de ikke håndtere. Så jeg blev ringet op hver gang hun hvæste det mindste og havde brug for ab medicin.

Jeg ville helt klart spørge ind til den slags, for det er ikke alle som er lige tryg ved at give medicin

Okay men fair nok hvis man ikke er helt tryg ved det. Hun havde andre børn der også har det så det var ikke noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er dosering på ab-medicinen. Doseringen er hvor mange gange i trykker på sprayen ind i masken :)

I Ronjas vs ville de ikke give medmindre der lå vejledning fra lægen, så det er bestemt et relevant spørgsmål at stille :)

Ja det er selvfølgelig rigtig nok :) jeg har fået lov til at lave en lille bog med hvad hun kan tåle samt medicin så skriver det deri. For vi har desværre ikke noge mærkat på spray. Og det er heldigvis sjældent nødvendigt hun får medicinen udover morgen og aften. Men der skal selvfølgelig være styr på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER