Kamillawn

Underholdning på flyveturen

13 indlæg i dette emne

D. 4. januar skal vi til Gran Canaria, det glæder vi os til :)

Men vi søger inspiration til underholdning for Sophia på den 5 timer lange flyvetur.

Sophia er lige knap halvandet år.

iPad og fjernsyn siger hende ikke det store, men vi tager selvfølgelig ipad'en med alligevel. Derudover tænker vi knoppuslespil og bøger.

Men hvad kunne vi ellers få tiden til at gå med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søg efter en lignende tråd fra maj-juni, som Lone Engel oprettede :)

Tegnesager, minipakker med Lego. Vi købte pixi-bøger og andre småting og pakkede ind som gaver, da vi rejste med Filippa, da hun var knap 2. Snacks som rosiner mv er også beskæftigelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søg efter en lignende tråd fra maj-juni, som Lone Engel oprettede :)

Tegnesager, minipakker med Lego. Vi købte pixi-bøger og andre småting og pakkede ind som gaver, da vi rejste med Filippa, da hun var knap 2. Snacks som rosiner mv er også beskæftigelse.

God ide med gaver. I "Tigeren" kan man købe en pakke med små rosinpakker som også er med andet tørret frugt.

Tag noget nyt med, det beskæftiger mere end det hun kender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også selv lave en godtepose/kasse: rosiner/andet tørret frugt evt figenstang, frugt skåret i mundrette bidder fx pære, melon og vinduer, en clementin hun selv kan pille, kiks, en bolle. Men Silke Elia snacker også meget, og det er ikke på alle fly de uddeler børnepakker.

Små bøger hun ikke har set før gerne en man kan gå på opdagelse i (med fx flapper).

Musik måske?

Et par biler

Lidt LEGO

Muffinforme (dem har Silke Elia altid med i bilen. De kan nemlig bruges til at stable uden de fylder) eller lignende

Små puslespil (kan også fåes i tiger)

iPad med nye app's og film på

Det er det Silke Elia får i sin 'rejsekuffert' når vi kører langt i bil :)

Og som Maja siger, nyt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og god ferie. Er slet ikke misundelig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert med ferie :D

De andre har sagt nogle gode ting, men vil lige tilføje dublo. Hvis vi er ude har jeg tit en håndfuld dubloklodser med, og det er god beskæftigelse. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fede inputs piger :)

Men hvordan er det med at tage mad med hjemmefra på flyveren - må man det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt, men måske kan den her svare:

post-2308-0-44204900-1387997866_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fede inputs piger :)

Men hvordan er det med at tage mad med hjemmefra på flyveren - må man det?

Jeg har aldrig haft problemer med det. Er allergiker så kan jo ikke spise alt. Og tænker ikke de tager med fra børn...?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fede inputs piger :)

Men hvordan er det med at tage mad med hjemmefra på flyveren - må man det?

Det må du godt :) du må bare ikke tage væske med gennem sikkerhedskontrollen men der kan i evt købe i lufthavnen og så bare have kop med i håndbagagen hvis det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var afsted i sommer, måtte vi gerne have alt mad og drikkevarer med til Bella. Jeg talte med en fra rejseselskabet inden, hun sagde at under 2 år, så må man tage "specielle" ting med til dem, men over 2 år, så skal man bestille det rigtige mad på flyet.. Og der var ingen problemer gennem Security.! Vi havde grød og alt muligt med, som man ellers ikke må jo..

Jeg ville også tage en masse snacks med og noget nyt legetøj uden alle mulige irriterende lyde!

Har du forsøgt med Pingu på iPad?

Bella ELSKER det!! Og ka se det indtil vi siger stop igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med at pakke en masse små ting ind er god. Så er hun både beskæftiget mens hun pakker op og med det der nu er i :)

Du må endelig skrive, hvordan vejret er. Vi tager derned 16. jan og jeg er lidt nervøs for, om det er koldt. Rigtig god ferie :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med at pakke en masse små ting ind er god. Så er hun både beskæftiget mens hun pakker op og med det der nu er i :)

Du må endelig skrive, hvordan vejret er. Vi tager derned 16. jan og jeg er lidt nervøs for, om det er koldt. Rigtig god ferie :glad

Jeg var på gran carnaria sidste januar. Det var ca 20-25 grader, altså sommertøjsvarmt. Dog var det koldt om aftenen og det var koldt at bade i pool og strand.. Men jeg synes det var rigtig lækkert ellers.. Vi boede på solsiden, og kendte nogle, der boede på den anden side, og havde det koldt og regnfuldt hver dag:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER