Nea

Måske gravid? 1. Lægebesøg?

31 indlæg i dette emne

God aften alle i babyklare piger:)

Jeg er ny herinde og vil lige dele lidt om min og min mands vej til forhåbentlig at blive 3 :)

Jeg smed p-pillerne midt november. For en uge siden tog jeg den første test, som var negativ. Nårh ja jeg var nok også lidt tidligt på den;) Men i går var testen positiv:) Prøver at sætte et billede ind senere.

I morges ringede jeg så til lægen ( vi tør ikke rigtig tro det er sandt, og vil ikke dele nyheden før det er sikkert ) troede måske lige jeg kunne komme op og snakke lidt om vitaminer, ændrede vaner mm - jeg har jo ikke prøvet det før - men næ nej, damen i receptionen sagde blot at jeg bare kunne aflevere en urinprøve og så ville de ringe. Hmm... Synes måske ikke lige jeg vil dumpe derop med en tissetår i et plastickrus. Så nu må jeg derop for at få en beholder som forhåbentlig er en smule tæt... Men det må jo så vente til efter jul... Jeg må indrømme at jeg blev lidt forvirret/skuffet over fremgangsmåden, men de får måske mange " jeg er måske gravid - hvad nu " opkald om dagen?!

Tanker fra en "måske" gravid:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første lægebesøg er først oftest ved uge 9.

De der bekræftelses-halløj er ikke anderledes end når du selv tester. Deres test er ligeså sikre som dem du kan købe.

Det er heller ikke alle læger der bruger det, men bare tager imod omkring uge 9.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ria, Tak for hurtigt svar. Vidste slet ikke de testede på samme måde som man selv gør. Skal jeg så ringe derop omkring uge 9 og bede om et tjek/snak?

 

Hvordan får jeg et billede sat ind?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten. Jeg vil også sige, hvis du har testet positiv er der ingen grund til at lægen også gør det. Hvis du føler dig usikker på testen kan du jo prøve en igen om et par dage og se om den ikke stadig viser positiv. Men det kan man altså normalt godt stole på, når først den viser positiv! Men det er en udmærket ide at købe en håndfuld urinprøveglas på apoteket, du kan nemt få brug for dem i løbet af graviditeten. Du skal nok bestille tid lidt før uge 9 til 1. graviditets undersøgelse, men det er lidt forskelligt hvordan de forskellige lægehuse gør det, så ring og spørg :)

 

For at sætte billed ind skal du trykke på "brug fuld editor" nede i hjørnet under skrivefeltet. Så sku der gerne komme en knap op til at vedhæfte fil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor bliver det hele meget virkeligt når I begynder at ønske TILLYKKE!!!! Tak :)

 

Jeg prøver at ringe til lægen igen efter jul. Ved jo ikke helt hvornår jeg er i 9. uge??

 

Min første positive test:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-8471-0-94890200-1387822692_thumb.jp

 

Mon det virker nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i hvert fald ingen tvivl :hurra

 

Lægen vil i første omgang gå ud fra din sidste menstruations første dag (=uge 0) og så vil din termin blive rettet ved nakkefoldsscanningen omkring uge 12. Et forsigtigt gæt fra mig, med når du siger du havde en negativ test for en uge siden og din test nu er ret fin positiv er at du er ca 4+2 i dag. Men som sagt, indtil scanningen vil lægen regne med din sidste mens 1. dag.

 

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså, hvor er det dejligt jeg ikke har misforstået hele testprincippet, med de to streger. Manden min kunne ikke lige regne den ud (måske fordi jeg vækkede han kl 6 :zzz )

 

Min sidste mens' første dag var 17. november. Et lille dumt spørgsmål: Hvordan kan det være at man siger 4+2 osv. Man er jo ikke gravid på den første dag i mens? Puha det er godt nok en helt ny verden for mig det her!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke den er da flot positiv. Ingen grund til tvivl der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså, hvor er det dejligt jeg ikke har misforstået hele testprincippet, med de to streger. Manden min kunne ikke lige regne den ud (måske fordi jeg vækkede han kl 6 :zzz )

 

Min sidste mens' første dag var 17. november. Et lille dumt spørgsmål: Hvordan kan det være at man siger 4+2 osv. Man er jo ikke gravid på den første dag i mens? Puha det er godt nok en helt ny verden for mig det her!! :D

Det er vel fordi man ofte ikke ved hvornår ægløsningen ligger, og en graviditet varer i gennemsnit ca 38 uger fra befrugtningen, altså hvis man har en gennemsnitlig cyklus på 28 dage er det 40 uger fra sidste menstruations første dag til terminsdagen. Så det er sådan man regner, uge 0+0 starter din menstruation, uge 2+0 har du ægløsning og hvis du er heldig kan du teste positiv ca 4+0 hvor menstruationen udebliver (nogen kan før, nogen lidt senere). Og som du siger er man jo faktisk ikke gravid de første to uger, men det er sådan man tæller.

 

De fleste får rettet deres terminsdato ved nakkefoldsscanningen, derfor betyder det ikke så meget om man nu er helt korrekt på den fra start. Hvis du fik mens sidst 17. november vil din læge sige du er 5+1 i dag og du er blevet gravid ca 1. december (men jeg gætter som sagt på du er lidt kortere end det, altså at du havde ægløsning lidt senere end det, siden du testede negativ for en uge siden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh sådan, nu giver det mening. Tusind tak for forklaringen:) Uha så er der jo ikke så lang tid til den første scanning!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med de 2 streger.

Der er da slet ingen tvivl :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak!! Kan slet ikke vente med at fortælle det til mine forældre, de bliver så stolte :) Og svigerforældrene også! Bliver helt nervøs for det nu:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak!! Kan slet ikke vente med at fortælle det til mine forældre, de bliver så stolte :) Og svigerforældrene også! Bliver helt nervøs for det nu :/

 

Bare sig det helt naturligt :)

Du kender dem jo og ved hvornår tidspunktet er rigtigt :)

Og så har du jo din kæreste ved din side imens <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror virkelig jeg kommer til at være en tudeprinsesse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde gange tillykke :) (jeg har også termin i august - håber at se dig i terminsgruppen)

Min tæller fra 1. Mens dag og derfor er du 4+2 - 4 fulde uger og 2dage :)

Din test er fuldstændig ligeså rigtig som lægens. Så lad være med at gå og vente på det :) men se frem til dit besøg omkring uge 9 hvor du får din vandrejournal, der blev det for mig rigtig rigtigt da jeg ventede mit første barn :)

Kæmpe tillykke - Sikke en julegave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak Christina:) Og stort tillykke til dig!

Jeg glæder mig til igen at tale med lægehuset og høre hvornår de vil se mig:) Ja, det er godt nok den bedste julegave jeg har fået:) Men hold nu op hvor er det svært ikke at fortælle det til hele verden med det samme!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er godt nok fin positiv, hvor langt er du så henne?

 

Men ja normalt kommer man ikke til første lægebesøg før ved 8-10 uge, forskelligt fra læge til læge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak:)

Altså det er jo så det jeg ikke er helt sikker på. Min første dag i min sidste mens var D 17 nov:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en hurtig beregning, vil du være omkring 5+3  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det jeg tegnede med efter hvad saga74 skiver:) men så blev jeg forvirret da Christina igår skrev 4+2...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du kan jo ringe og høre lægen ad, og fortælle hvordan og hvorledes, men oftest vil de ikke have en ind før ved en 8-10 uger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg må ringe efter jul.

Mine forældre og svigerforældre fik årets julegave i går:) De blev ellevilde!!! ( Tog endnu er flot positiv test julemorgen :)) Nu mangler jeg bare chefen før det for alvor bliver offentliggjort;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg må ringe efter jul.

Mine forældre og svigerforældre fik årets julegave i går:) De blev ellevilde!!! ( Tog endnu er flot positiv test julemorgen :)) Nu mangler jeg bare chefen før det for alvor bliver offentliggjort;)

Wee super du fik fortalt dem den glædelige nyhed :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER