Guest

Børnehave - hvornår skriver man sig op?

7 indlæg i dette emne

Jeg mener vi har 3 børnehaver her i tjørring, den ene arbejder jeg i og den ligger et godt stykke fra os, den anden ved jeg intet om pg den tredje ligger 200 meter fra os, bruger tydeligvis udenomsarealet meget og jeg har set deres praksis på afstand. Så der vil jeg gerne have Mie om.

Vi ved selvfølgelig ikke om vi overhovedet bor her i 2015 men better safe then sorry.

Men KAN man overhovedet vælge og hvornår skal man skrive dem op? Kan man ændre valg hvis man flytter?

En anden ting er at Mies DP bor 2 km væk, hun har ikke mulighed for af besøge børnehaven, de besøger den jeg arbejder i - men der vil jeg ikke have hende om, for det første af praktiske årsager, for det andet vil jeg have det mærkeligt med at mine tidligere kolleger skal være professionelle relationer for Mie og mig. Men kan jeg ringe og høre om vi selv må komme på besøg? Ikke bare 1 gang, men flere gange? Og er det i virkeligheden ikke skidt at det er mor der er med, så hun forbinder BHV med mig?

Uanset så vil vi nok begynde at besøge legepladsen ofte så den er kendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke mange spørgsmål ;)

Silke Elia blev skrevet op til børnehave samtidig med DP. Men mener den kan ændres indtil 3 måneder før hun skal i BH?

Kender flere DP'er der godt kan besøge andre børnehaver. Så gør de en tur ud af det; tager bussen eller lignende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise blev også skrevet op til bh samtidig med vs. Jeg har senere haft logget ind på kommunens hjemmeside og ændret i prioriteringen gennem pladsanvisningen.

Vi var på besøg i flere bh'er senere, da vi ville ændre i prioriteringen. Det tror jeg altid man kan, så længe man ringer og laver en aftale på forhånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik skrevet felix op samtidig med dp/vs. Det fik vi ændret da vi flyttede da han var 4 mdr uden problemer. Han beholdte sin anciennitet i køen :)

Nu er vi jo lige flyttet igen og det var ingen problem at få ham i bh her. Han har plads dagen efter hans opsigelse i sin nuværende institution udløber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C blev automatisk skrevet op til BH, da vi skrev hende op til DP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv skrevet Luna op/ændret behovsdatoen for start i børnehaven..

det gøres inde på kommunens hjemmeside på pladsanvisningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver automatisk tilbudt børnehaveplads den måned de fylder 3 år. Vi har så valgt at skrive ham op, da vi ønsket den ene mere end den anden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER