Susse

Skal slettes

12 indlæg i dette emne

Nu har jeg egentlig ikke generelt indtrykket af, at I er skrappe overfor Silje eller skælder hende ud og sådan. Men lige som jeg læste dit indlæg, der gik fra at hun sagde nej og skældte ud, til at I var obs på at sætte grænser for hvad hun måtte og ikke måtte, der tænkte jeg, om det er "det" hun tager med videre i vs? Det kan godt være at det er total fejlskud fra min side at foreslå, det var bare min første tanke. At der måske skulle flere "regelbrud" til derhjemme (men selvfølgelig ikke i forhold til at slå, men måske i forhold til mildere ting)?

Ellers tænker jeg at det er en fase i den alder, hun har. Det tror jeg faktisk nok mere på, men det hjælper nok ikke så meget, for hvis det er det, så kan I jo ikke gøre en dyt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna gjorde nøjagtig det samme i den alder og er holdt op igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg egentlig ikke generelt indtrykket af, at I er skrappe overfor Silje eller skælder hende ud og sådan. Men lige som jeg læste dit indlæg, der gik fra at hun sagde nej og skældte ud, til at I var obs på at sætte grænser for hvad hun måtte og ikke måtte, der tænkte jeg, om det er "det" hun tager med videre i vs? Det kan godt være at det er total fejlskud fra min side at foreslå, det var bare min første tanke. At der måske skulle flere "regelbrud" til derhjemme (men selvfølgelig ikke i forhold til at slå, men måske i forhold til mildere ting)?

Ellers tænker jeg at det er en fase i den alder, hun har. Det tror jeg faktisk nok mere på, men det hjælper nok ikke så meget, for hvis det er det, så kan I jo ikke gøre en dyt ;)

Jeg tror ikke det er noget hun tager med hjemmefra, det vi har fokus på hjemme er helt almindelig opdragelse og mener ikke vi overhovedet er strikse. Men vil gerne have hun bliver en rummelig pige der kan dele sine ting. Selvfølgelig må hun sige fra når det er noget hun leger med, men så kan andre børn jo godt lege med det andet... Tror også mere at det er det sidste og har derfor heller ikke set det som et problem (faktisk en styrke da både K og jeg var meget generte som små) Men synes at jeg skulle reagere når nu vuggestuen nævnte det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna gjorde nøjagtig det samme i den alder og er holdt op igen ;)

Det håber jeg da også Silje gør.. Hun har nu altid sagt fra, men synes jo også at det er sundt at kende egne grænser, så længe det selvfølgelig ikke ender med at hun skræmmer de andre børn helt væk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det er noget hun tager med hjemmefra, det vi har fokus på hjemme er helt almindelig opdragelse og mener ikke vi overhovedet er strikse. Men vil gerne have hun bliver en rummelig pige der kan dele sine ting. Selvfølgelig må hun sige fra når det er noget hun leger med, men så kan andre børn jo godt lege med det andet... Tror også mere at det er det sidste og har derfor heller ikke set det som et problem (faktisk en styrke da både K og jeg var meget generte som små) Men synes at jeg skulle reagere når nu vuggestuen nævnte det :)

Jamen det tror jeg nu også mest, det var bare for at kaste en "ny" idé op. Men den holder så nok ikke vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et eller andet sted er jeg glad for at du skriver det her indlæg. Mie er nemlig også MEGET anderledes i DP og hjemme, og jeg KAN ikke ændre på det der sker når jeg ikke er der. Det er jo i samspillet med de andre børn det sker. Jeg stoler dog på DP og håber at de mange skift Mie har været igennem er årsagen, det skal nok "stilne" af.

Jeg tror ikke du skal ligge i det at du skal reagere specielt på det, men at pædagogerne er ved at finde ud af hvordan de skal tackle det. Du kan evt spørge om de har nogle handleplaner eller gør noget bestemt for at hjælpe. Fx sætte sig ned og guide legen, benævne m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna gjorde nøjagtig det samme i den alder og er holdt op igen ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ogsaa hoere dem, om de har styr paa det eller om det var deres mening, at du skal handle. Det lyder som om Silje er en pige, der kan sige fra og traekke sin personlige graense. Der er vi jo allesammen forskellige. Noah traekker sig fysisk tilbage og saetter sig i pudehjoernet. De er ogsaa kun 4 boern og han er rigtig gode venner med en af drengene. 

 

Laerer de Silje, hvad hun kan goere for at holde en taenkepause for sig selv, hvis det er det, hun har brug for? Altsaa istedet for at raabe nej ;) Min ene niece gjorde det samme, hun er saa signalstaerk, og det er ogsaa holdt op igen af sig selv. men hun fik en plads anvist, hvor hun gerne maatte traekke sig tilbage til, hvis hun ville vaere selv lidt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja gjorde det også en periode og der var der stort set hele tiden en pædagog på hende. De sørgede for at hun blev placeret så det skabte mindst muligt problemer og de hjælp hende med at trække sig tilbage når det var nødvendigt. Jeg ved ikke om der stadig er lidt engang imellem men jeg hører ikke rigtig noget mere og tænker at det har løst sig igen.

Jeg tror lidt det er en fase som mange skal igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Theos vuggestue der lærer de faktisk børnene, at de skal sige "nej" fremfor at slå fx.

 

Så på den måde er det jo rigtig fint, at hun siger fra verbalt og ikke fysisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode input, dejligt at jeg ikke er den eneste.. Vil ved lejlighed prøve at høre dem hvordan de tackler det. Var bare ikke forberedt på den snak så det kom lidt som et chok ;) Har snakket med K om det og vi ændrer ikke noget herhjemme med mindre de siger noget igen, synes selv vi er opmærksomme på hendes temprament og at vi hjælper hende med at tackle det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER