Putte-lut-dut

ÆL og cyklus? Forklaring søges!!

5 indlæg i dette emne

Hej

 

Jeg har nu prøvet mig frem med den der ælberegner og der er noget jeg ikke helt forstår.

 

Jeg havde en lille blødning 9-10/11 og ÆL den 19/11 - dvs. ifølge beregneren så skulle jeg have mens og testdag i sidste uge - hvis jeg har en alm cyklus på 28 dage.

 

Ugen op til forventet mens, fik jeg murren i underlivet og mens smerter...

Men der er ikke kommet mens og jeg har kun testet negativ.

 

Hvis jeg nu sætter min cyklus til at være mere end de 28 dage - fortæller beregneren at jeg først skulle have ÆL en uge senere - og det stemmer jo slet ikke overens....

 

Er det bare mig der ikke helt forstår det, eller er der noget der ikke stemmer?

 

Håber der er nogle af jer kloge hoveder der kan svare.

 

Kram fra en lettere frustreret

PLD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår havde du sidste menstruations første dag? Og hvordan ved du, at du havde ÆL d. 19/11?

 

Menstruationen skal komme ca 14 dage efter ÆL uanset din cykluslængde - hvis cyklus er længere end 28 dage er det perioden fra mens til ÆL, der er længere end 14 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår havde du sidste menstruations første dag? Og hvordan ved du, at du havde ÆL d. 19/11?

 

Menstruationen skal komme ca 14 dage efter ÆL uanset din cykluslængde - hvis cyklus er længere end 28 dage er det perioden fra mens til ÆL, der er længere end 14 dage :)

 

Jeg fik taget min spiral ud den 7/11 og havde derefter en blødning den 9/11 - ved ikke om det kan kaldes en mens da jeg kun blødte i to dage. Jeg ved jeg havde ÆL den 19, da jeg kunne mærke det.

 

Tak for forklaringen omkring cyklus længde - det er også sådan jeg har tolket det, men det forklare desværre ikke helt hvorfor jeg er gået i stå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan jo også være at du er gravid og bare ikke kan teste positivt endnu?? Jeg vil ikke sætte dine forventninger op, men det kunne man jo håbe :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan jo også være at du er gravid og bare ikke kan teste positivt endnu?? Jeg vil ikke sætte dine forventninger op, men det kunne man jo håbe :stork

 

Det har jeg ingen forventning om. Desværre

 

Ingen sex omkring ÆL giver ret dårlige odds, så har kun testet pga alt det murren jeg havde og da jeg gik over tid. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER