lukaj

skoleskift

11 indlæg i dette emne

vi er kommet meget i tvivl om det er den rigtige skole vi har valgt til vores drenge :( vi har ikke på noget tidspunkt været i tvivl om at vi ville vælge fri eller privatskole. der ligger to friskoler i vores område (begge ca 15 km væk) vi valgte så den i vejen da vi ikke fik så godt et indtryk af SFO og skoleleder på den anden.

da de startede i skolen var de 8 i klassen og det gik fint, de var rigtig glade for deres lærer. nu er de så reduceret til 4 børn dvs mine drenge udgør halvdelen af klassen og de mangler gevaldigt nogle flere legekammerater men deres lærer blev også sygemeldt i starten af november og de har siden da haft skiftende lærer og nogen dage bare været i SFOen uden undervisning. deres lærer kommer ikke tilbage foreløbig (graviditet) men de har alligevel stadig ikke fundet nogen fast vikar, og vi kan nu mærke denne utryghed hos drengene. de ved ikke hvordan deres skoledag ser ud eller hvem de skal henvende sig til og det gør dem frustrerede. de har begge brug for meget faste rammer og især kaj er blevet mærket af det.

vi har nu overvejet at flytte dem til den anden friskole og har været henne og se på den igen (uden børn) de har fået ny skoleleder :) (på tide) men SFOen er jo den samme :( nu er vi sådan i tvivl hvad vi skal. for hvad nu hvis vi flytter dem og det så heller ikke går:( så er de ude i endnu et skoleskift

der er forresten 11 børn i 0kl på den skole vi har været ude at se på hvilket vi synes er meget passende. 5 drenge og 7 piger

nogen af jer der har prøvet at flytte jeres børn og er det blevet bedre eller værre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke prøvet at flytte min søn, og vil aldrig gøre det. Jeg blev som barn flyttet rundt pga. min fars arbejde og jeg gik i 6 folkeskoler.

Når man er ny i en klasse, bliver man næsten altid drillet og det er ikke særligt sjovt. Men det går som regel over når der kommer en anden ny, eller man har været et sted i et år.

Et sted var jeg dog i 4,5 år. og der blev jeg mobbet i starten. Mine forældre ville flytte mig på privatskole, men det blev ikke til noget. Jeg blev faktisk glad for at gå der og fik mange venner. Men vi flyttede så landsdel desværre.

Jeg tror det er bedst at blive hvor I er. Men sig til lederen at I forlanger en fast vikar, ellers flytter i børnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet at flytte min søn, og vil aldrig gøre det. Jeg blev som barn flyttet rundt pga. min fars arbejde og jeg gik i 6 folkeskoler.

Når man er ny i en klasse, bliver man næsten altid drillet og det er ikke særligt sjovt. Men det går som regel over når der kommer en anden ny, eller man har været et sted i et år.

Et sted var jeg dog i 4,5 år. og der blev jeg mobbet i starten. Mine forældre ville flytte mig på privatskole, men det blev ikke til noget. Jeg blev faktisk glad for at gå der og fik mange venner. Men vi flyttede så landsdel desværre.

Jeg tror det er bedst at blive hvor I er. Men sig til lederen at I forlanger en fast vikar, ellers flytter i børnene.

det er netop også mit skrækscenarie at børnene heller ikke trives det nye sted og ender med at skulle flyttes flere gange :( men jeg har aldrig selv prøvet at flytte skole og min mand har heller ikke, har selv gået på den samme privatskole fra bhkl til 10 så dejligt du kommer med dine erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan altså også være en lettelse at skifte skole... Jeg skiftede selv skole i 4. klasse fordi vi skulle flytte, og det var jeg super glad for...

Mine forældre havde bedt mig om at skrive en liste med gode og dårlige ting, ved at flytte... Og jeg skrev skoleskift på som en god ting...

Men jeg passede bare heller ikke ret godt ind på min gamle skole... Og fik det meget bedre på den nye, og det er der jo ingen garanti for...

Så jeg kan godt forstå du er i tvivl...

Men jeg synes bare at 4 børn i en klasse er MEGET lidt... Der mangler nogle sociale udfordringer når de ikke er flere...

Og det med at de ikke kan få styr på lærer-situationen er jo også ret sølle synes jeg.

Spørgsmålet er, om det ikke er bedre at flytte dem nu, mens de er så små... For hvis skolen ikke ændrer "stil" og får styr på deres ting, så vil det jo være et tilbagevendende problem hele deres skoletid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes valget er ligetil.. Der er jo reelt ikke nogen skole hvor dine drenge går nu?? De får jo intet ud af at være på den nuværende skole! Der er ingen undervisning, de er 4 i en "klasse" og de har ingen faste lærere, sorry men jeg kan slet ikke se hvad I vil have dem der for? Det lyder muligvis hårdt men det er ikke ment sådan :) jeg tænker kun på jeres drenges skolegang og læring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er bonus-børnene flyttet skove hhv 3 og 4 gange pga. en temmelig ustabil mor :prik

De har klaret det til UG hver gang! De er dog MEGET trætte af at skifte skole, og håber også at moderen har fundet ud af at hun altså ikke skal rive dem op med rod en gang til...

Jeg tror dog det er meget ofrskelligt hvordan børn takler skoleskift. Nogen er bare bedre til at omstille sig og falde til end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter flyttede skole i slutningen af 4 kl. og hold op det var super godt. Men hun blev så mobbet så meget på den gamle, at der ikke var andre udveje og i dag er jeg glad for at vi tog det valg for hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte lige på denne tråd den anden dag.... Er i kommet tættere på en beslutning Camilla?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har prøvet det 2 gange.

Første gang var helt naturlig da det var fra Jonas' norske skole til den danske friskole som ligger 6 km herfra, dengang vi flyttede tilbage til dk fra Norge.

Men det var en møgskole, så 1½ år efter flyttede vi ham ud til en anden friskole som ligger 10 km herfra og den er FANTASTISK!!!!! ALLE har taget så godt imod os og han har fået så mange legekammerater og ja hurra! Er glad HVER dag over vi skiftede :)

Og det er Jonas også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forbindelse med at jeg er flyttet fra nordsjælland til sønderjylland har min datter på 8 skiftet skole.

Det har været en meget positiv oplevelse. Selvfølgelig var det svært for hende til at starte med ( de første 2 dage ) men dette var mest fordi hun ikke kunne huske alle deres navne samt finde rundt.

Hun kom fra en klasse på 18 elever hvor der kun var 7 piger. Dette gjorde det meget svært for hende at finde gode veninder da det var nogle rigtige gimper der gik i klassen og legede man med drenge kunne man ikke være med i pigegruppen. Det gjorde Liv. Hun ville meget hellere drengene end alt det der tøsefnidder.

Nu er hun kommet i en klasse med 23 børn og der er 14 piger. Hun fandt meget hurtigt sammen med et par tøser som hun har fået det enormt godt med.

Ca 3 uger efter hun startede i klassen fortalte hun mig at hun var gladere for den nye klasse og at hun under ingen omstændigheder ville flytte tilbage til den gamle.

At hun så bogligt ligger enormt højt er oxo en fordel. Hun er 8 og går i 2. klasse. ca 2 år yngre end den ældste i klassen. men stadig den i klassen der læser bedst (læser på 4 klasses niveau) og en af de højst placerede i matematik.

Så for os har det absolut været det bedste der kunne ske. Jeg har fået en pige der står glad op hver morgen og gladeligt går hjemmefra 30 min før klokken ringer så hun kan lege m de andre der kommer tidligt og så hun ikk kommer for sent. Bor 10 min fra skole på løbehjul.

/Mette 21+3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min søn skal osse skrifte skole her til sommer da de har lukket den skole han går på nu han skal så ikke flytte med de fra klasen da vi har valgt at flytte til nordjylland i stedet for... han glæder sig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER