BabyMeNow

nogle der har erfaring?

27 indlæg i dette emne

Hej herinde.

 

Jeg har lige meldt mig ind , da jeg er skruk som  en i helvede  og igang med projekt baby :kuller  og lige vil hører om der er nogle ærlige sjæle herinde som vil dele lidt erfaring.

 

Sidste år i december besluttede vi at smide p-pillerne, og  nu er der snart gået et år.. øv.

Min kæreste har et jævnt hash forbrug, og det ved vi jo alle ikke ligefrem hjælper på sagen.

 

Men er der nogen som har haft en ligende situation,  HVOR lang tid gik der før i blev gravide på trods af?

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fra jeg smed p-pillerne gik der ca 2 år, vi havde faktisk opgivet, da det så pludselig lykkedes.

Men gennerelt tror jeg folk begynder at tale med lægen når der er gået ca et åt til halvandet uden at der er sket noget, hvis man da har prøvet aktivt...

 

Har du snakket med din kæreste om hans hash(mis)brug? Og er han ikke villig til at stoppe for at se om det hjælper?

 

Jeg vil tilføje at jeg følgende som du kan se bort fra hvis du vil: 

 

Jeg kunne aldrig leve sammen med en der havde et misbrug, hverken alkohol eller stoffer! Og jeg ville tænke mig grundigt om før jeg fik barn med en. For i dag er det måske kun et "weekend forbrug", men hvad så når det eskalere, eller når man bliver presset pga. manglende søvn og grædende barn?

 

I min verden er børn og stoffer ikke kompatibelt!

Jeg er storesøster til en bror, der har været afhængig af bl.a. hash, og som fik en hashpsykose, og det ville jeg på ingen måde udsætte mit barn for, da det var meget voldsomt.

 

Du skal være velkommen til at sende mig en pm, hvis du vil vide mere.

 

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra jeg smed p-pillerne gik der ca 2 år, vi havde faktisk opgivet, da det så pludselig lykkedes.

Men gennerelt tror jeg folk begynder at tale med lægen når der er gået ca et åt til halvandet uden at der er sket noget, hvis man da har prøvet aktivt...

 

Har du snakket med din kæreste om hans hash(mis)brug? Og er han ikke villig til at stoppe for at se om det hjælper?

 

Jeg vil tilføje at jeg følgende som du kan se bort fra hvis du vil: 

 

Jeg kunne aldrig leve sammen med en der havde et misbrug, hverken alkohol eller stoffer! Og jeg ville tænke mig grundigt om før jeg fik barn med en. For i dag er det måske kun et "weekend forbrug", men hvad så når det eskalere, eller når man bliver presset pga. manglende søvn og grædende barn?

 

I min verden er børn og stoffer ikke kompatibelt!

Jeg er storesøster til en bror, der har været afhængig af bl.a. hash, og som fik en hashpsykose, og det ville jeg på ingen måde udsætte mit barn for, da det var meget voldsomt.

 

Du skal være velkommen til at sende mig en pm, hvis du vil vide mere.

 

Vh Lene

 

Vi har også prøvet længe nu uden held, 1 1/2 år faktisk.

Jeg vil dog, tilslutte mig leras kommentar hertil... 

 

Én ting er at 'hashe' den når man ikke har børn. Men at forsøge at få et barn mens man ryger, drikker eller (mis)bruger hash er straks en helt anden sag. For det første kan det gøre, at du ikke bliver gravid, det kan skade fosteret, hvis du gør, og selvom barnet kommer ud 'normalt', kommer det så ind i et hjem, hvor der ryges hash.

 

Det er både pyskiske og fysiske skavanker og problemer der er forbundet med hash- uanset om det er mor eller faren, der benytter sig heraf (selvfølgelig allermest hvis det er moren).

 

Jeg må indrømme, at jeg er meget imod misbrug i alle former, når det kommer til involveringen af børn.

Udover det, er jeg sikke på, at hvis I taler med lægen eller kommer i behandling, vil lægen sige nøjagtigt det samme.

 

Jeg kunne måske godt mistænke din kæreste for at være ligeglad med PB, hvis han ryger hash. Er han med på 'planen'? For hvis han er seriøs omkring det, virker det lidt forkert, at han fortsætter med at ryge.

 

Det er ikke ondt ment- men jeg forstår altså ikke kombinationen af hash og ønsket om et barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender i hvert fald til to par, hvor faren har røget hash og hvor de alligevel er blevet hurtigt gravide. Hvor vidt det har haft betydning for børnene skal jeg ikke kunne sige, men de virker i hvert fald normale. Det ene par kender vi ret godt, og faren ryger stadig her efter de har fået barn nummer to, selvom han har skåret kraftigt ned. Han ryger kun udenfor, og jeg tror derfor ikke det er mere skadeligt end almindelige smøger. Faktisk tror der er langt flere skadelige stoffer i almindelige cigaretter.

Når det så er sagt, så er det jo ikke fordi jeg ligefrem er fortaler for at man har et hashmisbrug når man får børn. Men den nævnte far synes jeg altså ikke er en dårlig far på trods af hans misbrug. Nu omtaler du selv din kærestes forbrug som et "forbrug" og ikke et "misbrug". Min mand har også været ude i et hashmisbrug (før vi fik børn), hvor det lykkedes ham både at overbevise sig selv og mig om at det ikke var et misbrug, og at det var noget han havde helt styr på. Det var først efter at han var stoppet helt og at der var gået noget tid, hvor han kunne erkende at der faktisk havde været tale om et misbrug. Den erkendelse er man nødt til selv at nå frem til. Andres fordømmelse kan man desværre ikke bruge til noget. Så præcis hvad du kan gøre for at hjælpe din kæreste ved jeg faktisk ikke.

Ved ikke om du overhovedet kan bruge dette til noget ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender i hvert fald til to par, hvor faren har røget hash og hvor de alligevel er blevet hurtigt gravide. Hvor vidt det har haft betydning for børnene skal jeg ikke kunne sige, men de virker i hvert fald normale. Det ene par kender vi ret godt, og faren ryger stadig her efter de har fået barn nummer to, selvom han har skåret kraftigt ned. Han ryger kun udenfor, og jeg tror derfor ikke det er mere skadeligt end almindelige smøger. Faktisk tror der er langt flere skadelige stoffer i almindelige cigaretter.

Når det så er sagt, så er det jo ikke fordi jeg ligefrem er fortaler for at man har et hashmisbrug når man får børn. Men den nævnte far synes jeg altså ikke er en dårlig far på trods af hans misbrug. Nu omtaler du selv din kærestes forbrug som et "forbrug" og ikke et "misbrug". Min mand har også været ude i et hashmisbrug (før vi fik børn), hvor det lykkedes ham både at overbevise sig selv og mig om at det ikke var et misbrug, og at det var noget han havde helt styr på. Det var først efter at han var stoppet helt og at der var gået noget tid, hvor han kunne erkende at der faktisk havde været tale om et misbrug. Den erkendelse er man nødt til selv at nå frem til. Andres fordømmelse kan man desværre ikke bruge til noget. Så præcis hvad du kan gøre for at hjælpe din kæreste ved jeg faktisk ikke.

Ved ikke om du overhovedet kan bruge dette til noget ...

 

 

Man kan også sagtens ryge og drikke uden at der sker barnet/fosteret noget, men risikoen for at der forekommer skader er statistisk set større. Bare det jeg mente.

Udover det bryder jeg mig hverken om rygning, alkohol eller stof(mis)brug hverken i forbindelse med graviditet og/eller efter barnets fødsel. Det er jo bare min personlige holdning.

Jeg har selv haft en forælder, der var misbruger, og det er ikke altid, at folk 'udenfor' kan se, hvad det kan gøre ved et barn. Derfor er jeg strengt imod det... men der er da sikkert folk der både bliver gravide og har 'normale' børn, selvom de ikke er 'clean'. Det gør det bare ikke bedre i min optik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også sagtens ryge og drikke uden at der sker barnet/fosteret noget, men risikoen for at der forekommer skader er statistisk set større. Bare det jeg mente.

Udover det bryder jeg mig hverken om rygning, alkohol eller stof(mis)brug hverken i forbindelse med graviditet og/eller efter barnets fødsel. Det er jo bare min personlige holdning.

Jeg har selv haft en forælder, der var misbruger, og det er ikke altid, at folk 'udenfor' kan se, hvad det kan gøre ved et barn. Derfor er jeg strengt imod det... men der er da sikkert folk der både bliver gravide og har 'normale' børn, selvom de ikke er 'clean'. Det gør det bare ikke bedre i min optik.

Jeg er også helt enig i at der er en risiko forbundet med rygning, alkohol osv. Det bedste er helt sikkert at man stopper med den slags inden man prøver at få børn. Det er bare aldrig så sort/hvidt når man selv står i det, og der er omstændigheder vi ikke kender til omkring trådstarters situation. Prøver egentlig bare at svare på hendes spørgsmål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen. 

Tak for svar, og diverse fordømmelser/bekymringer der følger med ;)

 

Det er min mand der ryger og ikke mig, så foster tager altså ingen skade når det engang når der til. bare rolig :)

Ville egentlig bare gerne hører fra andre som har haft en mand med dårlige vaner og hvor lang tid det tog at blive gravid, eller om det først kom når han stoppede? 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har prøvet i et år nu, kan i vist gå til lægen for at begynde evt udredning - der vil de nok starte med at scanne dine æggestokke og tage en sædprøve fra din mand - hvis den så skulle vise sig at være elendig, har i da noget oplagt i kan gøre, for at prøve at ændre det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke bare en dårlig vane. At smide sokkerne på gulvet ved siden af vasketøjskurven hver gang er en dårlig vane..
At have et misbrug er i værste fald med døden til følge! Jeg har ingen fordomme for jeg er selv clean misbruger, men hvis intet andet dur er et alternativ behandling eller NA (Anonyme narkomaner)..


Jeg kan sagtens forstå dit ønske om en baby, men det er et meget egoistisk valg så længe forholdene er som de er. Du ville være bedre stillet alene og gravid end sammen med ham. Det var så min ærlige mening og den er baseret på min egen historie, venner jeg kender der er døde af det og andre der er blevet ødelagt eller selv misbrugere p.g.a. deres forældre..

Jeg kan dermed ikke sige hvad der er rigtigt for jer at gøre, men for dit kommende barns skyld vil jeg håbe at det først sker når i bliver voksne og ansvarlige. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og min egen historie er: Blev gravid første gang efter jeg havde været clean i 6 måneder (smed p-pillerne samtidig).. Spontan abort i uge 7. Blev gravid igen efter 5 måneder.. Endte med at barnet var dødt i maven da vi kom til NF-scanning, = Kirugisk abort.. Gravid igen efter et halvt år, mistede i uge 8...


Da både jeg og min datters far havde været clean i 2 år blev jeg gravid og denne gang fik jeg en fantastisk datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tera, jeg læser  lytter og bliver sgu stadig irriteret over dit indlæg :)

 

Der er jo en god  grov forskel i at det var dig, dig som skulle bære og gro barnet som var på junk.

og på at min mand ryger aften joint. Det er der undskyld mig , altså aldrig nogen som er døde af ;) eller nogen børn i en andens mave der har taget skade af!

Jeg ved godt at mange ikke er enige i min holdning til at det man godt kan have en helt alm. velfungerende familie alligevel.

Heldigvis kender jeg jo min famile bedre end jer .

Men tak for svar ,  lukker tråden når jeg lige hitter ud af hvordan ;)   får ikke helt svar på det jeg ville.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun admin der kan lukke tråden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke erfaring med det, men hvis du er i rummet, hvor din mand ryger hash, så er du jo udsat for passiv rygning, og så vil et evt foster kunne tage skade..

En anden ting er, at hash nedsætter sædkvaliteten, så det kan nemt være medvirkende årsag til at du ikke bliver gravid :)

Håber det bedste for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tera, jeg læser  lytter og bliver sgu stadig irriteret over dit indlæg :)

 

Der er jo en god  grov forskel i at det var dig, dig som skulle bære og gro barnet som var på junk.

og på at min mand ryger aften joint. Det er der undskyld mig , altså aldrig nogen som er døde af ;) eller nogen børn i en andens mave der har taget skade af!

Jeg ved godt at mange ikke er enige i min holdning til at det man godt kan have en helt alm. velfungerende familie alligevel.

Heldigvis kender jeg jo min famile bedre end jer .

Men tak for svar ,  lukker tråden når jeg lige hitter ud af hvordan ;)   får ikke helt svar på det jeg ville.

Jeg er rigtig ked af at måtte skuffe dig, men folk er faktisk døde af at ryge joint. Og de er blevet rigtig rigtig syge af det. Jeg møder især 9 ud af 10 i psykiatrien, på lukket afdeling, der er syge fordi de har røget joint. Det ændre kemien i kroppen og laver skader, der nogle gange ikke er til at ændre tilbage igen. Jeg har mødt skizofrene som lever resten af livet pga joint. Nogle blev syge af den første, mens andre blev syge af nr 300. Så jo... Joints er skadelige!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Døde af at ryge joint!??? Ej nu stopper det. Der er ikke et eneste dokumenteret tilfælde af nogen som er døde som følge af hash. Der er til gengæld rigtig mange dødsfald som følge af alkohol og medicin, men det betyder jo ikke at man straks bliver stemplet som uegnet som forældre fordi man tager smertestillende piller eller drikker et glad rødvin til maden. Slap af! Hash er altså ikke det værste i verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Døde af at ryge joint!??? Ej nu stopper det. Der er ikke et eneste dokumenteret tilfælde af nogen som er døde som følge af hash. Der er til gengæld rigtig mange dødsfald som følge af alkohol og medicin, men det betyder jo ikke at man straks bliver stemplet som uegnet som forældre fordi man tager smertestillende piller eller drikker et glad rødvin til maden. Slap af! Hash er altså ikke det værste i verden.

Det er der i høj grad. Hash øger - ligesom alkohol og cigaretter, risikoen for kræft, og sådan noget dør man desværre (i nogle tilfælde af) Så jo...  At tro at hash er uskadeligt er virkelig naivt og uintilligent. Ja beklager, det er ikke sødt sagt, men jeg forstår virkelig ikke de mennesker som tager så let på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk studier der viser at hash i nogle tilfælde beskytter mod kræft. Det er da også godkendt som lægemiddel flere steder i verden for netop kræftpatienter.

Og det er ikke fordi jeg mener det er uskadeligt. Ligesom alkohol og smøger jo heller ikke er uskadeligt. Men alt i verden er jo efterhånden kræftfremkaldende og skadeligt for vores sundhed, og det er simpelthen umuligt at holde sin sti 100 procent ren. Overvægt er jo også kræftfremkaldende og giver øget dødelighed og nedsat fertilitet. Det betyder jo ikke at vi behøver at fordømme hinanden på den måde. Alle på dette forum har sit at slås med. Det betyder ikke at de ikke er egnede som forældre. Jeg synes det er at overreagere de besvarelser der har været på den her tråd, og jeg tror det primært skyldes uvidenhed omkring hash. Hash er altså ikke det samme som narko. Der er rigtig stor forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk studier der viser at hash i nogle tilfælde beskytter mod kræft. Det er da også godkendt som lægemiddel flere steder i verden for netop kræftpatienter.

Og det er ikke fordi jeg mener det er uskadeligt. Ligesom alkohol og smøger jo heller ikke er uskadeligt. Men alt i verden er jo efterhånden kræftfremkaldende og skadeligt for vores sundhed, og det er simpelthen umuligt at holde sin sti 100 procent ren. Overvægt er jo også kræftfremkaldende og giver øget dødelighed og nedsat fertilitet. Det betyder jo ikke at vi behøver at fordømme hinanden på den måde. Alle på dette forum har sit at slås med. Det betyder ikke at de ikke er egnede som forældre. Jeg synes det er at overreagere de besvarelser der har været på den her tråd, og jeg tror det primært skyldes uvidenhed omkring hash. Hash er altså ikke det samme som narko. Der er rigtig stor forskel.

Nu dømmer du da ret bredt. Muligt at du har "dit at slås med", men derfor kan du da ikke udlede, at alle andre på et fora også har det?

Og til hash - HELDIGVIS har jeg intet kendskab til det personligt, men det er ret påfaldende, at dem som bagatelliserer det, netop er dem, som enten har eller haft haft det tæt inde på livet. Enten som misbruger eller som pårørende.

Aldrig om jeg ville tillade at der blev røget hash i mine børns omgivelser.

Bruges det for øvrigt ikke smertestillende til visse kræftpatienter - og ikke som lægemiddel? Så vidt jeg har læst mig frem til, så virker det netop sløvede og dermed dulmende på smerter. Og på ingen måde helbredende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld til trådstarter, men bliver lige nødt til at kommenterer på Allehåndes sidste indlæg, selvom det er uden for trådens mening:

1. Største farer ved hash er ikke kræft, men psykose, der udløses af det aktive stof i hash

2. Hash til kræftpatienter, gives som afslappende medicin, samt kvalmesænkende, ok ikke for at forebygge kræft. den hash der bruges er specialdyrket og kontrolleret, så man ved hvor meget af det aktive stof den indeholder.

Det man køber på gaden, kan svinge i koncentration, alt efter vækstbetingelser og høsttidspunkt.

3. Hash er narko! Det er omfattet af narkotikalovgivningen. Og som søster til en hash-misbruger, der pludselig fik en psykose har jeg set hvor pludseligt det kan gå helt galt.

Ja der er mange der, kan ryge hash i årevis uden at få en psykose, men der er også nogen der pludselig bliver ramt! Og det gør ondt, og det er noget både han og vi som hans familie skal leve med resten af vores liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu dømmer du da ret bredt. Muligt at du har "dit at slås med", men derfor kan du da ikke udlede, at alle andre på et fora også har det?

Og til hash - HELDIGVIS har jeg intet kendskab til det personligt, men det er ret påfaldende, at dem som bagatelliserer det, netop er dem, som enten har eller haft haft det tæt inde på livet. Enten som misbruger eller som pårørende.

Aldrig om jeg ville tillade at der blev røget hash i mine børns omgivelser.

Bruges det for øvrigt ikke smertestillende til visse kræftpatienter - og ikke som lægemiddel? Så vidt jeg har læst mig frem til, så virker det netop sløvede og dermed dulmende på smerter. Og på ingen måde helbredende.

Præcis dette er jeg enig i!!

Desuden, kan jeg igen kun nævne den enormt store risiko for psykiske sygdomme.

Men folk der tager det, har taget det, eller hvor nære pårørende tager det, er bare så naive, og jeg forstår det simpelthen ikke!!!

At man bruger det til at - ja jeg vil ikke engang kalde det smertestille, for det eneste det gør er at hjernen bliver sløv og ligeglad med smerterne, gør det jo ikke til mere fornuftigt at indtage når man intet fejler. Man går jo heller ikke og tager morfin, ketogan, metadon for sjov... Eller... det gør nogen jo så og det er lige så skørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu dømmer du da ret bredt. Muligt at du har "dit at slås med", men derfor kan du da ikke udlede, at alle andre på et fora også har det?

Og til hash - HELDIGVIS har jeg intet kendskab til det personligt, men det er ret påfaldende, at dem som bagatelliserer det, netop er dem, som enten har eller haft haft det tæt inde på livet. Enten som misbruger eller som pårørende.

Aldrig om jeg ville tillade at der blev røget hash i mine børns omgivelser.

Bruges det for øvrigt ikke smertestillende til visse kræftpatienter - og ikke som lægemiddel? Så vidt jeg har læst mig frem til, så virker det netop sløvede og dermed dulmende på smerter. Og på ingen måde helbredende.

Er det MIG der dømmer? Min eneste grund til kommentere på denne tråd var, at jeg kunne læse en meget kraftig fordømmelse af trådstarter. Jeg tror ikke der er en eneste person herinde som er 100 procent perfekt. Hvis du mener du er det, så må du meget undskylde. Det var ikke min mening at fornærme nogen.

Og jeg forstår ikke det påfaldende i at folk der ved noget om et emne ud fra personlig erfaring, skulle være dem der tager fejl. Jeg mener ikke jeg er nogen som helst ekspert hvad angår hash. Som tidligere nævnt har min mand haft et misbrug som han stoppede for ti år siden. Jeg har selv prøvet det et par gange i min ungdom og har prøvet og få et angstanfald i forbindelse med indtaget. Det var ikke rart og jeg har ikke rørt skidtet siden. Men jeg har samtidig set en far med et moderat indtag som lever et ganske almindeligt liv og er en glimrende og meget kærlig far for sit barn. Det ville sikkert være bedre hvis han ikke røg hash, men samtidig er der værre ting han kunne tage. Hvis jeg skulle vælge mellem en forældre med et alkohol misbrug og et hashmisbrug ville jeg helt klart foretrække hashen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det MIG der dømmer? Min eneste grund til kommentere på denne tråd var, at jeg kunne læse en meget kraftig fordømmelse af trådstarter. Jeg tror ikke der er en eneste person herinde som er 100 procent perfekt. Hvis du mener du er det, så må du meget undskylde. Det var ikke min mening at fornærme nogen.

Og jeg forstår ikke det påfaldende i at folk der ved noget om et emne ud fra personlig erfaring, skulle være dem der tager fejl. Jeg mener ikke jeg er nogen som helst ekspert hvad angår hash. Som tidligere nævnt har min mand haft et misbrug som han stoppede for ti år siden. Jeg har selv prøvet det et par gange i min ungdom og har prøvet og få et angstanfald i forbindelse med indtaget. Det var ikke rart og jeg har ikke rørt skidtet siden. Men jeg har samtidig set en far med et moderat indtag som lever et ganske almindeligt liv og er en glimrende og meget kærlig far for sit barn. Det ville sikkert være bedre hvis han ikke røg hash, men samtidig er der værre ting han kunne tage. Hvis jeg skulle vælge mellem en forældre med et alkohol misbrug og et hashmisbrug ville jeg helt klart foretrække hashen.

Nu er der vel forskel på at være perfekt og så på "at have noget at slås med"? Især når sidstnævnte er skrevet i en tråd omhandlende hashmisbrug. Selvfølgelig er jeg ikke perfekt. Jeg tror bare slet ikke, at vi tænker ens, men det er også underordnet.

Jeg tror, at hvis man på et forum, som for en stor dels vedkommende omhandler graviditet og børn, opretter en tråd, hvor man ønsker at blive gravid, men samtidig skriver at der ryges hash i hjemmet ... jamen, så må man altså forvente at der vil komme dømmende ord med på vejen.

For uanset hvordan du vender og drejer det, og bagatelliserer brugen af hash, så tror jeg stadig ikke at mange, sådan inderst inde, ville kunne stå inde for brug af hash i et hjem med børn, eller planlægning af børn. Jeg ville ihvertfald ikke! Men jeg er helt med på, at du har det anderledes på den front. Og det står dig naturligvis frit for.

Og jeg har samme holdning til alkoholmisbrug, for den sags skyld. Jeg forstår nok ikke helt din sidste kommentar om at hashmisbrug er bedre end alkoholmisbrug. I min verden er det som at skulle vælge mellem pest eller kolera. Og hverken hash- eller alkoholmisbrug hører efter min mening hjemme, hvor børn færdes (eller planlægges). Sorry.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej BabyMeNow

 

Det er ikke fordi jeg vil ind og blande mig i denne debat, men jeg vil bare ønske dig og din kæreste held og lykke med PB.  :yay  Vi har vist alle vores at slås med, og det kan være svære ting at ændre, men jeg håber på det bedste for jer, og at i snart står med de to smukke streger :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej BabyMeNow

Det er ikke fordi jeg vil ind og blande mig i denne debat, men jeg vil bare ønske dig og din kæreste held og lykke med PB. :yay Vi har vist alle vores at slås med, og det kan være svære ting at ændre, men jeg håber på det bedste for jer, og at i snart står med de to smukke streger :7himmel

ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.