skruk

lort

17 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger har jeg nogle spørgsmål til afføring :) hvor ofte har/skal en 0-1 år gammel baby have afføring :help

I må gerne skrive om I har ammet eller brugt MME, og om det ændrede sig da I begyndte på grød osv :)

Og hvornår i evt gik over til grød/mad generelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De første uger - tror måske ca 2 uger - var der stort set lort i alle bleer... Efterhånden blev det mindre, og blev til ca 1-2 gange om dagen. Han blev delvist ammet og delvist flaske de første 3 mdr, derefter ren flaskebarn. Da han begyndte at få "rigtig" mad er det blevet til i gennemsnit ca 3 gange om dagen pt - men han får også afføringsmiddel da han ellers stopper helt til.

Tusind tak :) er det meget normalt? altså med 3 gange om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ihvertfald også 3 gange om dagen her efter hun er begyndt på grød. Hun får grød/mos 2 gange om dagen og mme for resten. Syntes jeg har læst at mme børn skal have min. 1 gang om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MME børn skal have hver dag, ammebørn må der gå op til 14 dage mellem.

De første par måneder havde vi afføring op til 10-15 gange om dagen. Så blev det bare 1-2 gange og nu hvor hun er startet på grød er det også ca 1-3 gange om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) er det meget normalt? altså med 3 gange om dagen?

Her er det ikke unormalt med 3 bonusbleer om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe her gik jeg og troede at Aron bare var storskider - og så er han helt normal hehe. Sådan, knægt!

Her kan også være 3 bonusbleer om dagen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede ud med 7-10 bonusbleer om dagen. Nogle gange nåede han at få skidt to gange, inden bleen blev skiftet, (når han sov, og vi ikke ville vække ham selvom vi kunne høre han lå og pressede ud)

 

Så her efter en måned, er det mere eller mindre fra den ene dag til den anden gået ned til 1-2 bonusbleer om dagen. Men de er til gengæld så store, at det har krævet bad de sidste par gange!!

 

Han bliver ammet fuldt ud, og har været det siden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe her gik jeg og troede at Aron bare var storskider - og så er han helt normal hehe. Sådan, knægt!

:P altså.. Om ikke andet kan vi da kalde vores 2 guldklumper normale :D Også er der jo masser af andre storskidere, kan vi se :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MME børn skal have hver dag, ammebørn må der gå op til 14 dage mellem.

De første par måneder havde vi afføring op til 10-15 gange om dagen. Så blev det bare 1-2 gange og nu hvor hun er startet på grød er det også ca 1-3 gange om dagen

:ditto Sådan hedder foreskrifterne.

Marius var flaskebarn med havde ikke afføring hver dag men hver 2./3. dage, hvilket var ok for SP da han ikke var besværet af det. Nu er vi oppe på 1 ble i gennemsnit...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu 2-4 bonusbleer om dagen. Da han kun blev ammet skiftede det meget, det var alt imellem flere gange pr. dag til 1 gang hver 3. dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse var ammebarn indtil 7 mdr og havde flere bonusbleer om dagen. Ofte var der lort hver gang han blev skiftet og der kun også blive skidt igennem, så han måtte i bad.

Det ændrede sig jo ældre han blev. Men vi kan sagtens ha en dag, hvor der stadig er ca 3 bonusbleer på en dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er ok jeg lige stiller et tillægsspørgsmål : 

 

Hvordan ser lorten ud efter i er skiftet til grød ? Syntes Olivias varierer enormt nemlig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er ok jeg lige stiller et tillægsspørgsmål :

Hvordan ser lorten ud efter i er skiftet til grød ? Syntes Olivias varierer enormt nemlig :D

Det er normalt at det varierer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar :) må hellere sætte flere penge af i budgettet til bleer ;) troede jeg havde sat det højt med 8 bleer om dagen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pt ca 7-8 Per dag... Plus minus selvfølgelig... Det passer næsten altid med at jeg lige har skiftet ham når han laver. Men gør det jo også lidt med vilje for at reducere tøjskifte :p

Men altså jeg er også af den overbevisning, at er der noget i bleen, så skal den selvfølgelig skiftes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha jamen selvfølgelig! Han får måske lige et par minutter til at blive færdig i, inden jeg hover ham ud på puslebordet. Han skal da ikke sidde i sin egen bæ.

Jeg mente at bleskftene kommer lidt i 'klumper' og jeg reelt kunne 'spare' en ble eller 2 ved at vente med at skifte ham når det bare er en våd ble. Men en våd ble suger mindre og derfor giver det større risiko for bæ op ad ryggen :-)

Åh, jamen så har jeg jo lært noget nyt i dag :p tusind tak :D vi sætter af til 12 bleer pr døgn, så håber jeg, at det er nok :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wilma er en måned, de første 14 dage var der 6-10 lorte bleer i døgnet nu er der 4-5 stykker, hun bliver fuldammet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER