Påskesen

privat børnepasser og barsel ?

11 indlæg i dette emne

Håber i kan dele lidt erfaringer på området :) Vi bor i Kbh. kommune, og har søgt plads pr. 1/4 i to vuggestuer. Da vi vil have en plads i en af de to, men de begge har 1,5 års ventetid, er vi nødsaget til at bruge en privat børnepasser indtil da. Vi har så fundet en privat børnepasser, som har plads pr. 1/3 hvilket vi er helt vildt glade for! Men så kommer spørgsmålene, for hvad er lige den ideelle løsning?!

Jeg syntes hun er for ung til at skulle passes allerede der (8 mdr.) og vil jo allerhelst at hun først kommer i pasning 1/5 (jeg skal tilbage fra barsel 26/5)

Så vidt jeg kan læse mig frem til kan jeg godt stadig gå hjemme på barsel mens hun er i pasning, og så måske ikke få hende passet på fuldtid, men jeg er bange for at kede mig, og syntes det på en måde er lidt ,,spild''. Hun vil dog få en rigtig blød start, og jeg har stadig meget frihed til at være sammen med hende.

Jeg kan vælge at tage alt mit rest ferie (som ellers skulle være afholdt 5 uger op til d. 26/5) pr. 1/3 i stedet, og så komme tilbage på arbejde midt i april for derefter at dele resten af min barsel ud og være på deltid et godt stykke tid. (dette skal dog godkendes af min arbejdsgiver). Så kunne jeg betale en plads ved børnepasseren, men holde Olivia hjemme en mdr. mere på ferie, må man det ??

allerhelst ville jeg jo bare gerne betale for pladsen hos børnepasseren og så gå hjemme med hende indtil 1/5, for at være sikker på at have en plads. Men det er jeg ret sikker på jeg ikke må, da der ydes tilskud til børnepasseren.

Hvad tænker i herinde ? Og er der nogle der kender div. regler omkring tilskud, barsel og privat børnepasning ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du betaler for en plads hos den private børnepasser, bestemmer du helt selv hvor meget hun skal være der... Dvs. Hvis du bestemmer dig for at hun ikke skal starte før end til 1/5, jamen så er det, det du gør! Men du skal Self. Betale fra 1/3, så du "holder" pladsen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange børn er der udover? Tænker hun vel kun har et par enkelte børn og så er det måske lidt synd for de andre børn hvis nu Olivia ikke er der? Jeg ville i hvert fald synes det var lidt øv hvis jeg fx havde Vigga i en dagpleje hvor de nu var 3 børn og i alt og en af forældrene så bare holdte pladsen og havde et af børnene hjemme således de reelt kun var to børn - og som måske slet ikke har helt samme alder. der kan vel reelt være Olivia på 9-10 mdr og så en på 2,5....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte til pasning i en måned ind vi sendt C i pasning, for at være sikre på at få pladsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du betaler for en plads hos den private børnepasser, bestemmer du helt selv hvor meget hun skal være der... Dvs. Hvis du bestemmer dig for at hun ikke skal starte før end til 1/5, jamen så er det, det du gør! Men du skal Self. Betale fra 1/3, så du "holder" pladsen! :)

 

Super, men kan man så stadig få tilskuddet fra kommunen til børnepasseren når man jo egentlig passer hende selv ? Og hvis jeg vælger at hun kun skal være der fx. 20 timer i ugen eller under, er egenbetalingen så ikke mindre ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange børn er der udover? Tænker hun vel kun har et par enkelte børn og så er det måske lidt synd for de andre børn hvis nu Olivia ikke er der? Jeg ville i hvert fald synes det var lidt øv hvis jeg fx havde Vigga i en dagpleje hvor de nu var 3 børn og i alt og en af forældrene så bare holdte pladsen og havde et af børnene hjemme således de reelt kun var to børn - og som måske slet ikke har helt samme alder. der kan vel reelt være Olivia på 9-10 mdr og så en på 2,5....

 

 

Jeg tænker et eller andet sted ikke det er Påskesens problem... Beklager hvis det lyder lidt bitchy.

 

Jeg har ihvertfald besluttet at hvis vi får tilbudt plads hos en af de ønskede DP'er fx 1. februar selvom jeg ikke skal bruge pladsen før 15. februar - så tager vi den. 

 

Jeg har faktisk selv tænkt på det også, og er sikker på at ann som hun hedder hellere vil have hende i pleje end bare at få pengene. Men hun har 3 andre børn udover, så syntes derfor at det vil være ok fx. at strække den en mdr for derefter at have hende der deltid. Men har ikke snakket med hende om det, så det kan jo være at hun slet ikke er interesseret i at give os pladsen hvis hun ikke starter med det samme. Men jeg tænker at det finder vi ud af når pladsen engang bliver ledig. Jeg håber jo på at det barn som skal videre i børnehave først får plads senere, så jeg slet ikke skal tage stilling til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte til pasning i en måned ind vi sendt C i pasning, for at være sikre på at få pladsen

 

Hvad sagde børnepasseren til det ? var det helt ok ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare sige at C kom i VS da hun var 8 mdr og jeg kørte hende så stille og roligt ind. Synes det var perfekt med alderen fordi de ikke er helt så bevidste endnu :) synes i hvert fald det var rart at have en måned til indkørsel ( det tog selvf. Ikke en måned ) og tidlig hentning etc. Så man ikke starter arbejde samtidig med pasningsstart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare sige at C kom i VS da hun var 8 mdr og jeg kørte hende så stille og roligt ind. Synes det var perfekt med alderen fordi de ikke er helt så bevidste endnu :) synes i hvert fald det var rart at have en måned til indkørsel ( det tog selvf. Ikke en måned ) og tidlig hentning etc. Så man ikke starter arbejde samtidig med pasningsstart

 

Jamen jeg tror også at Olivia vil være klar til det, men altså moderen er ikke  :bye haha Syntes jeg har svært ved at forlige mig med at min barselshverdag skal stoppe allerede snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er vigtigt du gør som du føler for, altså bliver hjemme til 1/5, ellers bliver det måske ikke en god start for jer begge hvis du ikke er klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sagde børnepasseren til det ? var det helt ok ?

hun havde ingen problemer med det, hun fik jo stadig sine penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER