louisezz

Andre med gylpe børn

4 indlæg i dette emne

August gylper rigtigt meget.... Han gylper så meget at det kommer ud af både mund og næse... :-( ved ikke hvad jeg kan gøre ud over at holde ham helt i ro når han har spist og lade ham bøvse godt af... Men trods det gylper han selv en time efter han har fået mad... Om natten vågner jeg ved han lyder som en der er godt forkølet han kan næsten ikke få luft gennem næsen... Men det jo klart når den er stoppede til med gylp... Synes det er så synd for ham for kan mærke og se det er noget som gener ham... Er der nogle der har nogle gode råd til børn der gylper meget så tager vi rigtigt gerne i mod dem alle... :-) Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, søde Louise, det lyder rigtig meget som min Vega. :(

Jeg talte med min SP, som gav mig alverdens råd, og endda lidt modsigende råd. Derfor tog jeg til lægen. Hun undersøgte hende for refluks, men heldigvis er det bare hendes lukkemuskel, som ikke er udviklet endnu. Jeg fik følgende råd:

- hæv hans hovedgærde (også i BV)

- hold pauser i amning (det kan jeg ikke, da Vega er en sluger)

- lad ham bøvse af, men jeg holder ikke længere Vega i ro i 30 min, da hun gylper alligevel, så lægen mente det var bedre at lade hende komme af med det overskydende med det samme, mens det stadig er flydende. Og desuden må det helst ikke gå ud over deres motoriske udvikling, så læg ham gerne på maven med det samme. (Så gylper han sikkert også?)

- Vega kan også vågne fra lur for at bøvse, og jeg kan aldrig lægge hende til at sove lige efter amning, så efter vi er begyndt at vente lidt, går det bedre.

- vi laver en masse øvelser, hvor vi holder hende nedad for at træne lukkemusklen. Altså hvor hun ligger på maven på vores arm, og vi løfter hende op og ned.

- jeg blev anbefalet af min SP at gå tidligt i gang med grød, for det ville stoppe gylpen, hertil svarede min læge, at jeg skulle vente, for det gør ondt at gylpe grød op, og bare fordi jeg startede op med grød, ville hun ikke nødvendigvis stoppe med at gylpe.

- Vega gylper også mellem amninger, og hun er voldsom generet af det, når det bliver tykt, så prøver virkelig at få det meste ud, mens det stadig er tyndt.

Tager august på? Vega tager på som hun skal, derfor har jeg fået de her råd. Hvis han ikke tager på, synes jeg helt sikkert du skal kontakte lægen/SP.

Og bruger vi tonsvis af stofbleer og savlesmække i løbet af en dag. :)

Ved ikke om du kan bruge det til noget, ellers må du lige skrive

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super pointe det med at få det gylpet op mens det stadig er tyndt. Så er det heller ikke så surt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, søde Louise, det lyder rigtig meget som min Vega. :(

Jeg talte med min SP, som gav mig alverdens råd, og endda lidt modsigende råd. Derfor tog jeg til lægen. Hun undersøgte hende for refluks, men heldigvis er det bare hendes lukkemuskel, som ikke er udviklet endnu. Jeg fik følgende råd:

- hæv hans hovedgærde (også i BV)

- hold pauser i amning (det kan jeg ikke, da Vega er en sluger)

- lad ham bøvse af, men jeg holder ikke længere Vega i ro i 30 min, da hun gylper alligevel, så lægen mente det var bedre at lade hende komme af med det overskydende med det samme, mens det stadig er flydende. Og desuden må det helst ikke gå ud over deres motoriske udvikling, så læg ham gerne på maven med det samme. (Så gylper han sikkert også?)

- Vega kan også vågne fra lur for at bøvse, og jeg kan aldrig lægge hende til at sove lige efter amning, så efter vi er begyndt at vente lidt, går det bedre.

- vi laver en masse øvelser, hvor vi holder hende nedad for at træne lukkemusklen. Altså hvor hun ligger på maven på vores arm, og vi løfter hende op og ned.

- jeg blev anbefalet af min SP at gå tidligt i gang med grød, for det ville stoppe gylpen, hertil svarede min læge, at jeg skulle vente, for det gør ondt at gylpe grød op, og bare fordi jeg startede op med grød, ville hun ikke nødvendigvis stoppe med at gylpe.

- Vega gylper også mellem amninger, og hun er voldsom generet af det, når det bliver tykt, så prøver virkelig at få det meste ud, mens det stadig er tyndt.

Tager august på? Vega tager på som hun skal, derfor har jeg fået de her råd. Hvis han ikke tager på, synes jeg helt sikkert du skal kontakte lægen/SP.

Og bruger vi tonsvis af stofbleer og savlesmække i løbet af en dag. :)

Ved ikke om du kan bruge det til noget, ellers må du lige skrive

:kram

Silke Elia var også storgylper da hun var lille og blev fuldammet, og havde samme mønster som Vega og fik samme råd.

Men det blev bedre med alderen, og selvom Silke Elia blev fuldammet indtil hun var 6 mdr stoppede det værste hykleri heldigvis før :) Og ja, når de efterhånden er oppe på en del fast døde stopper gylperiet heldigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER