03wami

Hvornår er det normalt at kunne se maven ?

6 indlæg i dette emne

Er 9+5 og føler mig stor som et hus allerede - er første gang jeg er gravid og er egentlig ret overrasket over at jeg allerede er så synligt gravid - er måske bare lidt øv ved tanken om at ende på størrelse med et hus når alle i min omgangskreds knap nok har kunne fremvise en mave selv helt henne ved termin... Ved godt det er åndssvagt at tænke sådan, men er bare ked af allerede at føle mig som halvstrandet hval, uden at vide om det egentlig bare er normalt... Ved godt det også er dumt at sammenligne mig selv med piger der er mindst 10 cm højere og derved har længere overkrop end mig selv, men har bare en total øv dag over det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget normalt at føle sig stor tidligt i graviditeten! :)

Men livmoderen ligger stadig gemt nede bag skambenet/symfysen, så det der gør at du føler dig stor er højest sandsyneligt luft i maven og at du er oppustet :)

Det aftager som regel igen, og så går der lidt tid inden der for alvor sker noget :)

Jeg havde det på samme måde som dig og var i graviditets bukser allerede i 6. uge ... men når jeg kigger mavebilleder fra starten, er det set i bakspejlet (med nu stor mave i 3. trimester) tydeligt at det var ren luft i maven! Og jeg var nok den eneste der kunne se det ;)

Så bare rolig hehe.. det er alt for tidligt at sige noget om hvor stor en mave du får! Hvilket for den sags skyld også er helt individuelt fra kvinde til kvinde og graviditet til graviditet... :) Det har ikke kun noget med kropsbygning at gøre, men også mængden af fostervand, barnets størrelse osv vil have betydning! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også! Og var også i gravidbukser fra 6. uge, hvilket virker vildt voldsomt, men det blev jeg nød til ellers gjorde det ondt. Til gengæld synes jeg det stod enormt stille frem til uge 20 eller sådan noget hvor det så for alvor begyndte at rykke. Jeg voksede meget i ryk igennem hele graviditeten og fik den ene uge af vide "guuuuuud hvor er din mave stor" og et par uger efter "er du sikker på at du er xx uger henne?".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er helt lettet over at høre i andre også har oplevet det - tror også mest det bare kom sig af at ha en totalt øv dag og så lige krydret med et par kommentare om at jeg allerede så ud til ha en god mave, der lige gjorde at det ikke lige virkede så sjovt igår... kan jo godt se at det mere ligner jeg er oppustet og da jeg også så mere "normal" ud fra morgenen af er det meste sikkert bare luft.. men rart at høre man ikke er den eneste der har følt sig stor så tideligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maver vokser rigtig forskelligt! Og nogle vokser meget i starten andre i slutningen. Jeg har en graviditets bog hvor der står 2 kvinder begge lige langt henne og der er virkelig kæmpe forskel på maverne. Så du skal overhoved ikke være bekymret! Du er lige som du skal være er jeg sikker på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis sådan havde jeg det også men er nu 15 uger henne imorgen og de sidste par uger har jeg ikke været oppustet så jeg trænger snart til at få lidt mave nu for det har sat sig over alt på mig så ligner bare jeg er ved at blive tyk over det hele i stedet for gravid.. Hvornår begyndte man at ku se jeres rigtige gravide maver? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER