sala

Sarahs vej til verden

3 indlæg i dette emne

Jeg havde termin den 11/5 og var helt overbevist om, at man går over tiden som 1. gangs fødende, så der var jo lang vej igen.

Meningen var at B skulle på messe i Kbh i weekenden, så dagen (torsdag) var gået med at pakke bil og hjælpe til med forberedelserne til messen.

Torsdag aften, da jeg var på vej i seng gik vandet, og jeg måtte fortælle B at han ikke skulle til Kbh alligevel, men skulle være far istedet for.

Jeg var slet ikke klar til at skulle føde. Tasken var ikke pakket og babytøjet hang stadig på tørrestativet. Så jeg løb rundt og pakkede taske og gjorde klar.

herefter ringede jeg til FG og fik at vide at jeg skulle gå iseng og prøve at sove og så ellers vente på regelmæssige veer. Veerne blev dog aldrig regelmæssige, men fredag kl. 17.00 mistede jeg tålmodigheden og ringede til FG igen og sagde at nu kom vi altså.

Da vi kom derop var jeg knap 3 cm. åben, men fik alligevel lov til at blive. Veerne var stadig uregelmæssige men tog til i styrke. Kl. 19.30 var veerne meget slemme og kom næsten uden pause. Blev undersøgt og fik den nedslående besked at jeg stadig var 3 cm åben. Kom i badekar og havde god effekt af det, indtil JM ikke kunne finde hjertelyden med doptonen. Det viste sig heldigvis at være batteriet i doptonen den var gal med, men panikken var lige ved at indfinde sig i mig.

Herefter havde vandet ingen effekt, så jeg kom op og bad om en EPI. Den blev lagt ca. kl. 22 og jeg fik lov til at sove et par timer, hvilket var tiltrængt. Veerne var stadig kraftige med gav ingenting, så kl. 24.00 fik jeg lagt ve-drop. Kl. 02.30 fik jeg de første presseveer og kl. 03.52 vblev lille Sarah født som stjernekigger.

Hun skreg med det samme hun kom ud, og kom op på min mave. Jeg blev syet lidt, ca. 15 sting. Herefter fik vi et par timers fred til at nyde vores lille mus.

Hun havde desværre slugt en del fostervand, så der gik 1½ dag før hun rigtig begyndte at sutte hos mig, men herefter kørte amningen fint. Vi var på barselsgangen i 2 dage og herefter 2 dage på patienthotellet.

En hård, lang men god fødsel, med et fantstsisk resultat.

Det blev vidst lidt langt, så respekt hvis du er nået hertil.

Knus Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for læsningen.. Dejligt at læse at amningen kom igang hurtiger efter 1½ døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en dejlig beretning. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER