Myyynte

Hvor længe sover de med en babydyne?

38 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Hvor længe brugte i babydynen indtil I gik videre til juniordynen? Er ved at købe sengetøj og kom til at tænke på at jeg måske har for meget hvis nu de kun bruger den et halvt år eller lign. Jeg er klar over sst anbefalinger :)

 

Håber I kan hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna skiftede da hun var ca 1 år og 9 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige skiftet over til juniordynen nu. Carl Emil er snart 16 mdr. Grunden til vi skifter nu er at han sover meget uroligt og derfor tit får skubbet dynen af sig eller ruller oven på den fordi den er "så lille".

Med det køligere vejr valgte vi at skifte til juniordynen så han selvom han sover uroligt stadig er dækket. Han har dog lidt tilvænningsproblemer så skifter stadig lidt frem og tilbage 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at vi skiftede omkring 1 år. Men han sover ikke altid med dynen alligevel - den sparkes af. 

 

Hvor meget sengetøj har du da? Der skal jo også være lidt reserve, hvis nu at vasketøjet hober sig op, når baby gylper eller tisser igennem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger. Det lyder som om man bruger babydynen længere end jeg havde regnet med :)

 

Jeg tror vi har omkring 3-4 sæt, men alle er ikke lige lækre/pæne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede meget tidlig. Tror Marius var omkring 4 måneder. Han sov meget urolig og fik dynen op over hovedet. Så han blev lagt på den ene halvdel af juniordynen og fik den anden halvdel over sig. Så blev dynen på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men vi har jo stadig babydyne i barnevognen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som Fihl skriver så bruger man jo kun babydyne i barnevognen. Det bliver vist ret presset med juniordyne der. Og barnevognen sover de jo i helt op til 3 års alderen.

 

Vi har ikke skiftet til junior endnu, jeg tror der går lang tid. Med tyk sengerand i tremmesengen så tror jeg ikke at der er grund til at skifte der, så det bliver sikkert først når vi "åbner" tremmesengen, eller når vi udvider den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly på 15 mdr bruger stadig babydyne i barnevogn og har længe brugt juniordyne i sengen, tror vi gik over til den da hun var 3-4 mdr fordi hun godt kunne lide at ligge svøbt ind i dynen og så blev babydynen for kort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia 15 mdr bruger stadig sin babydyne, omend hun har en junior. Men den bryder hun sig endnu ikke om at ligge med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna bruger juniordynen i barnevognen ;) Så kan den også ligge under hendes fødder.

I havde 3 sæt babysengetøj og det passede fint, men Anna gylpede stort set heller aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog junior dynen i brug da lucas var 6½ mdr ca.. han sparkede babydynen af eller lagde sig på den.. og med junior dynen har han altid lidt dyne hen over sig..

 

Vi har også brugt junior dyne i barnevognen og det kan sagtens lade sig gøre at have den deri .. han havde lidt af den under fødderne også.. men nu har vi taget voksien i brug...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C var 6 måneder da hun fil juniordynen i tremmesengen... Vi bruger babydynen som en pølse i siden af tremmesengen, så vi skifter stadig betræk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har to dyner, en i hendes slyngevugge og en i lift (som hun nu er vokset ud af), men så bruger vi dynen i stuen til at putte mv.. Når hun sover i BV nu er det i slee-bee. Jeg har synes det har været rart med to dyner (selvom det er dyrt), for vi har en gylper, og så er det rart med en ekstra.

Jeg har vist 6 sæt sengetøj, og det er jo for meget, men min veninde har syet 3, en anden 1, og så har jeg selv købt et fra wheat, og så har jeg et, som min far og jeg har sovet i (er stadig SÅ lækkert og med søde blonder :7himmel)

Nå, det jeg vil frem til, er at for mig ville 4 være nok, for så har du tid til at vaske, hvis (i vores tilfælde) NÅR der er uheld :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert var en 6-7 mdr da vi skiftede, han ligger meget urolig i sengen og sparkede hele tiden babydynen af, så vi skiftede. Han sparker stadig dynen af selvom det er junior, dog har han nemmere ved at holde fødderne under.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at Valdemar var mere end 7-8 mdr da vi skiftede :) Han trillede den nærmest sammen til en lille bold så den dækkede ham slet ikke. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar :7himmel  :kiss

 

synes det meget smart at have to dyner, spm. er bare om der så skal være to babydyner eller en af hver (junior og baby).. så har man også en god undskyldning for at købe/sy meget sengetøj  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har to dyner, en i hendes slyngevugge og en i lift (som hun nu er vokset ud af), men så bruger vi dynen i stuen til at putte mv.. Når hun sover i BV nu er det i slee-bee. Jeg har synes det har været rart med to dyner (selvom det er dyrt), for vi har en gylper, og så er det rart med en ekstra.

Jeg har vist 6 sæt sengetøj, og det er jo for meget, men min veninde har syet 3, en anden 1, og så har jeg selv købt et fra wheat, og så har jeg et, som min far og jeg har sovet i (er stadig SÅ lækkert og med søde blonder :7himmel)

Nå, det jeg vil frem til, er at for mig ville 4 være nok, for så har du tid til at vaske, hvis (i vores tilfælde) NÅR der er uheld :D

er det to babydyner eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det to babydyner eller?

Ja, vi har to babydyner :) det har været en kæmpe fordel for os. Altså at den ene er i hendes seng på 1.salen og den anden i lift, stue mv i stueetagen samt ret praktisk når den ene skulle vaskes mv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar :7himmel :kiss

synes det meget smart at have to dyner, spm. er bare om der så skal være to babydyner eller en af hver (junior og baby).. så har man også en god undskyldning for at købe/sy meget sengetøj :D

Vi har to babydyner, hvilket jeg helst ikke ville have undværet, da det er sket mere end en gang at hun har tisset/gylpet på den, så den skulle vaskes. Men så havde vi jo den anden imens. Vi valgte at købe en god vinterdyne og sommerdyne, da hun havde forskelligt behov efter årstiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to babydyner, hvilket jeg helst ikke ville have undværet, da det er sket mere end en gang at hun har tisset/gylpet på den, så den skulle vaskes. Men så havde vi jo den anden imens. Vi valgte at købe en god vinterdyne og sommerdyne, da hun havde forskelligt behov efter årstiden :)

Hvor fandt du en vinterdyne henne.. synes jeg har søgt alle steder på nettet og de er alle sammen helårs eller sommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også to babydyner og var rigtig glade for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi havde også to babydyner.. og vi har også to juniordyner, men det er fordi vi har indtil nu haft den ene i sengen og den anden i barnevognen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fandt du en vinterdyne henne.. synes jeg har søgt alle steder på nettet og de er alle sammen helårs eller sommer

Det er vel dem der går under helårs?! Men i hvert fald har den bæreevne 12 og er ren dun, så vidt jeg husker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER