Guest Tanne

Graviditet og keglesnit

6 indlæg i dette emne

Hej allesammen.. Jeg er helt ny herinde, så det kan godt være der er et lignende emne, jeg skal bare lige lære at finde rundt ☺

Skal bare lige høre.. Jeg fik foretaget et lille keglesnit den 3. Oktober.. Fik lige efter min mens.. Jeg havde første dag i sidste mens den 11. Oktober.. Efterfølgende har vi ikke brugt prævention

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke noget fornuftigt svar på din problemstilling, men jeg kan fortælle dig at efter jeg fik foretaget et keglesnit havde jeg kvalme i nogle dage og en del ubehag til at starte med, men ikke så det gjorde ondt.

Dog undrer det mig at du allerede har haft ubeskyttet sex, da jeg blev frarådet samleje i 3 uger efter indgrebet og derefter kondom i 3 uger. Nu er det dog 2 år siden jeg fik det gjort, så der kan være kommet nye anbefalinger siden. Det ved jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er rigtigt hvad du siger.. Jeg fik foretaget det den 3/10 og havde hyrdetime første gang ca den 23.. Så det er rigtigt at det er frarådet.. Men jeg havde jo på intet tidspunkt haft smerter eller blødning.. Så jeg tog chancen.. :S men har så fundet ud af det også er ca deromkring jeg skulle have ægløsning.. Så mere derfor jeg er lidt i tvivl.. :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg gerne lige spørge, hvad et keglesnit er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg gerne lige spørge, hvad et keglesnit er?

Uden selv at ha erfaringer tillader jeg mig lige at svare - det er en mindre operation man laver på livmoderhalsen i tilfælde hvor man finder celleforandringer ved celleskrab/smear undersøgelsen, som jo kan være forstadier til kræft. Man fjerner et kegleformet stykke fra livmodermunden og minimerer dermed risikoen for at kræften udvikler sig. Det skulle sagtens kunne lade sig gøre at blive gravid og gennemføre graviditet efter operationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaarh tusinde tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER