MamatilJ&M

Marius vågner HVER nat - tænder?

19 indlæg i dette emne

Har lige brug for lidt viden og hjælp.

 

Vi tror Marius er ved at få kindtænder. Der er i hvert fald en bule i hver side for oven, så mon ikke de presser på. Og Marius bider i alt også sig selv og hånden er konstant i munden. Men kan det virkelig passe det kan tage uger at få så nogle igennem? For det er dælme hårdt det her. Han vågner pt hver nat og er ked af det. Han vil ikke sove imellem os, men kun i barnevognen bagefter. Det er jo ikke holdbart.

 

Kan det evt hjælpe med alternativ behandling mod søvnen?

 

Gode råd og hjælp modtages :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi oplever præcis det samme for tiden og jeg har desværre ingen gode råd :prik

Men ville ikke forlade tråden uden at sende :kram og messe det-er-en-fase-det-er-en-fase-det-er-en-fase :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme sker herhjemme, og har været sådan i 2 måneder nu. Ayah har fået 3 kindtænder og der er flere på vej.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare hårdt når det står på på den måde :kram2

Det eneste vi egentlig gør når hun har ondt for tænder, er at give hende agurkestænger efter aftensmaden, har læst det lindre - det kolde, men der skulle vidst også være et eller andet i agurk som smertelindrer :) vi synes i hvert fald det tager toppen, ellers kan jeg ikke sige andet end; hold ud!

Jeg ved nogen kommer sutterne i køleren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan meget muligt være tænder. Får han nogen form for smertelindrende for det?

 

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inger vågner også hver nat pt. I nat var hun vågen halvanden time. Vi har også overvejet tænder, da den ene kind var blussende i går. VI prøvede med en børnepanodil i går aftes, men det hjalp ikke det store.

 

Fase? Tænder? Tiger?

 

OP AD BAKKE, er hvad, det er!!!

 

:kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre vi ikke er de eneste der bøvler med det :kram til alle jer andre også. Det er skide hårdt.

 

Jeg ville meget gerne give Marius agurk, men det er han kommet i tanke om han ikke kan lide (+end masse andet) Måske jeg skulle prøve igen...

 

Jeg har det ikke så godt med smertelindring med panodil, men vi har prøvet det og nogen gange får det ham til at sove hele natten og andre gange gør det ikke. Så det er bestemt ikke hver nat vi gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvor gammel er Marius tigerspringsalder? For hvis han også er inde i 65-ugers tigeren sammen med tænder, så forstærker det det sikkert.

 

Ved Gittepit har haft god erfaring med noget bedøvende smørelse - som jeg ikke kan huske navnet på lige nu :(

 

Kold peberfrugt kunne måske gøre det i stedet? Vi bruger også kolde sutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvor gammel er Marius tigerspringsalder? For hvis han også er inde i 65-ugers tigeren sammen med tænder, så forstærker det det sikkert.

Ved Gittepit har haft god erfaring med noget bedøvende smørelse - som jeg ikke kan huske navnet på lige nu :(

Kold peberfrugt kunne måske gøre det i stedet? Vi bruger også kolde sutter.

Hedder det ikke aftamed? Eller noget i den dur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvor gammel er Marius tigerspringsalder? For hvis han også er inde i 65-ugers tigeren sammen med tænder, så forstærker det det sikkert.

 

Ved Gittepit har haft god erfaring med noget bedøvende smørelse - som jeg ikke kan huske navnet på lige nu :(

 

Kold peberfrugt kunne måske gøre det i stedet? Vi bruger også kolde sutter.

Jeg ved faktisk ikke hvor gammel Marius er i uger. Vi har valgt ikke gå op i det og jeg har også sat min bog til salg, for vi bruger den ikke.

 

Måske jeg skulle daffe på apoteket after noget smørrelse. De må jo også kunne anbefale noget og putte sutterne på køl. Tror måske jeg tjekker gittepits tråd ud, jeg har alligevel ikke rigtig noget på arbejde pt.

 

Jeg har så svært ved at få Marius til at spise grønt med mindre det er most i kartoflerne eller er usynlige i lasagne, gryderetter mv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder det ikke aftamed? Eller noget i den dur?

Det kan google i hvert fald finde noget der hedder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder det ikke aftamed? Eller noget i den dur?

Ja, det er vist det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke hvor gammel Marius er i uger. Vi har valgt ikke gå op i det og jeg har også sat min bog til salg, for vi bruger den ikke.

 

Måske jeg skulle daffe på apoteket after noget smørrelse. De må jo også kunne anbefale noget og putte sutterne på køl. Tror måske jeg tjekker gittepits tråd ud, jeg har alligevel ikke rigtig noget på arbejde pt.

 

Jeg har så svært ved at få Marius til at spise grønt med mindre det er most i kartoflerne eller er usynlige i lasagne, gryderetter mv :(

Okay, bare i orden.

Synes jeg i hvert fald er hver at prøve.

Han behøver jo heller ikke spise det, formålet er vel at finde noget koldt han vil tygge på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, bare i orden.

Synes jeg i hvert fald er hver at prøve.

Han behøver jo heller ikke spise det, formålet er vel at finde noget koldt han vil tygge på?

Du skal næsten have lov til at se ham når han får stukket det i hånden :D Han ligner en der synes det er totalt klamt. Men lidt træls...

 

Tror vi prøver at købe aftamed. Det er da et forsøg hver...

 

Så låner vi en tykkere sengerand, så sengen bliver lidt mindre og får lidt barnevognseffekt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder hårdt!!

Det eneste vi bruger mod tænder (dog stadig kun fortænder vi er igang med) er nogle naturlige dråber fra naturskøn i Århus. Jeg kan se hvad de hedder, når jeg kommer hjem? De dage hvor Bella tager sig til munden falder hun til ro, efter det er smurt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver ogsaa Noah agurk efter aftensmaden - det har noget smertestillende i og er koldt :) 

 

Saa faar Noah hoemoepatisk middel Camelia, men ved ikke, om det kan faas i DK... Det er fra Bioron og indeholder Kamille, Belladonna og jern. Det tager han godt imod. Lige i toppen af poppen faar han smurt Bonjeela gel paa, som min soester sendte mig fra England. Men hvis der findes noget naturligt, saa vil jeg hellere det, sa hit gerne med det fra Naturskoen i Aarhus :) ;) 

 

Det med homoeopati, det ville jeg gaa videre med. ellers Bachs blomsterterapi, hvor du kan sammensaette Aspen, Rock Rose og White Chestnut. Det vil jeg selv proeve naeste gang vi render ind i den slags. Du kan ogsaa smoere Bach Rescue Creme paa kinden, hvor tanden vaerker og bag oererne og under foedderne. 

 

Selv er jeg heller ikke vild med panodil og vi har klaret os uden indtil nu og der er poppet to hjornetaender og tre kindtaender. De tager tid, de skurker! Den der andensidste tiger maerkede vi mere end de fleste forrige, saa den kan ogsaa vaere en medskurk! 

 

Naar Noah er vaagen om natten, saa faar han lov at ligge selv, ogsaa med smaaklynk. Men altsaa, selvfoelgelig ikke, hvis ikke han graeder rigtigt... 

 

God ide med tykkere sengerand, hvis det er tryghed, han soeger, men ikke kan ligge mellem jer. Det kan Noah heller ikke, han begynder bare at okse rundt i halvsoevne og ingen sover roligt... Vi har laenge haft min ammepude i hovedenden, den er saadan lidt poelleagtig, og saa to bamser i fodenden, samt sengerand og sengehimmel. En hyggelig og god sovehule, synes vi vist allesammen  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige at vi er også med i gruppen med opvågninger om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den fra naturskøn hedder Gummedråber og er fra Danasan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:-) ja det er rigtig Zoey fik afta med på sutten med god effekt. Afta med har dog ret kortvarig effekt. Så købte gummedråber i Matas. Dem smurte jeg på gummerne i den sengetid. Og ved opvågning kom der afta med på sutten. Ved de helt slemme nætter fik hun panodil :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER