Tinakp

Gode hjemmesko til en pige med tykke ben/ankler....???

40 indlæg i dette emne

Naa ja, vi havde bpbux skindfutter til Noah som de foerste - de sidder fast og de er giftfri!  :loveshower

Vores var enkle med en bil paa :)

 

Ikke laegge for meget vosketillaeg i hjemmesko, qua at de i forvejen ikke stoetter vildt godt ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel ikke meningen at der skal være støtte omkring de små fødder hele tiden? Som jeg forstår det, så mener eksperterne og de som har forstand på fødder at det bedste er bare tæer. Det jeg har hørt er at børnene mister følingen og alle de vigtige sandeindtryk de får gennem fødderne når de har hjemmesko på og optimalt set er bare tæer så bedst, praktisk er det så usmart fordi fødderne og fodled kan blive kolde i det danske klima, men strømper med gummidutter giver stadig en bedre føling og styrker balancen end hjemmesko med støtte. Eller er jeg total forkert på den? Jeg forstår i hvert fald ikke hypen omkring hjemmesko taget det i betragtning at jo blødere og mere fleksibel jo bedre! Nogle gange kan tingene IMO altså godt blive for avancerede. (Tag ikke indlægget som kritik eller spørgsmålstegn ved de valg der er truffet, er sikker på i har undersøgt tingene mere end jeg har, syntes bare fodtøj bliver ophøjet lidt (for meget) her på forumet og syntes et lille pip fra den modsatte grøft er tiltrængt ;) jeg syntes i hvert fald ikke fodtøj er SÅ vigtigt i deres alder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel ikke meningen at der skal være støtte omkring de små fødder hele tiden? Som jeg forstår det, så mener eksperterne og de som har forstand på fødder at det bedste er bare tæer. Det jeg har hørt er at børnene mister følingen og alle de vigtige sandeindtryk de får gennem fødderne når de har hjemmesko på og optimalt set er bare tæer så bedst, praktisk er det så usmart fordi fødderne og fodled kan blive kolde i det danske klima, men strømper med gummidutter giver stadig en bedre føling og styrker balancen end hjemmesko med støtte. Eller er jeg total forkert på den? Jeg forstår i hvert fald ikke hypen omkring hjemmesko taget det i betragtning at jo blødere og mere fleksibel jo bedre! Nogle gange kan tingene IMO altså godt blive for avancerede. (Tag ikke indlægget som kritik eller spørgsmålstegn ved de valg der er truffet, er sikker på i har undersøgt tingene mere end jeg har, syntes bare fodtøj bliver ophøjet lidt (for meget) her på forumet og syntes et lille pip fra den modsatte grøft er tiltrængt ;) jeg syntes i hvert fald ikke fodtøj er SÅ vigtigt i deres alder)

 

 

 

Jeg er helt med på dit modsvar her - herhjemme render Elin stort set altid rundt i bare tæer - netop fordi det er den måde hun bedst kan bevæge sig frit - uden at falde!

grunden til at jeg har fokus på det her lige nu, er fordi Elin nok vil mere end hun kan. Hun ser de andre børn i dp løbe rundt og derfor gør hun også - og det har nu sat hendes fodtøj lidt på en prøve, når de er i gymnastiksalen. Og min dp'er siger at det er for koldt med bare tæer. 

Hjemme hos dp'er render Elin ofte rundt i strømpefødder, eller hendes nuværende hjemmesko, som er meget bløde - men som hun jo så glider i, hvis hun løber.

Så jeg leder efter et par hjemmesko/gymnastik sko, som hun kan "løbe" rundt i, uden at falde mere end højest nødvendigt. For man kan jo ikke forklare hende, at det går for stærkt.

Så det der måske virker som lidt for meget fokus på fodtøj, synes jeg ikke helt jeg kan komme udenom, eller?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har gymnastiksko på til gymnastik om onsdagen og han suser rundt i dem uden problemer. Og han har netop fået gymnastik sko fordi jeg synes det var blevet for koldt til bare tæer. Og så koster de jo kun 100 kr i en sportsbutik...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er det meget fodkoldt nu, saa Noah faar hjemmesko paa herhjemme. Ellers har ham gaasokker fra Melton, altsaa ikke med laeder under, men med lidt tryk, saa han ikke glider. bare taaer giver os hoste og forkoelelse. Jeg har selv kolde taeer og kan f.eks. ikke sove uden stroemper :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:-) tænker lidt det samme - men vi er også tilfredse m mocasiner fra hm - de fås også i dyrere udgaver m ;-)

Men ok hvis det er vigtigt for andre, forstår det bare ikke.

 

Jeg skal ikke ku svare for de andre i denne tråd, men grunden til at jeg startede den, var egentlig fordi jeg havde brug for input i forhold til hvilke hjemmesko som er gode, så min datter ikke falder eller glider. Det handler hverken om hvad der er moderne, ergonomisk korrekt, om det er uld kontra andet.... men om hjemmesko som min datter ikke glider i.  

 

Jeg synes at det er dejligt at folk kommer med deres erfaringer og deres valg af hjemmesko - der er ingen som siger at det skal være netop en bestemt type hjemmesko, for at man er korrekt eller for at man gør det bedste for sit barn. 

Denne tråd handler om, hvilke hjemmesko folk har valgt - og det er rart at man gider at tage sig tiden til at skrive, for jeg synes at det er en jungle, selv om det bare er hjemmesko. Så det siger jeg tak for.

Jeg forstår bare ikke hvorfor netop dette skal debatteres...  

 

Jeg kan til orientering oplyse om, at jeg har fået nogle aflagte sorte gymnastiksko af en kollega - som Elin nu render rundt i herhjemme - og de fungerer bare godt. Hun render hurtigere end hun plejer og falder ikke når så meget. Så for os har det været en go løsning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt I fandt en løsning, så hun ikke løber og falder :yay

 

Og hvor kan de altså spæne hurtigt efterhånden, de små nus :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt I fandt en løsning, så hun ikke løber og falder :yay

 

Og hvor kan de altså spæne hurtigt efterhånden, de små nus :D

 

Ja, og billig var løsningen da også... men jeg tror nu at der kommer hjemmesko på ønskesedlen til jul alligevel... ja, det er helt vildt så hurtigt det går nu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alletiders med gynastikskoene :loveshower

 

Det er vel lidt a la skidfutter, taenker jeg, eller er gynastiksko blevet mere avancerede med aarene? 

 

Noahs hjemmesko kostede 24 euro paa tilbud, fordi de er knaldroede. Havde jeg ikke kunnet leve med det og koebt brun, sort eller blaa, ville de have kostet 50!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt i har fundet løsningen der passer til jer! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på dit modsvar her - herhjemme render Elin stort set altid rundt i bare tæer - netop fordi det er den måde hun bedst kan bevæge sig frit - uden at falde!

grunden til at jeg har fokus på det her lige nu, er fordi Elin nok vil mere end hun kan. Hun ser de andre børn i dp løbe rundt og derfor gør hun også - og det har nu sat hendes fodtøj lidt på en prøve, når de er i gymnastiksalen. Og min dp'er siger at det er for koldt med bare tæer.

Hjemme hos dp'er render Elin ofte rundt i strømpefødder, eller hendes nuværende hjemmesko, som er meget bløde - men som hun jo så glider i, hvis hun løber.

Så jeg leder efter et par hjemmesko/gymnastik sko, som hun kan "løbe" rundt i, uden at falde mere end højest nødvendigt. For man kan jo ikke forklare hende, at det går for stærkt.

Så det der måske virker som lidt for meget fokus på fodtøj, synes jeg ikke helt jeg kan komme udenom, eller?

Hov så slet ikke det her :unsure

Nå men det var ikke myntet på dig overhovedet, det var heller ikke for at starte en diskussion :balloons Men der har (ligesom med uld, økologi, amning m.m.) Været en overvægt af indlæg fra folk der har en lidt ens holdning, så jeg ville bare pippe om at det ikke nødvendigvis er alle der er enige ;) ved der er nogle der kan blive usikre af alle de selvsikre indlæg med gode argumenter. Jeg er ked af hvis du føler jeg ville ramme dig, så ikke selv at det kunne opfattes sådan, men kan godt se det nu. Elin skal da have nogle fornuftige ufarlige sko til gymnastiksalen.

Lyder godt at i fandt en løsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov så slet ikke det her :unsure

Nå men det var ikke myntet på dig overhovedet, det var heller ikke for at starte en diskussion :balloons Men der har (ligesom med uld, økologi, amning m.m.) Været en overvægt af indlæg fra folk der har en lidt ens holdning, så jeg ville bare pippe om at det ikke nødvendigvis er alle der er enige ;) ved der er nogle der kan blive usikre af alle de selvsikre indlæg med gode argumenter. Jeg er ked af hvis du føler jeg ville ramme dig, så ikke selv at det kunne opfattes sådan, men kan godt se det nu. Elin skal da have nogle fornuftige ufarlige sko til gymnastiksalen.

Lyder godt at i fandt en løsning!

 

Det var dejligt at høre Maja - det var pænt af dig at skrive.... :loveshower  :loveshower  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel ikke meningen at der skal være støtte omkring de små fødder hele tiden? Som jeg forstår det, så mener eksperterne og de som har forstand på fødder at det bedste er bare tæer. Det jeg har hørt er at børnene mister følingen og alle de vigtige sandeindtryk de får gennem fødderne når de har hjemmesko på og optimalt set er bare tæer så bedst, praktisk er det så usmart fordi fødderne og fodled kan blive kolde i det danske klima, men strømper med gummidutter giver stadig en bedre føling og styrker balancen end hjemmesko med støtte. Eller er jeg total forkert på den? Jeg forstår i hvert fald ikke hypen omkring hjemmesko taget det i betragtning at jo blødere og mere fleksibel jo bedre! Nogle gange kan tingene IMO altså godt blive for avancerede. (Tag ikke indlægget som kritik eller spørgsmålstegn ved de valg der er truffet, er sikker på i har undersøgt tingene mere end jeg har, syntes bare fodtøj bliver ophøjet lidt (for meget) her på forumet og syntes et lille pip fra den modsatte grøft er tiltrængt ;) jeg syntes i hvert fald ikke fodtøj er SÅ vigtigt i deres alder)

Udover det generelt er en spændende tråd- og et emne, så synes jeg, at det er fedt skrevet af dig

Majs :super

Ikke for at forklejne nogen valg, men jeg synes

Du har skrevet det super godt :)

Det er ikke for at ødelægge tråden, men synes bare Majs' 2 lange indlæg har været rigtig gode :)

Også er der jo også linket til masser af fede hjemmesko :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER