Frk.Lind

Bange for der ikke er liv

21 indlæg i dette emne

Hej Piger

 

Jeg er idag 6+5 henne. Jeg har været til første lægeundersøgelse men min læge lavede ingen gynækologisk undersøgelse på mig. Jeg har haft en del symptomer: murren i underlivet, ømme brystvorter, kvalme, træthed.

Men min murren i maven samt ømme brystvorter synes jeg er forsvundet lidt her de sidste 4-5 dage. Jeg er så nervøs for om alt er okay i maven og om der er liv.

Andre der har det på samme måde?

Mig og kæresten har hele tiden snakket om en tidlig scanning (selvbetalt) d. 16 nov da jeg der er 8+1 og derfor ville kunne få lavet en udvendig scanning. Men jeg har bare ikke tålmodighed til at vente 1,5 uge endnu.

Er der andre der har følt deres murren i underlivet er stoppet og er det "normalt"?

Tænker måske alt for meget over det. Men er bare så nervøs for om alt er okay. Og kæresten kan ikke rigtigt sætte sig ind i det, han føler jo ik det min krop føler.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke gravid og har aldrig prøvet det .. men jeg ved at det ikke længere er normalt for en læge at lave GU.. Derimod laver de en hvis der har været unormale symptomer osv.. Så der har du i hvert fald intet at frygte.. :kram2

Og hvad jeg kan læse mig til herinde er der MANGE der oplever at symptomerne kommer og går og ændrer sig hele tiden - så jeg tror ikke du har nogen særlig grund til at være bekymret..

Når det er sagt, så er det jo helt normalt at være bekymret for om alting er okay og det der med at bekymringerne som forælder starter ved den positive test er nok ikke helt galt.. ;)

Jeg håber du kan se dig igennem de manglende symptomer og glæde dig over at du ind til videre har en genefri graviditet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Symptomerne kommer og går... og sådan er det hele vejen i gennem graviditeten :) Desværre... for det bringer en masse uro :(

Vi fik selv tidlige scanninger fordi vi blev gravide igennem behandling! Jeg syntes i skulle se om i kan vente til du er 8 uger henne... for det første er der lidt mere at se.. (ikke meget) hehe.. men da det er lidt forskelligt præcis hvornår hjertet begynder at slå, hvor hurtigt den bette bebs vokser osv. kan det bringe unødig frygt at tage scanningen alt for tidligt...

Dog vil jeg sige ang scanning udvendigt i uge 8?!... jeg blev scannet indvendigt helt frem til uge 9+5... fosteret er så småt, så blev scannet invendigt for at de kunne se noget... Har også hørt om nogle der er blevet scannet indvenigt til NF i uge 12.. godt nok af den årsag at det var nødvendigt for at se nakkefolden :)

SÅ man kan aldrig være 100 % sikker på scanningsmåden.. :)

Til sidst vil jeg bare sige at du må prøve at slappe af og nyde det :)

Vi mistede vores den første.. men jeg havde masser af symptomer! Så bare fordi de kommer og går siger det ikke noget om fosterets tilstand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke gravid og har aldrig prøvet det .. men jeg ved at det ikke længere er normalt for en læge at lave GU.. Derimod laver de en hvis der har været unormale symptomer osv.. Så der har du i hvert fald intet at frygte.. :kram2

Og hvad jeg kan læse mig til herinde er der MANGE der oplever at symptomerne kommer og går og ændrer sig hele tiden - så jeg tror ikke du har nogen særlig grund til at være bekymret..

Når det er sagt, så er det jo helt normalt at være bekymret for om alting er okay og det der med at bekymringerne som forælder starter ved den positive test er nok ikke helt galt.. ;)

Jeg håber du kan se dig igennem de manglende symptomer og glæde dig over at du ind til videre har en genefri graviditet.. :)

Jeg burde nok være positiv og tænke alt er okay, men er bange for at glæde mig over noget som måske slet ikke er der. Jeg var på en lyserød sky da testen viste positiv, men som tiden går er jeg bare mere og mere nervøs for om alt er okay. Også fordi man læser så mange triste historier herinde, så det burde jeg nok bare stoppe med. Har en del gener alligevel synes jeg, har rigtig meget kvalme og føler allerede jeg ligner en i tredje måned pga oppusthed. Jeg må nok bare tage en dyb vejrtrækning og tænke alt er okay og have positive tanker.. Tak for din kommentar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sandt hvad de skriver, der er ingen sammenhæng mellem symptomer og om barnet har det godt. Jeg husker det også som enormt hårdt og usikkert i starten, for man kan jo ikke selv mærke eller se noget.

 

Jeg var super glad for en betalt scanning i uge 9+1, det gav mig ro indtil NF scanningen, som jeg også var virkelig bekymret for. Men desværre er en scanning jo heller ingen garanti for noget, det er bare et øjebliksbillede, det kan gå galt en dag eller en time efter du har set en sund spire derinde - man er simpelthen nødt til at beslutte sig for at det hele nok skal gå og så vente utålmodigt på den dag man kan mærke den lille sparke derinde.

 

Det er et godt tegn at du ikke har kraftige smerter eller bløder. Men der ud over er det ikke bedre eller dårligere at ha mange graviditetssymptomer som kvalme osv. Hvis spiren er sund og rask så går det hele nok som det skal af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Symptomerne kommer og går... og sådan er det hele vejen i gennem graviditeten :) Desværre... for det bringer en masse uro :(

Vi fik selv tidlige scanninger fordi vi blev gravide igennem behandling! Jeg syntes i skulle se om i kan vente til du er 8 uger henne... for det første er der lidt mere at se.. (ikke meget) hehe.. men da det er lidt forskelligt præcis hvornår hjertet begynder at slå, hvor hurtigt den bette bebs vokser osv. kan det bringe unødig frygt at tage scanningen alt for tidligt...

Dog vil jeg sige ang scanning udvendigt i uge 8?!... jeg blev scannet indvendigt helt frem til uge 9+5... fosteret er så småt, så blev scannet invendigt for at de kunne se noget... Har også hørt om nogle der er blevet scannet indvenigt til NF i uge 12.. godt nok af den årsag at det var nødvendigt for at se nakkefolden :)

SÅ man kan aldrig være 100 % sikker på scanningsmåden.. :)

Til sidst vil jeg bare sige at du må prøve at slappe af og nyde det :)

Vi mistede vores den første.. men jeg havde masser af symptomer! Så bare fordi de kommer og går siger det ikke noget om fosterets tilstand :)

Rart at høre fra en der er gravid at det er normalt symptomerne kommer og går :)

Hos scanningsklinikken Lille københavner laver de kun udvendige scanninger og de laver tidlige scanninger fra 8+0 så de har vel positive erfaringer med at kunne se fosteret siden de gør det så tidligt. Men fandt så her til aften Jordemoderhusets scanningsklinik der scanner indvendigt fra 7+0 og tænkte det var en mulighed, da jeg er det om to dage og derfor kunne blive scannet der og dermed få lidt ro i sindet - hvis det altså viser sig at alt er okay.

Kan ikke helt finde ud af hvad jeg vil lige nu. Prøver virkelig at nyde det, men har også bare været omgivet af dødsfald i min omgangskreds for nyligt samt andre ulykkelige situationer hos mine nærmeste, nok derfor jeg er begyndt at tænke at hvorfor skulle jeg så være heldig at alt forløber som det skal i mit liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg burde nok være positiv og tænke alt er okay, men er bange for at glæde mig over noget som måske slet ikke er der. Jeg var på en lyserød sky da testen viste positiv, men som tiden går er jeg bare mere og mere nervøs for om alt er okay. Også fordi man læser så mange triste historier herinde, så det burde jeg nok bare stoppe med. Har en del gener alligevel synes jeg, har rigtig meget kvalme og føler allerede jeg ligner en i tredje måned pga oppusthed. Jeg må nok bare tage en dyb vejrtrækning og tænke alt er okay og have positive tanker.. Tak for din kommentar :)

Det lyder som om du har det fuldstændig normalt og som de fleste tidligt gravide omkring den her frygt.

 

Da jeg sku til den betalte scanning i uge 9+1 var jeg så nervøs jeg nærmest ikke sov natten inden, jeg var så rystende bange for at vi sku få at vide der ikke var liv eller jeg var falsk gravid eller sådan noget. Men vi fik set den fineste lille bønne med hjerteblink og små "luffer", og bagefter da vi kom ud så brød jeg fuldstændig sammen i gråd og ku slet ikke stå på benene :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sandt hvad de skriver, der er ingen sammenhæng mellem symptomer og om barnet har det godt. Jeg husker det også som enormt hårdt og usikkert i starten, for man kan jo ikke selv mærke eller se noget.

 

Jeg var super glad for en betalt scanning i uge 9+1, det gav mig ro indtil NF scanningen, som jeg også var virkelig bekymret for. Men desværre er en scanning jo heller ingen garanti for noget, det er bare et øjebliksbillede, det kan gå galt en dag eller en time efter du har set en sund spire derinde - man er simpelthen nødt til at beslutte sig for at det hele nok skal gå og så vente utålmodigt på den dag man kan mærke den lille sparke derinde.

 

Det er et godt tegn at du ikke har kraftige smerter eller bløder. Men der ud over er det ikke bedre eller dårligere at ha mange graviditetssymptomer som kvalme osv. Hvis spiren er sund og rask så går det hele nok som det skal af sig selv.

Det er virkelig hårdt her i starten også fordi jeg ikke kan snakke med min familie om det, da de intet ved endnu. Synes det er hårdt at gå med de her tanker selv. Vi kommer helt sikkert til at få en selvbetalt scanning, bare et spørgsmål om hvornår det bliver.

Jeg må bare prøve at tænke at spiren er sund og rask :rolleyes Og at det hele nok skal gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om du har det fuldstændig normalt og som de fleste tidligt gravide omkring den her frygt.

 

Da jeg sku til den betalte scanning i uge 9+1 var jeg så nervøs jeg nærmest ikke sov natten inden, jeg var så rystende bange for at vi sku få at vide der ikke var liv eller jeg var falsk gravid eller sådan noget. Men vi fik set den fineste lille bønne med hjerteblink og små "luffer", og bagefter da vi kom ud så brød jeg fuldstændig sammen i gråd og ku slet ikke stå på benene :rolleyes

Synes bare tiden går virkelig langsomt. Går bare og venter på at dagene passerer så jeg kan komme til scanning. Hehe.

Tror også jeg kommer til at bryde sammen efter scanning. Følelserne sidder helt udenpå tøjet og jeg kan græde konstant pt over nærmest ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare tiden går virkelig langsomt. Går bare og venter på at dagene passerer så jeg kan komme til scanning. Hehe.

Tror også jeg kommer til at bryde sammen efter scanning. Følelserne sidder helt udenpå tøjet og jeg kan græde konstant pt over nærmest ingenting.

Åh ja den dejlige superhormonelle ventetid :kram2

 

Held og lykke med baby og scanning, hvornår I så tager den. Jeg syns jeg har læst så mange historier om folk som blev sendt hjem med usikkert svar, fordi de blev scannet for tidligt, så jeg ville vente til 8+ hvis jeg skulle til det igen, for at være rimelig sikker på at kunne se hjerteblink.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opbakningen piger :) Jeg vil prøve at væbne mig med tålmodighed og vente med scanning til minimum 8+0 :)

Det jo rigtigt som I skriver at scanningen ikke er nogen garanti for at alt så forløber godt resten af graviditeten. Jeg må prøve at tænke positivt og tænke på de fleste graviditeter forløber som de skal.

Jeg er bare glad for jeg ikke er den eneste der går eller har gået rundt med de tanker og følelser. Det er det hårdeste jeg har prøvet til dags dato. Fordi man bare ønsker sig et barn så inderligt. :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan kun nikke genkendende til alt du skriver! Det er pisse hårdt og man bliver vist bare aldrig sikker :( Men som de siger, vi må væbne os med tålmodighed og bare tro på at det er som det skal være! Vi kan jo hverken gøre fra eller til, lige meget hvor bekymrede vi er - så gør det jo kun værre. Og tro mig, jeg VED det er svært! :(

Men vi venter en lille spire, og det er jo bare skønt!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke mor desværre, men har været gravid og mistet...

Fik scanning 5 uger henne hvor man kunne se fostersækken eller hvad det hedder...6+6 så jeg hjerteblink og alt var som det sku være...to uger senere 8+6 scannede de igen og der var intet hjerteblink...og det mente gyn ik der havde været i nogle dage...så endte med medicinsk abort...ved mig passede det med jeg havde nogle symptomer da jeg så hjerteblink og symptomerne forsvandt frem mod den sidste scanning...såå

Men det var kun min historie, jeg er sikker på det med symptomerne er så forskelligt at man ikke kan regne med det.

Men min pointe er at det nytter ikke noget ik og tro og glæde sig over man er gravid når man er, for uanset hvad er det en ting man ik selv er herre over...og scanning gir tryghed, men ingen garantier...

Kram til dig og lykke til den lille spire blir der :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det præcis på samme måde (er nu i 11+3) Så vi blev scannet både i ude 6 indefra hvor vi så hjerteblink og uge 9 uden på hvor baby sprællede helt vildt det var en kæmpe lettelse og vi skal til nakkefold mandag og jeg er lige så nervøs igen men symptomerne kommer og går hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æij det er så HÅRDT i starten :kram2 :kiss havde det præcis som dig, og der er næsten intet, der hjælper én. Vi kan forsikre dig nok så meget om, at det er normalt (og det ER normalt), men i virkeligheden er der ikke meget andet at gøre end at vente og vente og vente. NF var en god milepæl at få overstået for mit vedkommende, men helt tryg blev jeg først, da jeg mærkede liv. Men tro på det gode :)

 

Jeg tror, din lille spire ligger og hygger sig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er der ingen garantier…. Det kan ingen desværre give. Men statistikken siger, at hvis du har set hjerteblink på en scanning fra uge 8 og frem, så er der kun 3-5% risiko for at miste…… Det synes jeg er en beroligende tanke! Langt de fleste mister inden uge 8…. Og så falder risikoen yderligere til 1% efter uge 12.

 

Tænk positivt…. Der er en baby på vej, og det skal du glæde dig over…. Og så vent med scanningen til du er 8+ :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen for jeres kommentarer :) Det hjælper på humøret :loveshower

Jeg vil prøve at vente med at tage til scanning til jeg er 8+  :)

For kan slet ikke vente til NF.. Hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ved at sprænges efter at komme til tidlig scanning - men min kæreste synes det er fjollet  :wacko og han har vel også en pointe, for som I siger, så er en scanning ingen garanti, blot en øjeblikstilstand. 

Men du godeste hvor er de første tolv uger laaaaaaaange !!! Jeg er i dag 8+1. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ved at sprænges efter at komme til tidlig scanning - men min kæreste synes det er fjollet  :wacko og han har vel også en pointe, for som I siger, så er en scanning ingen garanti, blot en øjeblikstilstand. 

Men du godeste hvor er de første tolv uger laaaaaaaange !!! Jeg er i dag 8+1. 

Min kæreste er heller ikke helt vild efter at komme til tidlig scanning, men han er med på ideen for min skyld så jeg får mere ro på :)

Ved godt det er et øjebliksbillede, men det vil alligevel gøre jeg kan slappe mere af og nyde graviditeten, håber jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en skanning da jeg var 8+1, og billedet var lidt det samme, med at min mand sagde ok for min skyld.. Dog erkender han i dag, at han ikke ville have været den skanning foruden, og jeg vil også gøre det igen, når vi engang skal have nummer to! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er heller ikke helt vild efter at komme til tidlig scanning, men han er med på ideen for min skyld så jeg får mere ro på :)

Ved godt det er et øjebliksbillede, men det vil alligevel gøre jeg kan slappe mere af og nyde graviditeten, håber jeg ;)

 

Har det helt på samme måde - vil bare gerne se, at "den" er der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER