Jellybellyfyn

ÆL test nødvendig?

12 indlæg i dette emne

Hej skønlinger..

Det der med, at bruge ÆL test, er det ikke mest ment til dem der ikke dyrker sex hver dag? Eller er jeg helt galt på den. Vi dyrker nemlig sex hver dag/hver anden dag og tænker at jeg nok skal ramme ÆL?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså man har jo lavet børn i MANGE år inden ÆL-teste blev opfundet :) Så nej, det er bestemt ikke livsnødvendigt - heller ikke selvom man ikke har sex hver dag :)

 

Generelt siger man jo, at hvis man har sex hver anden dag, burde ens chancer for at blive gravid være maksimale (hvis alt ellers fungerer som det skal, men det plejer det jo). ÆL er jo en sjov størrelse, så man er ikke garanteret noget, SELVOM man har sex hver dag. Og så er der vist endda noget med, at sædcellerne har bedst af at modnes en dag, før de "skydes af". Dvs. at det igen er det mest optimale med sex hver anden dag. 

 

Men hvis I lige er startet, er det vist det absolut sundeste at tage det stille og roligt og så stole på, at naturen gør, hvad den skal. Så jeg synes da bare, at I skal give det en chance på den helt gammeldags måde med regelmæssig hygge og se, om der ikke skulle komme bid snarligt :) God fornøjelse :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig brugt ægløsningstest og vi har da ramt rigtigt 2 gange :) Vi havde nogenlunde samme aktivitet i soveværelset som jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begyndt at bruge ÆL test, simpelthen fordi, vi ikke har ramt rigtigt i laaaang tid nu, også selvom vi har regelmæssig sex :)

Og man kan jo altså godt komme til at 'hoppe' dagenover, hvor der er gevinst.

 

Men for de fleste kan det jo nok lykkes uden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig har ÆL test været rigtig gode til at lære min cyklus at kende. Min cyklus varierer noget i længden, men har altid fået mens 15 dage efter jeg havde positiv ÆL test. På den måde ved jeg, hvornår det er relevant at teste for graviditet.

 

På den anden side, så kan baby-making i forbindelse med en positiv ÆL test godt give lidt stress. Jeg har hørt om flere par, hvor mændene ikke synes, det er super sexy og romantisk at skulle præstere, når vi kvinder står og vifter en positiv ÆL test i hovedet på dem.

 

Så hvis I sexer regelmæsssigt, og din cyklus er regelmæssig, ja så er der vel ingen grund til at bruge ÆL test.

 

God fornøjelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) 

 

Tænker nemlig også, at det sikkert vil stresse mig/os lidt, hvis jeg begynder at tage ÆL-teste.

Vi har pt. været igang siden august, og min cyklus har været regelmæssig siden da.

 

Blev lidt i tvivl, når jeg læser om så mange der tester.. Synes det lyder helt vildt stressende :)

 

Tror bare vi fortsætter med, at give den gas uden. Og håber at der snart sker noget godt  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig brugt dem, men det kunne da godt vaere, vi ikke havde faaet lavet Noah paa det tidspunkt, vi nu fik ham lavet, havde jeg vaeret lidt mere sikker i min sag  :oops  :biglove

 

Oensker egentlig heller ikke at bruge dem, for synes ogsaa, det lyder stressende.... det er jo rigeligt at gaa og vente paa om mens udebliver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg brugte ÆL-test, selvom det var i første forsøg, at vi fik møffen lavet :) Men tror det handler om temperament, for for mig var det bare enormt vigtigt at få klarhed og GØRE noget ved sagerne. Så på den måde føler jeg, at jeg personligt var blevet mere stresse af at gå og "tage det roligt" og vente på ÆL. Er ret sikker på, at jeg alligevel ville have stresset max og regnet og tænkt og gjort ved. Det slap jeg for med ÆL-test.

 

Men man skal gøre, hvad man føler for. Det var bare lige et indspark :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg brugte ÆL-test, selvom det var i første forsøg, at vi fik møffen lavet :) Men tror det handler om temperament, for for mig var det bare enormt vigtigt at få klarhed og GØRE noget ved sagerne. Så på den måde føler jeg, at jeg personligt var blevet mere stresse af at gå og "tage det roligt" og vente på ÆL. Er ret sikker på, at jeg alligevel ville have stresset max og regnet og tænkt og gjort ved. Det slap jeg for med ÆL-test.

 

Men man skal gøre, hvad man føler for. Det var bare lige et indspark :)

 

Og tusind tak for svaret :) - blev bare en smule i tvivl, når jeg læste om flere der tog ÆL-teste. Kunne være jeg var gået glip af noget, og det egentlig ville være smart og tage  :) 

Altså jeg kan mærke på min krop når jeg får ÆL, og det kommer rimelig regelmæssigt. Ville bare ønske jeg kunne tage en form for "mirakel-pille" der kunne give mig en bebs  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte ægløsningstest de første mange måneder, og efterhånden kendte jeg min krops signaler :-) den måned jeg blev gravid brugte hg det faktisk ikke, havde besluttet jeg ville prøve at slappe mere af med projekt baby , og det virkede åbenbart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) 

 

Ja, det er nok også meget forskelligt hvordan vi reagerer på at skulle teste.

Personligt skal der ikke meget til at stresse mig  -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde - og vil gøre igen til PB2 fordi jeg har PCO og derfor ikke danner ÆL hver cyklus. Og de cyklusser som er uden ÆL er ca dobbelt så lange som en cyklus med ÆL

Så testen giver mig en mulighed for at vide om hvornår det evt ville være relevant at håbe på positiv test, og gør at jeg ikke stresser over om jeg mon i denne måned skal håbe eller ej.

Så for mig giver de ro og hjælper mig med at være mere afslappet.

 

Så kan jeg udmærket forstå, at du vælger at tage ÆL-teste.

 

Det må selvfølgelig være rart med en klarhed. 

 

- Jeg tror godt jeg kunne finde på at teste 1 mdr. Altså jeg føler det er meget regelmæssigt, at det kommer.. Men nu tænker jeg lidt om kroppen kan snyde mig.

At jeg tror jeg har ÆL, men måske slet ikke har det? Kan det lade sig gøre? 

 

:huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER