Diamanten

Lægekonsultation/PCO

10 indlæg i dette emne

SÅ- i dag var jeg hos lægen til første konsultation- fik i den sammenhæng også taget fire blodprøver og måtte aflevere en 'tinkle'-prøve.

Hun sagde, at hun overhovedet ikke troede, at jeg har PCO, da min mens er regelmæssig, og jeg ikke er overvægtig, men nu får vi at se...

Vil egentlig bare gerne vide, om der er noget galt med mig eller ej.

 

IHHH så skal jeg vente en uge på svar fra alle prøverne.

Noget med at de tjekker for specifikke sygdomme (der kan medføre infertilitet), hormonniveau etc.

 

Hvis de ikke finder noget, så skal jeg henvises til en fertilitetsbehandler af lægen, som i første omgang vil lave det der mærkelige noget med at sprøjte den der væske op, man kan se via en maskine... Lyder lidt strange.

 

Ved ikke, om jeg kan holde ventetiden ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SÅ- i dag var jeg hos lægen til første konsultation- fik i den sammenhæng også taget fire blodprøver og måtte aflevere en 'tinkle'-prøve.

Hun sagde, at hun overhovedet ikke troede, at jeg har PCO, da min mens er regelmæssig, og jeg ikke er overvægtig, men nu får vi at se...

Vil egentlig bare gerne vide, om der er noget galt med mig eller ej.

 

IHHH så skal jeg vente en uge på svar fra alle prøverne.

Noget med at de tjekker for specifikke sygdomme (der kan medføre infertilitet), hormonniveau etc.

 

Hvis de ikke finder noget, så skal jeg henvises til en fertilitetsbehandler af lægen, som i første omgang vil lave det der mærkelige noget med at sprøjte den der væske op, man kan se via en maskine... Lyder lidt strange.

 

Ved ikke, om jeg kan holde ventetiden ud!

Det hedder en HSG og er slet ikke strange. De sprøjter kontrastvæske op i dine æggeledere mens du ligger i en scanner og så kan de se om væsken kan løbe frit og der dermed er fri passage i dine æggeledere. Det føles lidt crazy, men gør ikke ondt og det er hurtigt overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah- dejligt at høre.

Nu må vi se- Skal jeg jo kun, hvis de ikke finder noget 'unormalt' i prøverne...

 

:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NÅ... har nu fået svar fra de mange prøver, og der var intet unormalt.

Meget mærkeligt.

 

Så ved jeg ikke rigtig, hvad det næste skridt er.

Skal til lægen igen snart.

 

Det hele er meget mystisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NÅ... har nu fået svar fra de mange prøver, og der var intet unormalt.

Meget mærkeligt.

 

Så ved jeg ikke rigtig, hvad det næste skridt er.

Skal til lægen igen snart.

 

Det hele er meget mystisk.

Få en gyn til at gennemgå dine prøver. Min læge sagde også at alt var normalt, og da vi endelig fik vores henvisning til en gyn, så kunne han se at flere tal var helt skæve. De tal som egen læge sagde var HELT normale :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... det burde de da ikke være!

Jeg mener, man regner da med, at det lægen siger er korrekt.

Synes, det er meget forvirrende alt det her.

 

Men må tale med lægen om det, når vi ses næste gang.

Tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Få en gyn til at gennemgå dine prøver. Min læge sagde også at alt var normalt, og da vi endelig fik vores henvisning til en gyn, så kunne han se at flere tal var helt skæve. De tal som egen læge sagde var HELT normale :blink

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Det er dybt skuffende, hvis det er tilfældet her også.

Nu må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min daværende gyn sagde også at de fleste læger anede ikke hvad de skulle kigge efter, når de tjekkede blodprøver for PCO

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge tog også blodprøver osv. og sagde, at jeg ikke havde PCO. De tog dog blodprøverne på et forkert tidspunkt i cyklus, så de var misvisende, og gynækologen fandt ud af, at jeg har ret svær PCO. Stol ikke på din egen læge uden forbehold, de ved ofte ikke ret meget om PCO.

 

Derudover, held og lykke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER