Forunderligt

30 kg udfordring

338 indlæg i dette emne

Mega motivationsfaktor må man sige. Jeg glæder mig til at følge dig og vil gøre mit allerbedste for at heppe og følge trop snart  :8:  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! Det er da noget af en motivationsfaktor!

Hepper på dig, skal selv i gang med samme kamp når energien er til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega motivationsfaktor må man sige. Jeg glæder mig til at følge dig og vil gøre mit allerbedste for at heppe og følge trop snart  :8:  :kiss

Taaak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå vil lige tilføje at kogte kikærter bare smager rigtig godt, har en skål stående i køleskabet til når jeg bare må putte etellerandet i munden. Og så elsker Lilly dem også :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! Det er da noget af en motivationsfaktor!

Hepper på dig, skal selv i gang med samme kamp når energien er til det...

Tak :) jamen du har jo næsten lige født, det kommer nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit barselsfedt er væk, så det er alt det der var for meget inden baby, der også gerne må forsvinde ;) og det er altså lidt sværere at komme af med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på dig, det skal nok komme til at gå- det er "bare" med at få blod på tanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 30/10/2013 at 4:17 PM, mille1981 said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på dig, det skal nok komme til at gå- det er "bare" med at få blod på tanden :)

Tak :) yep det er bare i gang og at få mærket motivationen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, om det ville fungere i praksis for dig, men jeg gør selv det, at jeg spiser af desserttallerken, hvis jeg ved, at jeg har et eller andet med portion nr. 2 - i hvert fald i perioder :blush Men ved at spise af desserttallerknen, så kan jeg få 2 portioner, hvis jeg slet ikke kan styre mig :)

Kunne du evt. Få kæresten eller M. Til at rydde af, så du ikke fristes af rester? Hjælper det at børste tænder kort efter aftensmaden?

Jeg praktiserer selv at børste tænder kort efter aftensmaden, hvis jeg er lækkersulten :) Jeg er nemlig for doven til at børste tænder igen :whistling Også smager tingene heller ikke så godt når tænderne lige er børstet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, om det ville fungere i praksis for dig, men jeg gør selv det, at jeg spiser af desserttallerken, hvis jeg ved, at jeg har et eller andet med portion nr. 2 - i hvert fald i perioder :blush Men ved at spise af desserttallerknen, så kan jeg få 2 portioner, hvis jeg slet ikke kan styre mig :)

Kunne du evt. Få kæresten eller M. Til at rydde af, så du ikke fristes af rester? Hjælper det at børste tænder kort efter aftensmaden?

Jeg praktiserer selv at børste tænder kort efter aftensmaden, hvis jeg er lækkersulten :) Jeg er nemlig for doven til at børste tænder igen :whistling Også smager tingene heller ikke så godt når tænderne lige er børstet :D

Tak du er fantastisk! :kiss Lige præcis sådan nogle råd jeg godt kan bruge. Nu skal jeg bare prøve mig frem med hvad der virker for mig. :super

 

:8: 30 min i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hjælper det at gryderne ikke kommer på bordet, men at vi øser op i køkkenet.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hjælper det at gryderne ikke kommer på bordet, men at vi øser op i køkkenet.

(null)

Åhja, det kunne nok også hjælpe mig, men det kommer vist ikke til at ske her, vi er næsten altid mange til måltiderne og jeg syns børnene skal ha lov at øse op til sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! :)

1000 tak! :glad

 

i dag :8: 34 min - nu tør jeg godt snart prøve vægten igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist aldirg skrevet herinde, at jeg altsaa i den grad hepper paa dig  :gp  :toot  :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad

 

Yay indeed :)

Fik vist aldirg skrevet herinde, at jeg altsaa i den grad hepper paa dig  :gp  :toot  :balloon

Taaak søde :kiss

 

I dag: vægt 110,0 kg :yay det går den rigtige vej nu! :8: 39 min, også den rigtige vej :yay

 

På positiv listen kan også sættes at jeg ikke længere har sugarcravings, jeg har simpelthen vænnet mig fra slik og kage osv.

 

Til gengæld kæmper jeg stadig med at spise for meget og spise når jeg ikke er sulten. Jeg er klar over at mad i mange år har været mit middel mod næsten alt - altså jeg åbner automatisk køleskabet mod: træthed, ensomhed, kedsomhed, tristhed, uro, bekymringer osv, så jeg er blevet dårlig til at mærke om jeg VIRKELIG har brug for mad og om jeg er sulten. Jeg hader virkelig at være sulten, jeg føler mig lynhurtigt dårligt tilpas, men jeg er jo heller ikke nødt til at sulte for at tabe mig, jeg skal bare møde sulten med noget fornuftigt i en passende mængde, og det er en ny vane jeg skal lære.

 

Dagens tip fra en som bedst tåler grøntsager kogt: jeg laver ekstra til aftensmaden og gemmer i køleskabet, smager dejligt som mellemmåltid opvarmet med en teskefuld pesto på. Jeg er godt klar over at pesto ikke er overdrevent sundt, men det gir altså grøntsagerne et godt pift.

 

Vil gerne høre jeres tips hvis I har nogle?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pesto er da ikke usundt! Hummus er maaske en anden god ide - proteinrigt og smagfuldt. Boennecreme og aeggesalat ligesaa :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pesto er da ikke usundt! Hummus er maaske en anden god ide - proteinrigt og smagfuldt. Boennecreme og aeggesalat ligesaa :)

Mmm hummus. Bønnecreme? Er det en slags hummus bare med bønner? Æggesalat, det skal jeg ha lavet. Tak for inspiration!

 

:8: tøftøf :glad i aftes = 20 min + i dag = 40 min (det var 11,5 km iflg min motionscykel :rolleyes )

 

Lidt tanker om træning:

Mit mål for motionscyklen er egentlig at jeg gerne vil op på 30 min 2 gange om dagen i stille og rolig motionisttempo og svede lidt. Men der ud over skal jeg i gang med styrketræning eller lignende, da jeg har erfaring for at det betyder meget for velbefindende og også sidst var med til at give mig en graviditet uden voldsomme bækkenproblemer, selv om jeg i tidligere graviditeter haft bækkenløsning. Så det er altså et must hvis jeg skal være gravid igen, og et plus til generelt vægttab, selv om man vist ikke som sådan taber sig af styrketræning.

 

Jeg har adgang til et træningslokale, gratis, hvor jeg kan lave både motionstræning på ro-maskine og en all-round styrketræning. Jeg har gået der tidligere og har et træningsprogram som tager sådan ca 1t 20 min incl opvarmning og et hurtigt bad. Der er åben hele dagen mandag og onsdag og formiddag torsdag og fredag. Desværre har jeg ikke længere en cykel, og transporten er så ca 20 min bus + 10 min gang hver vej. På en måde er det lettere at få det gjort når jeg nu er afsted, altså jeg ku aldrig finde på at "snyde" og korte programmet ned - men jeg syns også det kan være svært at få taget mig sammen til faktisk at komme afsted, vedholdende. Og så er instruktørerne nogle gamle nissemænd som helt sikkert smågriner af mig og driller mig lidt, selv om jeg godt ved det ikke er slemt ment.

 

Alternativt har jeg en stor skummåtte og plads foran tv med trænings dvd'er og håndvægte herhjemme (og tænker om jeg sku anskaffe en stor elastik også), så det er bare et spørgsmål om at finde et passende træningsprogram og så i gang. Det svære er jo at jeg så skal passe på ikke at udsætte det så det ikke blir til så meget og skal holde mig selv til ilden så at sige. Og så fungerer det bedst når Lilly er i vuggestue og pigerne i skole selvfølgelig.

 

Undesided :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg heppet også på dig :)

Hvis vi skal have noget mad, som jeg VED jeg har svært ved at lade være med at spise den der ekstra portion af, så drikker jeg et stort glas vand inden vi sætter os til bords, det synes jeg hjælper :)

Vil altså rose dig for at være SÅ bevidst om hvor dine udfordringer ligger ift maden, det synes jeg er sejt :respekt det er jo et kæmpe skridt på vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg heppet også på dig :)

Hvis vi skal have noget mad, som jeg VED jeg har svært ved at lade være med at spise den der ekstra portion af, så drikker jeg et stort glas vand inden vi sætter os til bords, det synes jeg hjælper :)

Vil altså rose dig for at være SÅ bevidst om hvor dine udfordringer ligger ift maden, det synes jeg er sejt :respekt det er jo et kæmpe skridt på vejen :)

Det må jeg prøve, jeg syns ikke rigtig det har hjulpet mig men jeg har hørt flere sige det hjælper. 1000 tak for din støtte :kiss

 

Jeg har også brugt Ønskebebs' tip med at børste tænder en del på det sidste - tænker det går jo nok når bare jeg bruger en blød tandbørste :D jeg syns det hjælper, pepermyntesmagen (og tilsvarende smage) fjerner lidt mad/guf lysten. Så jeg har også spist en del flere Ricola bolcher end ellers, de er jo sukkerfri så tænker ikke det er den værste vane at indføre, hvis den kan holde lidt mad fra mig.

 

Dagens vægt: 109,3 kg :13: så nu har jeg rettet min ticker :yay

Edit:

+ :8: 33 min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER