Calla

Irriterende hundeproblem..

5 indlæg i dette emne

Min gamle hund er helt vild med Tildes toilet <_< Så når vi ikke er hjemme, om natten, eller bare når han tror vi ikke kan se ham, jamen så går han i bakken og æder kattens lort :puke :puke :angry :angry :angry

Det er SÅ klamt, og jeg er træt af det. Der ligger grus over det hele på badeværelset, hele tiden og igen, og bare tanken om at hunden æder lort :wacko :wacko

Kattens bakke, er en stor en, med overdækning. Den fungerer fint for mis. Hunden kan lige præcis få hovedet ind af udgangen <_<

Findes der et eller andet "gå-væk-hund", sóm ikke påvirker katten? Den skulle jo gerne ikke skræmmes fra at bruge bakken jo..

Please hjælp, for det driver mig til vanvid, og irriterer mig ret meget <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville en låge på indgangen/udgangen evt. ikke hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kunne du tape et tykt stykke pap/mesonit henover den øverste halvdel/tredjedel af udgangen, så katten stadig kan komme ind og ud, men hundens hoved ikke kan :)

Vi havde et lignende problem, da hunden benyttede kattelemmen til at løbe ud af... Og den løsning hjalp hvert fald hos os :)

Og i øvrigt... hvor er det bare træls med det kattelorte-æderi... Vores gør det også udenfor :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En låge kan ikke sættes i den. Så kan katten heller ikke finde ud af det.. Den kan heller ikke finde ud af at gå ind af en dør på klem. Den venter pænt på døren bliver åbnet helt ^_^

Men et stykke pap eller lign der dækker lidt mere, kunne egentligt være en god idé.. Forudsat at katten stadig kan komme op i bakken så.. Altså den er jo halvhøj, og hvis katten skal hoppe op i den, skal hullet ikke være højere eller dækket af i toppen.. Måske man kunne gøre det smallere istedet? Tænke tænke...

Og ja, det kattelorte-spiseri er så nasty :puke Bare tanken om at den lige smækker tungen i hovedet på en af ungerne, når de hygger.. :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre et kendt fænomen, at hunde ader kattelort, simpelthen fordi, at de kan lugte kattens mad i lorten... Mega klamt, men ganske normalt... <_< Herhjemme gjorde Samson det også, og jeg var som dig også ved at få spat, men så vendte jeg kattebakken, så huller ind til bakken, vendte ind mod et hjørne - det kunne katten sagtens gennemskue, men hunden kunne ikke :D dumme køter.. hi hi :P Alternativt, sætte en krog på døren til badeværelset, så den kan stå på klem og katten kan komme derind, men ikke hunden.. En krog som alle i huset selvfølgelig kan nå??

Håber du finder en løsning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER