Jesca28

Bmi

21 indlæg i dette emne

Er nysgerrig på om der er nogen hvor det er lykkedes at blive gravid trods undervægt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget undervægtig var du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde et bmi på omkring 16, det svingede lidt, men deromkring:) hvad er dit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også 16... Jeg er bare bekymret. Nogle siger jo at det skader... Men kan ikke og har heller ikk specielt meget lyst til at det skal blive højere. Men jeg har også fået lov til at gå i fertilitetsbehandling så lægen vurderer vel at det er okay... Er på første forsøg med hormonbehandling og har mange bekymringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er bare blevet holdt bedre øje med, netop fordi vægttab er mere kritisk for mig, håber det giver dig ro i sindet, baby skal nok få det den har brug for:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak... Fik du også hormonbehandling for at blive gravid? Og i så fald hvad var din diagnose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ingen hjælp, havde jeg troet at vi skulle pga min vægt, men mirakelet skete:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er din lave vægt naturlig? Eller har du haft problemer? Nu eller tidligere?

Havde du menstruation regelmæssigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er din lave vægt naturlig? Eller har du haft problemer? Nu eller tidligere?

Havde du menstruation regelmæssigt?

Den er helt naturlig, har altid spist meget, men ikke taget på.

Har jeg først haft regelmæssig menstruation de sidste 2 år og er 25:) inden det var det ikke særlig regelmæssigt:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Tusinde tak for svar. Det giver mig lidt håb. Jeg har haft problemer førhen, men har det godt nok og spiser godt. Men min vægt har ikke rykket sig i mange år. I så fald kun med et par kg frem og tilbage, men mange i min omgangskreds har mange teser omkring min vægt og min chance for graviditet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved at Mette herinde også havde et ret lavt bmi, ved dog ikke lige hvor lavt, og hun blev gravid i første forsøg naturligt. Jeg selv havde også lavt bmi (omkring 17) da vi startede behandling. Jeg tror personligt, at det har været en af årsagerne til, at vi har haft sværere ved at blive gravid og jeg har mistet et par gange. Så jeg gik på "opfedning" og fik mit bmi op til normalvægtig (ca 18,5-19 stykker) og så lykkedes det - godt nok med hjælp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved at Mette herinde også havde et ret lavt bmi, ved dog ikke lige hvor lavt, og hun blev gravid i første forsøg naturligt. Jeg selv havde også lavt bmi (omkring 17) da vi startede behandling. Jeg tror personligt, at det har været en af årsagerne til, at vi har haft sværere ved at blive gravid og jeg har mistet et par gange. Så jeg gik på "opfedning" og fik mit bmi op til normalvægtig (ca 18,5-19 stykker) og så lykkedes det - godt nok med hjælp :)

Tænkte også lige på dig, da jeg syntes, at jeg kunne huske, at du havde gået til en diætist:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte også lige på dig, da jeg syntes, at jeg kunne huske, at du havde gået til en diætist:)

Jep gik dog hos en af fertilitetsklinikkens sygeplejersker der havde ekspertise i kost (mest til dem skulle tabe sig selvfølgelig). Det var rigtig godt og fik nogle ting jeg kunne gøre for at få ekstra kalorier og gik til vægtkontrol (alt sammen af egen fri vilje selvfølgelig) så der ligesom blev holdt øje med vægten og jeg blev holdt i ilden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg tænker bare... Er det nødvendigt? Når kroppen har fundet sit leje? Også selv det er en smule undervægt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg tænker bare... Er det nødvendigt? Når kroppen har fundet sit leje? Også selv det er en smule undervægt?

Ja, det vil jeg sige, at det er:) jeg har haft rigtig meget kvalme og opkast og jeg har bare ikke haft meget at give af! det er hårdt, baby tager selvfølgelig først, men jeg kan fx ikke holde til at stå op i badet, så hårdt er min krop presset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep gik dog hos en af fertilitetsklinikkens sygeplejersker der havde ekspertise i kost (mest til dem skulle tabe sig selvfølgelig). Det var rigtig godt og fik nogle ting jeg kunne gøre for at få ekstra kalorier og gik til vægtkontrol (alt sammen af egen fri vilje selvfølgelig) så der ligesom blev holdt øje med vægten og jeg blev holdt i ilden :)

Det var sådan det var:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du mener efter du var blevet gravid ikk? Jeg tænker på før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg mener faktisk før, så man har noget at give af nå. Man er så heldig at blive gravid:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det vil jeg sige, at det er:) jeg har haft rigtig meget kvalme og opkast og jeg har bare ikke haft meget at give af! det er hårdt, baby tager selvfølgelig først, men jeg kan fx ikke holde til at stå op i badet, så hårdt er min krop presset!

Nu er det ikke for at blande mig for meget, for mit bmi peger ikke lige på undervægt. Men altså min graviditet er også gået med at kaste alting op. Jeg blev scannet ekstra for at sikre, at tvillingerne fik, hvad de skulle have. Og jeg har haft det på nøjagtig samme måde, med ikke at kunne stå oprejst, nær besvime osv. osv. Så det tror jeg ikke på, at højere bmi kan hjælpe på. Men jeg tror på, at Louise har ret i det, når hun skriver, at bmi nærmere normalvægt kan gøre, at kroppen bedre vil være med til at blive gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for svar allesammen... Jeg håber på at Gud også har et mirakel til mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER