louisevibe

Laver stort i bleen når hun sover til middag og/eller om natten

7 indlæg i dette emne

Ja, det er Silke Elia begyndt med :blink :(

 

Min dagplejer fortæller det kan skyldes hendes tigerspring; at hun har for travlt til at komme af med det når hun leger, og derfor "gemmer" på det til der er ro = når hun sover.

 

Det er bare rigtig synd for hende, for hun vågner jo helt ulykkelig op af det, bleen er fuldstændig fuldt og det lugter virkelig surligt (vel fordi det har stået op presset på) og er helt smattet.

 

Er der andre der har erfaring med det? Om vi kan gøre noget for at afhjælpe det - og om/hvornår det går væk igen?

 

Tiger skrid :shooter :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mie har over halvdelen af sit liv lavet i soveperioder, først kl 5 hver evig eneste nat/morgen så kl 6 i en periode (før hun var klar til at stå op) så rykkede det til middags luren, nogle gange et problem andre gange ikke, men den sidste måneds tid eller 2 så er det rykket. Det der har rykket det for hende er mave bøvl, efter tynd/hård mave er der kommet en ny rytme.

Men jeg tror at når det lugter syrligt og er smattet så er det tænder der driller, prøv at se/mærke efter. Ellers tror jeg desværre ikke der er en løsning på problemet - SP som jeg spurgte sagde at hun ikke kendte nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syrlige/smattede/ildelugtende er taender! Det er ikke laekkert, men det er tumlingediarre, som taenderne kan vaere ansvarlige for. Noah har det lige nu og det giver roed numse, hvis ikke vi opdager det med det samme  :prik

 

Noah havde ogsaa en periode, hvor han kun lavede nr 2 mens han sov. Det er gaaet over igen og nu laver han for det meste om morgenen/formiddagen i vaagentimerne og maaske igen i vaagen eftermiddagstimer. Don't worry ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har over halvdelen af sit liv lavet i soveperioder, først kl 5 hver evig eneste nat/morgen så kl 6 i en periode (før hun var klar til at stå op) så rykkede det til middags luren, nogle gange et problem andre gange ikke, men den sidste måneds tid eller 2 så er det rykket. Det der har rykket det for hende er mave bøvl, efter tynd/hård mave er der kommet en ny rytme.

Men jeg tror at når det lugter syrligt og er smattet så er det tænder der driller, prøv at se/mærke efter. Ellers tror jeg desværre ikke der er en løsning på problemet - SP som jeg spurgte sagde at hun ikke kendte nogen.

Hun har ikke gjort det siden hun stoppede med babybleerne da hun var en måned eller to. Så det er bare kommet lige pludselig.

 

Men ja, havde slet ikke overvejet det med tænderne - hun har lige fået sin 6. tand :yay - det det har da garanteret været det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syrlige/smattede/ildelugtende er taender! Det er ikke laekkert, men det er tumlingediarre, som taenderne kan vaere ansvarlige for. Noah har det lige nu og det giver roed numse, hvis ikke vi opdager det med det samme  :prik

 

Noah havde ogsaa en periode, hvor han kun lavede nr 2 mens han sov. Det er gaaet over igen og nu laver han for det meste om morgenen/formiddagen i vaagentimerne og maaske igen i vaagen eftermiddagstimer. Don't worry ;)

Som jeg lige skrev til Maja, så har Silke Elia faktisk lige fået en tand. Så det er da helt sikkert derfor. Det havde jeg slet ikke overvejet, netop fordi jeg mere har fokuseret på tidspunktet for bleerne. Og ja, enig med den med rød numse. Silke Elia har ellers ikke tendens til det, men der skal ikke mange minutter til før sådan en ble her har sat sine spor :blink

Det håber jeg. Her er ingen rytme i hyppigheden i hendes, men det plejer altid være efter et måltid. Men nu har hun flere aftener lavet 2 timer efter sengetid :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har lige haft en uge med sådan nogle bleer :blink men der er også 3-4 ekstra tænder i hendes mund lige pludselig da 2 af dem brød igennem stoppede den dårlige mave lige så pludselig som den kom!

Det var første gang hun har haft dårlig mave i den forbindelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ak, min Noah har vist mere eller mindre konstant tumlingepoelle... Vi havde lige en kort periode uden, men nu er det tilbage  :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER