MamatilJ&M

Når man har PCO... Nogle spørgsmål

9 indlæg i dette emne

Jeg fik jo taget nogle blodprøver for snart 3 år siden. Men jeg ved faktisk ikke så meget, andet end at jeg har PCO. Lægen sagde de så fine ud, men sendte mig alligevel til gyn for god ordens skyld. Gyn sagde jeg har PCO da 2 værdier der bør ligge ens, var den ene næsten 4 gange så højt som den anden. Jeg aner f.eks. ikke om jeg er insulinresistens.

 

Kan man godt kræve at få tjekket op på sine hormonværdier mv igen? Og hvad har I andre gjort efter I har fået et barn? Har I fået tjekket værdierne? Og skal man være fri for p-piller for at få målt sine hormonværdier mv?

 

Det er jo ikke fordi jeg er i tvivl om jeg har PCO. Har jo stort set alle bivirkninger. Men synes måske det er væsentligt at vide om jeg er insulinresistents f.eks.

 

Kom gerne på banen. Der er helt sikkert nogle der ved meget mere om PCO herinde end mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan sagtens bed om at få tjekket op på hormonværdierne igen. Det har man til en hver tid lov til.

Jeg mener at man ska være fri for P-piller, da man jo oftest ska ha taget blodprøverne på en bestemt dag i forhold til cyklus. Jeg er dog ikke 100 % sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror i hvert fald ikke det giver nogen mening at få taget boldprøver med det formål at kigge på hormonniveauer, så længe du spiser p-piller. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været af sted for at tjekke op på mine tal. Det er 4 måneder siden at jeg fødte og alle tal lå normale. Så min krop er stadig ikke sit gamle (PCO-ramte) jeg på trods af at der er gået 4 måneder. Lægen sagde at jeg skulle se om jeg kunne holde de fine tal, ved hjælp af mad, og vil så kontrollere om 3 måneder igen.

Så hos min læge tjekker de gerne. Dog skal man som de andre også skriver, helst være fri for P-piller da de kan slører/forbedre tallene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da jeg blev tjekket for pco skulle jeg have været p pille fri i 3 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger :) Må vente med lidt tålmodighed endnu med at blive tjekket, kan jeg forstå ;) Men så skal jeg også have styr på tankerne i hovedet med det der PCO ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige startet op på Metformin igen, her 5 måneder efter fødsel.

Vil gerne spise efter min PCO, da det virker rigtig godt for mig, men uden metforminen, kan jeg hverken styre min sukkertrang eller spise mig mæt.

Så selvom jeg hader den, for mig obligatoriske diarré, som Metformin giver- har jeg valgt at starte igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du skal have en henvisning til gyn for ikke selv betale for undersøgelsen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg ikke flere p-piller. Egentlig kun fordi jeg ikke nåede forbi lægen. Men nu bliver det spændende hvor lang cyklus er denne gang. Og så burde jeg vel kunne få tjekket mine hormoner til marts ca...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER