Mor igen

ÆL test + test af mandens urin

16 indlæg i dette emne

Hej sammen

 

Vi står jo og skal til og igang med PB her i december når min P sprøjte udløber (læs evt her hvad den er og gør)

Jeg tog for 2 dage siden en ÆL test bare for at se hvor negativ den ville blive!  :rolleyes Men den blev faktisk ret kraftig (naturligvis ikke positiv) Har ikke lige noget billede.

 

Men så tog jeg lige en test mere her til aften, og fik lige manden til også at tisse "på en", og de slog begge to ud! Lige meget faktisk!

post-7956-0-26511800-1381688584_thumb.pn

Mandens test til venstre, min til højre.

 

Min man burde da ikke have noget af det LH hormon en test reagere på, vel?!  :blink Og de er ikke for gamle, og har ikke været opbevaret forkert osv.
De er fra billig-teste.dk ...

 

Jeg har læst mig til at min P-sprøjte gør at jeg slet ikke får ÆL, men LH hormonet udløses jo af hormonerne op til ens ÆL...
Men når jeg reelt set ikke har ÆL kan skal den vel ikke slå ud? Altså den burde være helt negativ ikke?
Eller er det mig der har misforstået det helt, omking ÆL test?

 

Nogen der kan hjælpe?  :help

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej sammen

Vi står jo og skal til og igang med PB her i december når min P sprøjte udløber (læs evt her hvad den er og gør)

Jeg tog for 2 dage siden en ÆL test bare for at se hvor negativ den ville blive! :rolleyes Men den blev faktisk ret kraftig (naturligvis ikke positiv) Har ikke lige noget billede.

Men så tog jeg lige en test mere her til aften, og fik lige manden til også at tisse "på en", og de slog begge to ud! Lige meget faktisk!

test.png

Mandens test til venstre, min til højre.

Min man burde da ikke have noget af det LH hormon en test reagere på, vel?! :blink Og de er ikke for gamle, og har ikke været opbevaret forkert osv.

De er fra billig-teste.dk ...

Jeg har læst mig til at min P-sprøjte gør at jeg slet ikke får ÆL, men LH hormonet udløses jo af hormonerne op til ens ÆL...

Men når jeg reelt set ikke har ÆL kan skal den vel ikke slå ud? Altså den burde være helt negativ ikke?

Eller er det mig der har misforstået det helt, omking ÆL test?

Nogen der kan hjælpe? :help

Jeg aner intet om ÆL-test, men jeg ved at mænd også har LH (og FSH). Begge stoffer udskilles af hypofysen. Hos kvinder styrer de cyklus, hos mænd styrer de testosteron-produktion og udvikling af sædceller i testiklerne, så din mand har altså også LH! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste på "wiki" at både mænd og kvinder har hormonet.

 

For kvinders vedkommende stimulerer det ægløsning og for mænds vedkommende stimulerer det produktionen af testestoron :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah tusind tak!

 

Men man udskiller vel ikke LH hormon, hvis ikke man har ÆL ?
Eller er det bare "altid" i kroppen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sry for de mange inputs :s

 

Siden viste blank når jeg trykkede "tilføj" så troede ikke det kom med....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sry for de mange inputs :s

 

Siden viste blank når jeg trykkede "tilføj" så troede ikke det kom med....

Er da helt okaii  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan som jeg læser det, er det altid tilstede men er domineret af de andre hormoner indtil kroppen får brug for det.

Altså når du når ægløsningstidspunktet i din cyklus.

 

Prøv evt at google det :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan som jeg læser det, er det altid tilstede men er domineret af de andre hormoner indtil kroppen får brug for det.

Altså når du når ægløsningstidspunktet i din cyklus.

 

Prøv evt at google det :) :)

Har prøvet, men synes ikke jeg kan finde det rigtige  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ja så er det jo ikke nemt *ss*

 

Men prøv netdoktor eller clearblue.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LH er altid i kroppen. Det, som en test viser, er kun, om det stiger kraftigt, som det vil gøre lige op til ægløsning, og dermed bliver testen positiv :) 

 

Jeg håber ikke, at det var for kringlet formuleret. Det, jeg egentlig vil sige, er, at testene viser, at der er LH til stede og det er helt normalt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver altid 2 streger på en ÆL-test :) Det er bare kun ved ÆL at den bliver positiv, dvs lige så kraftig eller kraftigere end kontrol-stregen

 

Hmm jeg laver kun 1 streg.

På nær i sidste weekend, der kom der 2 som minder om dem på billedet i denne tråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi er bare nogen som altid laver en streg på testen :) Ikke alle gør, men nogen

 

Pyh så er jeg ikke den eneste...Blev et øjeblik lidt bekymret...Men kun lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LH er altid i kroppen. Det, som en test viser, er kun, om det stiger kraftigt, som det vil gøre lige op til ægløsning, og dermed bliver testen positiv :)

 

Jeg håber ikke, at det var for kringlet formuleret. Det, jeg egentlig vil sige, er, at testene viser, at der er LH til stede og det er helt normalt ;)

Ah oki, jeg har vidst bare fået kludret alle de forkortelser og hormoner sammen, da jeg læste om LH hormonet og hvad min P sprøjte nøjagtigt gør osv.! Men tak for hjælpen  ^_^

 

Prøv at kigge her: http://www.clearblue.com/dk/cyklus-og-graviditet.php

 

Den viser ret godt, hvordan hormonerne er i forhold til ægløsning og det er vist i tegninger med grafer.

Tak, det er da faktisk en super god side!  ^_^ Den er røget under fortrukne. 

 

Vi er bare nogen som altid laver en streg på testen :) Ikke alle gør, men nogen

Ja det har jeg godt læst mig til på forskellige sider på nettet, at nogen får kun kontrol stregen, og andre får altid to.  :o  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER