Guest Diden

15 mdr og sover stadig ikke igennem - råd?

48 indlæg i dette emne

Åh Ditte... jeg ville ønske at jeg havde de vise sten - og dermed kunne fortælle dig hvad du skal gøre. Men uanset hvad hvad, så vil jeg altid sige det her: Du skal ikke lade Lærke græde sig i søvn alene - det virker også til at du selv har det sådan.

Jeg ville aldrig selv kunne bære at lade Elin ligge alene og græde sig i søvn - men der er jo forskellige meninger om hvordan og hvorledes, men på det punkt vil jeg altid lytte til min mavefornemmelse - som er: jeg ville aldrig lade Elin græde sig i søvn mens hun er alene.

Vi kæmper selv lige i tiden, med at der er mange nætter hvor Elin er vågen. Nogen gange er det 1 time, andre gange 3 timer. Der er ingen system i det. Ikke noget fast tidspunkt hun vågner, eller hvor lang tid det står på. Ligeledes er der heller ikke nogen rød tråd i, hvad der virker.

For nogen gange har det virket at tage hende op og give ½ flaske med MME, andre gange har det virket at nusse i laaaang tid. På tidspunkter har intet virket - end ikke at vugge hende i mine arme. Det er heller ikke altid at det virker at hun kommer ind i vores seng, men nogen gange falder hun i søvn lige med det samme, at hun ligger ved mig og hører mit åndedrag (som jeg overdriver, så det lyder som om jeg sover - det har nogen gange virket)

I nat gjorde det mere skade end gavn at tage hende op og give flaske - og det der virkede og fik hende til at falde til ro, var blot at jeg holdt hånden (faktisk nærmest hvilede min arm) på hendes hofte/lår. Hun ligger nemlig altid på siden - og derfor kan man lige have sin arm der, så hun kan mærke at man er der, uden at det forstyrrer for meget. Og det har det åbenbart gjort, når hun er blevet nusset - som ellers altid har virket førhen.

Vi putter altid på samme måde - og ligesom jer, har vi heller ikke problemer på det punkt. Så jeg føler lidt at vi står samme sted lige nu. Men jeg er ikke så bekymret - endnu. Elin har haft nætter hvor hun har sovet igennem - har Lærke ikke det? Og derfor er jeg overbevist om, at det nok skal komme igen - der sker så meget i de små hoveder, så jeg tror at det kan være med til at de nogen gange vågner op -enten fordi de drømmer, eller også fordi der sker så meget i hovedet på dem, der gør dem utrygge...

Men ja, der er sikkert andre mere korrekte bud... men håber at det i det mindste giver dig en ro i, at vide at du ikke er ene...

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi putter altid på samme måde - og ligesom jer, har vi heller ikke problemer på det punkt. Så jeg føler lidt at vi står samme sted lige nu. Men jeg er ikke så bekymret - endnu. Elin har haft nætter hvor hun har sovet igennem - har Lærke ikke det? Og derfor er jeg overbevist om, at det nok skal komme igen - der sker så meget i de små hoveder, så jeg tror at det kan være med til at de nogen gange vågner op -enten fordi de drømmer, eller også fordi der sker så meget i hovedet på dem, der gør dem utrygge...

Men ja, der er sikkert andre mere korrekte bud... men håber at det i det mindste giver dig en ro i, at vide at du ikke er ene...

:kram :kram :kram

Kunne næsten skrive det samme - lige nu har vi en god periode, men jeg tager intet for givet. Vi har så desværre lidt bøvl med putningen indimellem, men det er ikke flere timer, max en time en uges tid af gangen og så er det slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til dig - det er hårdt ikke at sove!

Min dreng på 2 år og 10 mdr, sover stadig ikke igennem hver nat. Jo ældre han bliver jo længere bliver de gode perioder med god søvn til alle :-)

Jeg har læst og opsøgt mange råd efterhånden, og først vil jeg sige at det ikke er unormalt at være 15 mdr og ikke sove igennem. Små børn har et følsomt nervesystem og sover ikke så tungt som voksne og har heller ikke lige så lange sævnperooder som voksne. Så de skal vokse sig til det og lære det. Så skal de også lære at sove videre mellem søvnperioder uden at vågne helt op og kalde på mor.

Det jeg tror kan hjælpe er i hvert fald at få natmaden væk på den ene eller anden måde. Et barn på 15 mdr har ikke brug for det, og det kan være med til at ødelægge hendes søvn at hendes krop skal fordøje i stedet for at hvile.

Når du putter, så skal hun falde i søvn, der hvor hun skal sove. Hvis hun falder i søvn i dine arme eller i din seng og bliver flyttet ind i sin egen seng, kan hun blive forvirret, når hun vågner og ked af at du er væk.

Jeg ville aldrig lade hende græde selv og falde i søvn, hvis hun er rigtig ked. Her har vi praktiseret at gå til og fra 100 gange og evt side ved siden af sengen. Jeg har nusset og puttet over kanten af sengen og undgået at tage F op, og krammet ham mens han stod i sengen. Jeg har undgået at løfte op og trøste. Hvis jeg har løftet har det været for at tage F m ind i min seng og så har han sovet resten af natten der.

Men kram til dig, det skal nok blive bedre - kram :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal vist have omformuleret - jeg ville aldrig kunne lade hende græde sig i søvn, men gråden, som tazdiginez skrev tidligere er uundgåelig og det er nok selve den jeg frygter mest..

Baby alarmen er slukket for at jeg ikke vågner ved den mindste lyd hun laver, men først vågner "når hun mener det".

Første tur vågnede hun her kl 1, hvor jeg startede med at gå ned og give sut, men kunne godt høre og se på hende at det var bare ikke godt nok - så jeg tog hende op og sad i den gamle amme stol i et kvarters tid og bare nynnede hendes nat sang mens vi puttede.

Hun faldt også til ro til sidst men reagerede på at hun ikke kunne vende sig som i sengen og blev ked igen.

Så jeg lagde jeg hende i seng og nussede hende der men det hjalp ikke.

Så løftede jeg hende op igen og gik lidt rundt og besluttede mig enlig for at så ville jeg lave en flaske med lunken vand til hende.

Da den var lavet kvækkede hun kun med lange mellemrum så jeg tænkte "yes!!"

Men jeg kan høre at den duer ikke :) jeg må se om damen vil have vand i flaske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun drak kraftedme lunken vand den laban! Og jeg kunne bare se hvordan hun var næsten ved at falde i søvn mens hun drak. Hun har dog ikke helt overgivet sig endnu men der bliver længere og længere mellem de 2 sek brok.!

Men jeg har lært at lade være med at sige "jeg tror den er der ;)"

Nu er jeg bare sulten..... ÆV hvor irriterende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågnet igen 1.26.. Kaster håndklædet i ringen med det samme da hun faktisk er så vågen at hun sidder og små pjatter, og giver hende vand igen og da jeg lagde hende i sengen vente hun sig om på siden uden gråd..

Indtil videre er det gået nemmere end jeg frygtede... Men natten er heller ikke over endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun kvækkede lidt igen ved en 3 tiden tror jeg, men ikke noget hvor jeg skulle ned til hende, så alt i alt en positiv nat :) jeg har fået mere søvn og Lærke virkede også gladere.

Nu venter weekenden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige tilføje at Ronja på 25 måneder stadig ikke sover en hel nat hvor vi ikke hører hende min. 1 gang. Det sker men det hører til sjældenhederne :)

Men det lyder bestemt som en god plan at fjerne natflasken for det vil formentlig hjælpe, men jeg tror ikke du skal forvente hun sover 10-12 timer uden du hører hende før om nogen år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke sov igennem i nat :glad succes!

Vi har ikke haft baby alarmen til siden torsdag og det har faktisk hjulpet en hel del, ikke kun på hvornår hun vågner (så meget at hun har Behov for mig) men også meget på min søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :glad Så hun spiser ikke mere om natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :glad Så hun spiser ikke mere om natten?

Hun har kun fået vand de sidste mange nætter, så jeg vil sige nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan afsløre at Lærke sov igennem igen i nat. Men nu ser vi om vi kan sige alle gode gange 3. Jeg tror det næppe, men lad os nu se :) hun blev først puttet 19.30 efter en god portion havregrød, så mon ikke ^^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

3 nætter i streg! Det Her kunne man jo godt vænne sig til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 nætter i streg! Det Her kunne man jo godt vænne sig til ;)

hvor er det dejligt for jer! Dover hun bare hele natten uden en lyd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er det dejligt for jer! Dover hun bare hele natten uden en lyd?

Jeg tror stadig hun vågner og små brokker sig og så ligger sig til at sove igen, men det er ikke noget som hverken jeg eller jan er vågnet af de sidste 3 nætter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror stadig hun vågner og små brokker sig og så ligger sig til at sove igen, men det er ikke noget som hverken jeg eller jan er vågnet af de sidste 3 nætter.

fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fantastisk!

Det må man sige ja til :) nu skal kroppen bare vænne sig til at få søvn igen men det er heller ikke noget at klage over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må man sige ja til :) nu skal kroppen bare vænne sig til at få søvn igen men det er heller ikke noget at klage over

5 dage tager det ca ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror lige jeg fortsætter opdateringerne omkring hendes søvn i min egen tråd fremover, da jeg enlig har fået en masse fede råd :) Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER