Betty87

Rengøringsmidler

7 indlæg i dette emne

Hej øko-tøser!

Jeg har efterhånden fået styr på mine makeup produkter, cremer, shampoo osv.. Og så slog det mig i dag under rengøringen - her kunne jeg da virkelig gøre en indsats, så der er så lidt kemi, som muligt..

Så hvilke produkter er jeres absolutte favoritter?

Det må gerne være produkter, som er tilgængelige, så jeg kan få fat i dem i omend ikke andet, så de større supermarkeder :)

Jeg tænker især:

opvaskemiddel

Skyllemiddel

Universal (som man bruger til gulv, borde osv)

Noget til vinduer og spejle

Toiletrens

Kalkfjerner til badet og diverse armaturer

Jeg håber i har nogle gode erfaringer med diverse produkter - umiddelbart tænkte jeg jo at jeg ville gå efter svanemærket, astma og allergimærket og??

Men vil gerne høre jeres erfaringer med produkterne - vil jo gerne have noget der virker!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gå efter de mærker du nævner.

Jeg kan ikke se hvor du er fra (på mobil), men Irmas Tusindfryd-serie er god.

Ellers er der også Neutral og Froggy :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går generelt bare efter rengøringsmidler med de forskellige mærker du nævner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det jeg tænkte med mærkerne - men er fx blevet skuffet over Neutral shampoo og cremer - de gør ihvertfald intet godt for mig!!

Men til gengæld bruger jeg neutral vaskepulver - kan se nogle bruger eddike som skyllemiddel - hvordan fungerer det? Hvor stor mængde bruger i og kan man ikke lugte det? Putter i det ind i maskinen eller i bakke 1 i vaskemaskinen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger rengøringsmidler fra vip domotec. Det bestiller jeg bare på deres hjemmeside og får det så sendt hjem. bestiller max 2 gange om året fordi det er drøjt.

jeg bruger deres "pasta" som er en slags skurecreme

deres klude til støv og glas

og kalkfjerneren.

de andre ting har jeg ikke prøvet så har ikke lige erfaring med det. Men prøv at kig på det her http://www.vipdirekt.dk/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger: Neutral opvaskemiddel, Ajax rengøringsmiddel (der er lavet 1 neutral en der har astma-allergi mærket, som jeg generelt går efter, fordi hverken jeg eller min mand tåler parfume), Rema1000 svanemærkede opvasketabs (for naturens skyld), vores toiletrens er en krads en, hammer giftig sikkert men alle de neutrale, svanemærkede jeg har prøvede virker absolut ikke. Vi vasker tøj i enten Neutral (sjældent nu hvor vi vasker bleer, der ikke tåler neutral, men før brugte vi det meget), änglamark, eller Rema1000s neutrale - som er super billig altid og virker ubeklageligt. Vi bruger ikke skyllemiddel da det virker ligegyldigt for os, vi tørre til gengæld ofte tøj udendørs da det giver den blødhed skyllemidlet ellers kunne give.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger froggy, anglamark, rema 1000 og så neutral til tøjet.

Ren eddike kan bruges som toilet rens - men vi bruger hovedsageligt froggys toiletrens (det er ikke det ypperste men det går an)

Til huden bruger jeg Matas natur serie (den hvide) det virker 1000 gange bedre end neutral og derma på min hudtype.

Hårspray og skum er også anglamark - ikke svane og astma mærket, men bedre end de alm når det kommer til kemi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER