Guest

Mad til fryseren

14 indlæg i dette emne

Jeg starter snart på arbejde og vil gerne fylde kommefryseren med god, lækker og sund aftensmad så vi kan komme igennem de stressede dage til jeg har omstillet mig.

På listen er:

Chili con carne

Kødsovs

Frikadeller

Pizza

Koteletter i fad

Sammenkogt ret

Derudover har vi altid frosne grøntsager i forskellige mix i fryseren.

Hvad kan vi ellers lave i store mængder og fryse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Boller i karry og lasagne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boller i karry og lasagne :)

Lasagne blev mærkelig sidst vi prøvede, pladerne blev total melede og snaskede.

Jeg har aldrig prøvet at lave boller i karry :blush det hænger mest sammen med at jeg ikke kan lave sovs :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grøntsagssuppe er super at have på frost.

I rema kan man få kødboller på frost, der faktisk er rigtig fine til boller i karry.

Fiskefilleter og kartofelbåde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tit tarteletfyld i fryseren. Super nemt at tø i gryde og så spise i tarteletter. Og så bare have kyllingebryst i fryseren, det er jo super nemt at lave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tærter

Pølsehorn

Karrysuppe

Cock au vin

Mørbradgryde

Grovboller

Burgerboller

Pullet Pork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tit tarteletfyld i fryseren. Super nemt at tø i gryde og så spise i tarteletter. Og så bare have kyllingebryst i fryseren, det er jo super nemt at lave.

Mmmm... God ide - har jeg heller ikke prøvet at lave, men det vil jeg rigtig gerne lære - hvem elsker ikke tarteletter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm... God ide - har jeg heller ikke prøvet at lave, men det vil jeg rigtig gerne lære - hvem elsker ikke tarteletter?

Mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasagne blev mærkelig sidst vi prøvede, pladerne blev total melede og snaskede.

Jeg har aldrig prøvet at lave boller i karry :blush det hænger mest sammen med at jeg ikke kan lave sovs :(

Det lyder godt nok mærkeligt med lasagne. Det har jeg aldrig oplevet.

Det er ligetil at lave boller i karry. Har du ikke en kogebog? Ellers så søg på nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok mærkeligt med lasagne. Det har jeg aldrig oplevet.

Det er ligetil at lave boller i karry. Har du ikke en kogebog? Ellers så søg på nettet :)

Tjoh - en gammel hund kan vel lære nye tricks :D jeg elsker faktisk boller i karry!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjoh - en gammel hund kan vel lære nye tricks :D jeg elsker faktisk boller i karry!

Det smager jo også fantastisk! Og alle har deres egen måde at lave det på ;)

Du kan bruge den her opskrift som udgangspunkt - den beskriver hvordan du laver det og derudfra kan du lave din egen version.

F.eks. putter jeg altid porrer i min version, men aldrig æble (og da slet ikke estragon - så smager det jo af bearnaise :blink). Jeg skærer et par porrer i ringe, koger dem møre i bouillionen og tager dem op med en hulske og ligger i en skål inden jeg bagefter koger bollerne i det samme vand. Så gør jeg som i opskriften (jeg sier dog aldrig kogevandet) og tilfører bare de kogte porrer sammen med bollerne til sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det smager jo også fantastisk! Og alle har deres egen måde at lave det på ;)

Du kan bruge den her opskrift som udgangspunkt - den beskriver hvordan du laver det og derudfra kan du lave din egen version.

F.eks. putter jeg altid porrer i min version, men aldrig æble (og da slet ikke estragon - så smager det jo af bearnaise :blink). Jeg skærer et par porrer i ringe, koger dem møre i bouillionen og tager dem op med en hulske og ligger i en skål inden jeg bagefter koger bollerne i det samme vand. Så gør jeg som i opskriften (jeg sier dog aldrig kogevandet) og tilfører bare de kogte porrer sammen med bollerne til sidst :)

Jeg må i gang med at eksperimentere - næste uge starter projekt fyld fryseren - det er så lækkert når der bare er frit valg i kummefryseren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil meget gerne lære dig at lave sovs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil meget gerne lære dig at lave sovs :)

Lyder godt :) det må vi lige fonde ud af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER