skruk

økonomi

27 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke helt følge din udregning :unsure

Hvis hun tager et års barsel, så er SU-klip'ne jo en erstatning for den SU hun ikke får, når hun ikke går i skole. Og uanset hvad får moderen jo 12 klip svarende til 1 måneds SU hver, så det kan da aldrig blive 6 klip.

Hvis hun kun tager 6 måneders barsel, ja så kan hun få de 12 klip udbetalt på 6 måneder, så hun får dobbeltSU i et halvt år, men så kan hun jo ikke gå hjemme uden indkomst de næste 6 måneder ;)

Og en nyfødt behøver bestemt ikke koste 30.00! Det vil sagtens kunne gøres fornuftigt for det halve - jeg vil endda påstå at hvis I virkelig tænker jer om, vil i kunne klare startomkostningerne for under 10.000 (det meste kan købes brugt til rigtig gode priser)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at de samlede omkostninger for os indtil han kom til verden var ca 7.000.. Og på udstyr indtil nu hvor vi også har købt ny og dyr klapvogn og nummer 2 autostol er vi vidst oppe på omkring 14.000 inkl alt udstyr og tøj. Så jo, det kan godt lade sig gøre med tålmodighed og at købe brugt. Og vi har altså købt gode mærker i udstyr så som Odder barnevogn, duniduo, espirit skråstol, luksus madrasser, rømer autostol (fra ny) osv.

Jeg vil sige at hvis man vil, så koster baby ikke sindssygt meget hvis man ikke har behov for den nyeste og mest fancy af alt. Og Aron sover absolut lige så godt i sin brugte barnevogn som han ville i en ny :-)

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER