190987

HJÆLP MIG:(

17 indlæg i dette emne

Hej alle sammen..

Jeg er en ganske almindelig pige på 26 år, fast kæreste, eget hus, fast job o.s.v men håber virkelig i kan hjælpe mig for jeg er ved at blive skør i hovedet :(

Mig og min kæreste vil meget gerne være gravide og jeg har fået fjernet min kobber spiral og jeg er helt rask MEN jeg tænker på KONSTANT hvornår det sker, hvordan vi skal fortælle det, om vi over hovedet kan blive gravide o.s.v

det skal lige siges at jeg havde en alvorlig depression for 3 år siden fordi min far fik kræft hvor jeg var på stærk medicin men alt er jeg ude af idag og jeg har det rigtig godt men jeg er så bange for at blive syg igen af at gå og tænke på det hele tiden for føler det stresser mit hovede men vi ønsker os inderlidt et barn..

Hvad kan jeg gøre for ikke at tænke på at blive gravid hele tiden??

Og har i evt. nogen ideer til hvordan det går hurtiger??;)Håber virkelig i vil hjælpe mig/os..

Knus mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle sammen..

Jeg er en ganske almindelig pige på 26 år, fast kæreste, eget hus, fast job o.s.v men håber virkelig i kan hjælpe mig for jeg er ved at blive skør i hovedet :(

Mig og min kæreste vil meget gerne være gravide og jeg har fået fjernet min kobber spiral og jeg er helt rask MEN jeg tænker på KONSTANT hvornår det sker, hvordan vi skal fortælle det, om vi over hovedet kan blive gravide o.s.v

det skal lige siges at jeg havde en alvorlig depression for 3 år siden fordi min far fik kræft hvor jeg var på stærk medicin men alt er jeg ude af idag og jeg har det rigtig godt men jeg er så bange for at blive syg igen af at gå og tænke på det hele tiden for føler det stresser mit hovede men vi ønsker os inderlidt et barn..

Hvad kan jeg gøre for ikke at tænke på at blive gravid hele tiden??

Og har i evt. nogen ideer til hvordan det går hurtiger??;)Håber virkelig i vil hjælpe mig/os..

Knus mig

Jeg har selv været igennem dyb depression ( flere gange ) og været på medicin i 7 år ca, og er blevet forsikret det altså ikke har noget at sige med fertilitet o.s.v. Er også ude af medicin og været det 1 år nu :yay Har det også rigtig godt nu, og det var faktisk det eneste min læge sagde med hensyn til depression og graviditet at det er vigtigt at være ovenpå inden, og så være opmærksom på symptomer hvis det går den gale vej igen.

Ved ikke hvad jeg skal råde dig til med hensyn til hvordan det går hurtigere med at blive gravid ( er selv igang med 4 cyklus) , men ved ihvertald det kan stresse kroppen hvis man tænker for meget over det. Så mit bedste råd må være , slap af og nyd beslutningen er taget og projekt baby er igang :loveshower Det er da en fantastisk følelse ikke ?

Kan i øvrigt godt forstå dine tanker kører rundt, gør mine også, selvom jeg prøver at sige til mig selv jeg skal lade være :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre du har prøvet det samme så jeg ikke er den eneste.. Jeg har aldrig været gladere og lykkeligere i hele mit liv og som sagt er jeg også helt ude af medicinen (trappede ud for 1 år siden) så vi er helt klar, jeg ryger og ved det er virkelig ondsvagt og jeg vil også gerne stoppe men jeg har aftalt med min kæreste at den dag jeg er gravid STOPPER jeg men tør ikke inden ift. hvis det stresser mig endnu mere..

Det er bare så svært ikke at tænke på det, vi har lige været på en dejlig ferie hvor jeg ikke tænkte over det men nu er dagligdagen tilbage og vi er igen begyndt på arbejde og når jeg så går selv og arbejder køre tankerne bare derud af og ved ikke hvad jeg skal gøre!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre du har prøvet det samme så jeg ikke er den eneste.. Jeg har aldrig været gladere og lykkeligere i hele mit liv og som sagt er jeg også helt ude af medicinen (trappede ud for 1 år siden) så vi er helt klar, jeg ryger og ved det er virkelig ondsvagt og jeg vil også gerne stoppe men jeg har aftalt med min kæreste at den dag jeg er gravid STOPPER jeg men tør ikke inden ift. hvis det stresser mig endnu mere..

Det er bare så svært ikke at tænke på det, vi har lige været på en dejlig ferie hvor jeg ikke tænkte over det men nu er dagligdagen tilbage og vi er igen begyndt på arbejde og når jeg så går selv og arbejder køre tankerne bare derud af og ved ikke hvad jeg skal gøre!?!

Det er meget svært, ved ikke hvad jeg skal råde dig til :( Når man virkelig ønsker sig et barn, kan det da altså være svært at styre de dumme tanker. For mit vedkommende har jeg været skruk i mange år ( er 33 år), men baby har ikke lagt i mine planer før nu, p.g.a sygdom og medicin -og så mødte jeg først min kæreste for to år siden -. og det var jo også ret væsentlig, ventede jo på ham :7himmel håber det lykkedes hurtig for jer og du snart får to streger :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det første måned i prøver ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt for dig, man finder ud af hvor meget små ting kan betyde hvis man har været langt ude af vende og man sætter pludselig pris på helt andre ting :)

Ja det er første månede men vi har snakkede om det, det sidste år at nu var vi ved at være klar og det er vi så helt nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kære du! Har ikke stået i samme situation (da jeg blev gravid ved et (lykkeligt) uheld) - men men men: Jeg tænker: Det lyder ikke som om, det udelukkende er negative tanker du har dig? Det lyder faktisk som om, at det er nogle ret almindelige overvejelser (det med, hvordan skal det fortælles, kan det nu overhovedet lade sig gøre etc.)? Jeg tænker bare: Pas på, med at tænke at det er forkert at du tænker meget! At det er sygeligt eller sådan noget. For det er det jo ikke nødvendigvis. Det ER en kæmpe kæmpe kæmpe stor ting, at beslutte sig for at få et barn! Derfor skal det jo fylde meget. Kan du vende det til noget positivt! En god energi! Den lille hemmelighed der går og fylder dig op og gør dig glad? At du har fundet manden i dit liv, og med ham har taget verdens største beslutning?

Også: Husk at tankerne ikke forsvinder når du bliver gravid. For mig var det først der det begyndte - big time! ;) Jeg tænker, at det er noget vi må lære at leve med som forældrer: At der bare er kæmpe meget tankeræs på, i forhold til de helt små. Helt fra de ikke engang er undfanget endnu. Det er smukt, men også lidt hårdt. Vi må øve os med dybe åndedrag, og huske på, at det er super super positivt, for i sidste ende er det bare kærlighed: En hel masse kærlighed du føler for et fremtidigt barn! Tillykke med den store beslutning - jeg håber, at der snart er bid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt for dig, man finder ud af hvor meget små ting kan betyde hvis man har været langt ude af vende og man sætter pludselig pris på helt andre ting :)

Ja det er første månede men vi har snakkede om det, det sidste år at nu var vi ved at være klar og det er vi så helt nu ;)

Det lyder faktisk som os, vi har også snakket om det siden sidste sommer, men jeg ville gerne have medicin helt ud af kroppen være helt klar inden, og nu er vi også bare SÅ klar :-) Og ja man sætter pludselig pris på nogen helt andre små ting,og følelsen af glæde fylder meget mere. Man værdsætter livet meget mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit søde svar, føler mig bare næsten som da jeg var barn og talte flere hundrede dage til min fødselsdag, kan ikke vente og vil bare gerne ha det går hurtig ;) Har du evt et forslag til hvordan jeg kan vende mine tanker så det kun er positivt?

Det er lidt mærkelig men jeg har troet hele mit liv at jeg ikke kunne få børn (uden grund) den dag det skulle ske ved ikke hvorfor, så nu er jeg bare virkelig bange for jeg ikke kan, nok derfor jeg panikker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære du..

Jeg kan godt forstå at det fylder rigtig meget i dit hovede, og selvom jeg ikke har prøvet at være igennem depression osv, som du har, så kan jeg godt sætte mig ind i at du kan være nervøs for at det bliver meget pres. :kram2

Jeg har selv haft nogle måneder hvor PB var det absolut eneste der havde plads i mit hovede og det er næsten ubehageligt. Jeg når lige at tænke over hvad der skal købes til aftensmad, eller hvad jeg skal have med på madpakke - og wupti, så er tankerne tilbage på PB igen.. :rolleyes :blink

For mig har virket rigtig godt at "bygge rede". Jeg har ryddet op i vores skab, smidt tøj ud vi ikke længere bruger, ryddet op i kælderen, ryddet grundigt op i div skabe, køkkenet og lavet vores kontor om. Jeg har altså lavet små projekter for mig selv som jeg har kunnet bruge min energi på. :P

Jeg elsker at organisere og lave lister og div, så jeg har self. også lavet et komplet budget over alt hvad der skal bruges til baby, samt ideer til indretning af børneværelse og sidst men ikke mindst har jeg kastet mig over hækling!

Jeg siger ikke at du skal løbe ud og købe alt muligt til baby, eller at ens projekter overhovedet skal have noget med det at gøre - men jeg tror det er en god ide at have et eller andet som man kan koncentrere sig om. De fleste siger jo trods alt at der er bedst chance for at blive gravid, hvis man slapper af og har både indvendig og udvendig ro :7himmel

Jeg håber du finder noget at bruge din energi på, og så skader det jo ikke at bruge ÆL-tests/temperaturmetode for at sikre at man :hump på det rigtige tidspunkt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er en mega stor beslutning så selvfølgelig sværmer tankerne :). Jeg prøver at lave små projekter til fremtidig baby, altså syr og hækler og sådan, det giver en tilfredstillende følelse fordi det føles som om man gør noget og ikke bare venter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh nogle gode ideer, måske jeg skulle begynde at hækle ;) eller hive tapetet ned i stuen og ordne den( jeg er uddannet maler) ;)

Kan ikke rigtig finde ud af at regne min ægløsning ud men Min menstruation startede D. 18 august og sluttede D. 22 august hvornår har jeg så ægløsning ca?

Ps vi øver MEGET flittigt ;) Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh nogle gode ideer, måske jeg skulle begynde at hækle ;) eller hive tapetet ned i stuen og ordne den( jeg er uddannet maler) ;)

Kan ikke rigtig finde ud af at regne min ægløsning ud men Min menstruation startede D. 18 august og sluttede D. 22 august hvornår har jeg så ægløsning ca?

Ps vi øver MEGET flittigt ;) Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at prøve noget i stil med: Hver gang tankerne kommer væltende, så dyb indånding og sig til dig selv: "Jeg glæææder mig til at blive mor! Jeg er fuld af tanker og kærlighed! Jeg bliver en fantastisk mor!"

Eller noget i den dur! Det lyder mega-plat, men i min verden plejer den slags plat-heder at virke rigtig godt! Det er noget med at tale lidt godt til sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh nogle gode ideer, måske jeg skulle begynde at hækle ;) eller hive tapetet ned i stuen og ordne den( jeg er uddannet maler) ;)

Kan ikke rigtig finde ud af at regne min ægløsning ud men Min menstruation startede D. 18 august og sluttede D. 22 august hvornår har jeg så ægløsning ca?

Ps vi øver MEGET flittigt ;) Hehe

Du kan finde en god ÆL beregner på Eks. www.Elefantino.dk, den fortæller om mest fertile periode, forventet ÆL, hvornår mens (helst ikke) kommer igen- og viser også en evt. Terminsdato :whistling

Men det kræver du har en idé om, hvor lang din cyklus er :) Med en norm cyklus på 28 dage vil du have ÆL omkring den kommende weekend :)

Tankerne i svære at kontrollere i PB, og der er ikke så meget andet at gøre end at forsøge at være tålmodig og tage tingene som de kommer :) Det der med at planlægge er helt umuligt i den henseende- og endnu mere når bebsen så er kommet ;) :rolleyes

Forsøg med positive tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, så ved jeg da hvad vi skal lave i weekenden ;) Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER