Guest

Spørgsmål om Recaro autostol!

11 indlæg i dette emne

Hej piger..

Ja så er det mig igen. To måneder til termin, og vi står og skal ud og have en autostol. Vi (okay, mest min mand, men jeg synes da også den er fin! ;)) har forelsket os i denne her: http://www.autostol.dk/model/recaro-young-profi-plus/ . Dog er vi lidt bekymrede over udtalelserne om, at den hurtigt bliver for lille. Nogen der har erfaringer med den?? Jeg gider jo ikke betale for en der så bliver for lille når drengebarnet vejer 9 kg. i stedet for 13.. :)

På forhånd tak for hjælpen! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har brugt den til begge vores børn.. Babyindsatsen kan tages ud og ryggen kan gøres lidt længere.. Nadja er næsten 9 mdr og sidder stadig i den uden problemer. Men hun er heller ikke en lille tyk prop som sin storesøster.. :) vi skifter til den nye stol (9-36 kg) når hun bliver 9 mdr.. Så er hun efterhånden også for tung at bære rundt MED stol.. :)

Men den kan varmt anbefales

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt den til begge vores børn.. Babyindsatsen kan tages ud og ryggen kan gøres lidt længere.. Nadja er næsten 9 mdr og sidder stadig i den uden problemer. Men hun er heller ikke en lille tyk prop som sin storesøster.. :) vi skifter til den nye stol (9-36 kg) når hun bliver 9 mdr.. Så er hun efterhånden også for tung at bære rundt MED stol.. :)

Men den kan varmt anbefales

Det er rart at høre! Jeg kan se at stolen kilomæssigt overlapper med næste stol, så jeg tror det bliver den! Vi skal jo have næste stol under alle omstændigheder.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hsr to vennepar som har haft den til deres børn, og begge endte med at låne vores rømer autostol, fordi den blev for lille. Jeg foretrækker de små sidder i babyautostolen så længe så muligt, så ingen af vores børn er blevet flyttet i den næste stol før ved et år/drr hvor de ramte vægtrammen. Og ingen af dem var små, Theo vejede 12,9 kg da han var 1 år :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Cybex Aton, msom Noah stadig sidder i her, hvor han er 14 mdr. Han vejer ikke naer 13 kg, men han er ved at vaere for lang nu og hovedet er begyndt at vippe lidt nedad, hvis han falder i soevn. Derfor har vi nu koebt et Britax Roemer Max Way, for han skal gerne blive ved med at sidde bagudvendt i lang tid endnu.

Vi har sjaeldent baaret rundt paa Noah i autostolen, saa det med vaegt og klodset autostol med baby i er ikke et problem her.

Jeg synes ogsaa Recaro'en er paen :rolleyes Den blev alridg overvejet hos os, netop pga kort brugstid. Men hvis I alligevel vil bagudvende bagefter, saa kan det jo naesten vaere ligemeget. Det taenkte jeg ikke over, foer jeg blev mor, hvor alt det med sikkerhed blev helt anderledes vigtigt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix kunne ikke være i vores recaro da han var 4,5 måned og vi måtte have en 0-18 Kgs i stedet for. Han kunne ikke have hans skulde deri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix kunne ikke være i vores recaro da han var 4,5 måned og vi måtte have en 0-18 Kgs i stedet for. Han kunne ikke have hans skulde deri.

Saa lille, alligevel :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa lille, alligevel :o

Nu var Felix i en god foderstand som lille men var alligevel overrasket over, hvor hurtig han voksede ud af den. Men har hørt det før efter vi fik vores. Men så har vi jo så i stedet springet 9-18 Kg stolen over så det går nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi arvede en Römer denne gang og Chanel var desværre alt for lille til at kunne sidde i den, så vi har lånt en recaro til hun vokser sig noget større. men de ER små og de fleste vil ikke kunne sidde i den ret længe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste forhandlere glemmer bare at informere om at ryggen på en recaro kan hæves. Vi måtte skifte til større stol da Kira var 6 1/2 måned. Det var først da Nadja var ved at være for lang at manden fandt ud af at ryggen kunne hæves.. Og nu er Nadja da næsten 9 mdr og sidder stadig i den uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan godt hæves ja, men synes den er smal i forhold til fx Römers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER