Barbamama

Er I begyndt at kigge efter uld?

290 indlæg i dette emne

Okay nu må jeg lige spørge... Uldbodyer bruges som undertøj? Vil det sige at vigga skal have sådan en på under sin normale body om vinteren?

Altså, jeg tror ikke der er nogen der giver to body´er på? :blink

Anna havde langærmet uldbody og så alm. langærmet ud over. Og så bukser enten med eller uden strømpebukser/uldunderbukser under :)

Anna havde nu altså også dage uden uld ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, jeg tror ikke der er nogen der giver to body´er på? :blink

Anna havde langærmet uldbody og så alm. langærmet ud over. Og så bukser enten med eller uden strømpebukser/uldunderbukser under :)

Anna havde nu altså også dage uden uld ;)

Det gjorde jeg faktisk med Isabella ;) Hun havde nogle gange en uldbody inderst, og en almindelig body yderst- og ud over strømpebukser. Men hun er/var et AB barn, og var snottet det første 1,5 år. Der fandt jeg det altså nyttigt. Men jeg er da klar over, at det måske så lidt tosset ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk også givet Mar to bodyer på nogle få gange. Men det var fordi han havde fået en fiiiiin småfolk body i barselsgave som først passede, da der var hardcore vinter. Og jeg nænnede bare ikke, at den ikke blev brugt men synes jo heller ikke at han skulle fryse bare fordi hans mor var glad for noget tøj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vinters gav havde Lucas kortærmet eller langærmet uldbody inderst (alt efter hvor koldt det var), og en alm pæn body udenover - ganske enkelt fordi jeg syntes det var irriterende med bluser der krøb op hele tiden ;)

Da han var helt lille var jeg bare mere glad for bodyer end bluser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Silke Elia har ofte 2 bodyer på, for hun har altid sin uld/silke uden ærmer på og så enten alm bomuldsbody, bluse eller kjole udover. Ja nogle gange både uld/silke, langærmet body og så kjole udover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg tog fejl! :D Anna har aldrig haft to bodyer på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg tog fejl! :D Anna har aldrig haft to bodyer på :P

Det har Sophia heller ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg tog fejl! :D Anna har aldrig haft to bodyer på :P

Det har Lasse heller ikke. Jeg har givet enten givet ham en trøje, langærmede bluse eller vest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har Lasse heller ikke. Jeg har givet enten givet ham en trøje, langærmede bluse eller vest.

Hvad er forskellen på en trøje og en langærmet bluse? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er forskellen på en trøje og en langærmet bluse? :blink

Godt spørgsmål. Men jeg tænker en trøje er lidt tykkere end en bluse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er forskellen på en trøje og en langærmet bluse? :blink

Det har jeg heller aldrig helt forstaaet, men i modesprog er en bluse vist mere tynd og fin i det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med, at man kan faa en god pris hos Storchebarn.dk vhis man koeber en pakke - skriv da og spoerg Lena, som har butikken :-)

Det er fra IoBio og er uld/silke, I love it! Ogsaa uldheldragten til at sove ude i - den boede Noah i sidste aar og han skal have en igen i aar :biglove

Men hvor meget er en pakke? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvor meget er en pakke? :)

I don't know... det er noget med 5% og 10 % alt efter antal, men jeg mener altsaa, at hun laver pakke specielt til slyngebarn.dk - jeg lurer lige. Ellers kan det vaere, jeg skal tage det ind i min butik, for det er faktisk min leverandoer af Ladycup som er selveste IoBio og Popolini-bleerne... det taenker jeg lige over og regner paa, hvad jeg evt. vil kunne goere for jer paa BK... og saa maaske en samlet bestilling til dem, der vil vaere med, som jeg kan sende i en eller flere pakker alt efter, hvor I bor... bum bum.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. I fald, det skal realiseres, skal jeg nok registrere mig som forhandler eller klare det i andet regi end BK... Er man forhandler, saa er man jo forhandler, selvsagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. I fald, det skal realiseres, skal jeg nok registrere mig som forhandler eller klare det i andet regi end BK... Er man forhandler, saa er man jo forhandler, selvsagt.

Det ville være mega nice, hvis vi kunne finde ud af er eller andet :)

Mht det med forhandler, vi behøver ikke korrespondere her på BK, det kunne være noget med noget mail istedet. Medmindre du selvfølgelig gerne vil være forhandler her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er bedst, ren uld eller uld/silke til vintermånederne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har uld/silke... aner ikke,hvad der er bedst, men ved at vi er glade for det. Her til sommer er det ogsaa perfekt, fordi det lige giver en koelende effekt samtidig med at det tempererer og holder Noah toer og varm, selvom det er droenvarmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har uld/silke... aner ikke,hvad der er bedst, men ved at vi er glade for det. Her til sommer er det ogsaa perfekt, fordi det lige giver en koelende effekt samtidig med at det tempererer og holder Noah toer og varm, selvom det er droenvarmt.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige bestilt 5 uld/silke bodyer :loveshower

Jeg tænker umiddelbart at uld/silke er skønnere end ren uld, da uld/silke både varmer når det er koldt OG køler når det er varmt + silke skulle være blødere. :)

Men vi købte ren uld sidste vinter, hvilket jeg var meget tilfreds med. Det er (hvad jeg har set) billigere end uld/silke, og det var jo alligevel for småt, da vi nåede sommeren.

Men vi har så valgt uld/silke nu, hvor han ikke vokser så hurtigt længere, fordi jeg tænker, at de så måske også kan bruges til sommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige bestilt 5 uld/silke bodyer :loveshower

Jeg tænker umiddelbart at uld/silke er skønnere end ren uld, da uld/silke både varmer når det er koldt OG køler når det er varmt + silke skulle være blødere. :)

Men vi købte ren uld sidste vinter, hvilket jeg var meget tilfreds med. Det er (hvad jeg har set) billigere end uld/silke, og det var jo alligevel for småt, da vi nåede sommeren.

Men vi har så valgt uld/silke nu, hvor han ikke vokser så hurtigt længere, fordi jeg tænker, at de så måske også kan bruges til sommer :)

Det er jeg sikker på, du ikke vil fortryde. De penge er givet godt ud efter min mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg sikker på, du ikke vil fortryde. De penge er givet godt ud efter min mening :)

Jeg er godt nok spændt. :P Men nej, jeg tror heller ikke, at jeg kommer til at fortryde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der vil anbefale et sted at købe uld/silke natdragter? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der vil anbefale et sted at købe uld/silke natdragter? :)

Camilla anbefalede mig en engelsk side i hendes tråd, er lige på mobilen, så kan ikke huske den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte forleden i magasin hvad forskellen præcis er på uld og ud/silke. Fik at vide at evnen til at holde på varmen/kulden er nøjagtig den samme, den eneste forskel er at silken kan være med til at gøre det lidt blødere da uld er kendt for at stikke lidt. I dag laves mange rene uld produkter dog uden at stikke spor, og jeg valgte derfor at købe en joha dragt i ren uld da ekspedienten gav mig ret i at joha var så gode til at lave ren uld der ikke stikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte forleden i magasin hvad forskellen præcis er på uld og ud/silke. Fik at vide at evnen til at holde på varmen/kulden er nøjagtig den samme, den eneste forskel er at silken kan være med til at gøre det lidt blødere da uld er kendt for at stikke lidt. I dag laves mange rene uld produkter dog uden at stikke spor, og jeg valgte derfor at købe en joha dragt i ren uld da ekspedienten gav mig ret i at joha var så gode til at lave ren uld der ikke stikker.

Vi har også været superglade for vores Joha ulddragter :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER