Solvej99

Tandlæge besøg

5 indlæg i dette emne

Theo er lige blevet indkaldt til første tandlægebesøg (2 år gammel).

Har I andre været til tandlægen med jeres? Og hvordan er det gået?

Jeg er ret overbevist om at det bliver umuligt for tandlægen at få lov til at undersøge Theo. Da vi var til lægen forleden ville han ikke engang vejes og måles. Han skreg al den tid vi var der :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige været ved tandlægen men det var bare til en snak om sukker og tandbørstning :)

Næste gang vi skal, er når han er 2,5 men der skulle vist være mere fokus på at kigge på tandlægestol og udstyr og "lære" at tandlægen er flink end på at kigge på tænder :) Måske er det lidt det samme hos jer? Ellers har de nok nogle tricks til at få lov at kigge ;)

Håber at det går godt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her foregik det ved at farmand sad i tandlægestolen med Kira på skødet imens tandlægen kiggede på tænderne og hun fik en bog om tandbørstning. Og det var det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte helt præcis det samme som dig sidst vi var af sted. Vi var af stedet første gang lige inden han blev et år med nul tænder :D Men det var en snak om at komme godt i gang med tandbørstningen.

Anden gang var lige inden han blev 2 år og det gik så godt. Det var helt i børnehøjde. Vi sad på en måtte på gulvet og hun havde en dukke hun viste på. Felix sad ved mig og hun vandt lige så stille hans tillid og spurgte altid pænt om hun måtte få lov at kigge ind. Til sidst lagde han med hovedet i mit skød mens vi kiggede ind i munden på ham sammen. Stor overraskelse over, hvor godt det gik. Vi snakker stadig mest om hvordan jeg får børstet hans tænder bedst. Han er endnu ikke tjekket for huller og tandsten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline var 13 måneder da hun var afsted. Det gik okay med at få hende til at åbne munden, og lade tandlægen kigge på tænderne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER