Guest

Majsens Detox uge - kort opsummering - ikke succes, ikke fiasko!

47 indlæg i dette emne

Øj det ser lækkert ud.

Held og lykke med din detox uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mums det ser godt ud! Pøj pøj med detox!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger - sulten er jeg IKKE :P til middag fik jeg en stor skål salat bestående af tomater, agurk, artiskokhjerter, brøndkarse og blad selleri :sandie

Jeg har spist 4 svesker i håb om at det kunne tage min sukkertrang.

Kroppen skriger lige nu på kulhydrater og det bliver nok min største udfordring i den her uge. Lige nu kæmper jeg med hovedpine men jeg tror det er en spændingshovedpine for jeg har ondt i nakken.

Her er billeder af suppen til aftensmaden: http://imgur.com/i9vIfmH

Og efter det er blendet:

http://imgur.com/LafLw9h

Der er flåede tomater, grøntsags boulion, hvidløg, løg, squash (det skulle have været græskar, men det havde de ikke), gulerødder og et par kartofler. Jeg har krydret med chili, gurkemeje og peber.

I aften skal det spises med ris og stegte grøntsager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold ud, hovedpinen er mormal og helt ufarlig, men ubehagelig. Der er noget, man kan goere for at lindre detoxsymptomerne, men proev lige at google det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved at dø af sult i nat og måtte op og spise en banan, men vågnede uden hovedpine i morges.

Jeg følger indtil videre skemaet lidt løst da nogle af tingene simpelthen ikke kan lade sig gøre fx kunne jeg ikke nå at tage et bad imorges. Men kost planen er nogenlunde fulgt, med lidt forbedringer i form af krydderier og ekstra frugt og grønt. Imorges fik jeg en smoothie af avocado, frossen frugt blanding med bl.a mango og vindruer, spinat og lidt appelsinjuice - den var faktisk udmærket. Imorgen pifter jeg op med ingefær og kiwi.

Til middag fik jeg stegte grøntsager: Champions, squash, aubergine og peberfrugt krydret med 2 fed hvidløg, peber, gurkemeje og chili.

Jeg har været sulten siden kl 11 og har ikke følt mig mæt. Jeg har følt mig "ikke sulten" lige efter middagsmaden men blodsukkeret er lavt, jeg er grumpy, hovedpinen er ulidelig og jeg kan kun tænke på en stor fed burger med KØD!!! Ellers kunne jeg godt spise en lækker lækker bøf, eller en roastbeef eller... Køøøøøøød!!!! Jeg troede sukker ville være værst, men ingen af de ting der ligger i skuffen frister egentlig synderligt meget. Det er sulten der er værst lige nu. Jeg tror jeg "snyder" og hælder æggemasse over mine stegte grøntsager i aften og laver en slags omelet. Æg står på listen over udrensede/nyttige fødevarer så det er ok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror protein kan hjaelpe... de perioder, jeg har klaret mig paa en smoothie om morgenen, har det vaeret essentielt at komme aerteproteinpulver i, eller at spise et aeg. Det stabiliserer blodsukkeret og sikrer, at jeg ikke gaar ned af sult.

Men HUSK, at der er en overgangsperiode, som kan vaere droenhaard for kroppen. Her kan det vaere godt nok at slaekke lidt paa kravende til sin krop indtil den har tilpasset sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror protein kan hjaelpe... de perioder, jeg har klaret mig paa en smoothie om morgenen, har det vaeret essentielt at komme aerteproteinpulver i, eller at spise et aeg. Det stabiliserer blodsukkeret og sikrer, at jeg ikke gaar ned af sult.

Men HUSK, at der er en overgangsperiode, som kan vaere droenhaard for kroppen. Her kan det vaere godt nok at slaekke lidt paa kravende til sin krop indtil den har tilpasset sig.

Jeg tror du har ret. Jeg overvejer faktisk allerede at spise æg til morgenmad. Lige nu er jeg meget tæt på at råbe :numse og lade detox være detox og kapitulere til almindelig mad!!! Energi niveauet er langt nede og jeg syntes bestemt ikke det er sjovt!

Jeg vil komme noget olie i suppen i aften - med tanke på de piger der er på LCHF som fortæller at kroppen skal have noget at arbejde med og hvis det ikke er kulhydrater så skal den have fedt. Så hvis jeg kommer lidt af den gode oliven olie i så er det vel ikke noget der skader detox-wise?

Lige nu er der lang tid til lørdag aften (jeg skal til 30 års fødselsdag så stopper kuren kl 18 lørdag, kører måske videre søndag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw så har jeg fundet et yoga hold der er 300 kr billigere og tilmed meget tættere på så jeg skal ikke til yoga i aften alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overgav mig til lasagnen til aften :blush alle symptomer forsvandt dog derefter - jeg tror jeg skal have fundet en middelvej, lasagne er jo ikke ligefrem det bedste :( men det var det eller smertestillende og sulten ville fortsat være der. Så jeg spiste med Mie og Anders og så fortsætter jeg kuren med den ændring at jeg til morgen får omelet, til middag smoothie eller suppe og aftensmad stegt grønt og søde kartofler. Lige meget hvad er det en voldsom forbedring af min daglige kost - jeg skal også bare komme igennem uden at det bliver for uoverskueligt. Anders mener at det er fuldstændig åndsvagt at jeg skal få det fysisk dårligt over det, så han mener helt klart jeg bare skal droppe det :rolleyes

Så opbakningen mangler og helt sikkert også derfor lasagnen røg ned i stedet for suppe og omelet :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, pyt med den lasagne, darling :kiss

Har du nogensinde set denne detox, som har ret mange proteiner indbygget - og mad ;)

Jeg overvejer at tage den eller at tage raw food kuren foerst og juicefaste efterfoelgende.

Eller foerst detox'en og saa raw food kuren i egen version efterfoelgende og saa 5:2 med noget juice paa fastedagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, pyt med den lasagne, darling :kiss

Har du nogensinde set denne detox, som har ret mange proteiner indbygget - og mad ;)

Jeg overvejer at tage den eller at tage raw food kuren foerst og juicefaste efterfoelgende.

Eller foerst detox'en og saa raw food kuren i egen version efterfoelgende og saa 5:2 med noget juice paa fastedagene.

Nej det har jeg ikke, den ser ellers vildt effektiv ud :super

Problemet med den er alle de ekstra ting jeg skal ud og købe, bliver så skide nærrig :P mange sf ritualerne et de samme som dem jeg har i denne kur. Faktisk er det ritualer man bør fortsætte også efter kuren. De gør godt for både krop og sjæl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har jeg ikke, den ser ellers vildt effektiv ud :super

Problemet med den er alle de ekstra ting jeg skal ud og købe, bliver så skide nærrig :P mange sf ritualerne et de samme som dem jeg har i denne kur. Faktisk er det ritualer man bør fortsætte også efter kuren. De gør godt for både krop og sjæl!

I know og taenke godt paa det, at du har koebt ind til en kur.

Jeg er ikke vild med alt det soja, hun har deri, saa der vil jeg finde alternativer med aeg. Saa er hoerfroeolie haabloest hernede, altid harskt, saa jeg bruger olivenolie. Anyway, har ikke faaet listet alt endnu, saa koeber ikke ind foer jeg har lavet min egen version - og vil foerst starte, naar min naeste (igen lange?) mens er forbi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 3 SÅ er vi på sporet :yay

Startede dagen med at stege champignon, peberfrugt, squash, aubergine og hvidløg, bagefter hældte jeg æggemasse over og lavede den lækreste omelet. Og jeg blev virkelig mæt :yay

Kl 13 ca fik Mie lidt mad og så blev jeg enig med mig selv om at lave en smoothie, sulten var jeg ikke rigtig.

Det blev 2 klumper frosset spinat, ingefær, avocado, frugt blanding fra fryseren, kiwi og 1 hel appelsin + en dl appelsin juice SHIT det smagte godt :sandie Mie var da også ved at gå helt amok i det :P

Til aften blev det til suppe og stegt løg, sød kartoffel (90g ca) og hvidløg.

Derefter tog jeg til wellness med min mor. Vi tog en tur i bassinet og derefter gik vi på sten i det kolde vand. Så startede sauna temaet med tysk tema, så det var "den varme" vi fik også en tur i dampbadet, ansigtsmaske, body scrub og fodbad med i prisen, samt en rosin og nødde blanding efter endt tema, men der trængte vi virkelig også til noget, shit man bliver svimmel af sådan en omgang - men man provokerer også kroppen til at tro den har feber :o så der bliver bare banket blod rundt og sveden pibler ud sammen med alle de klamme ting i systemet. Føler mig renset i krop og sind SÅ lækkert.

Jeg har det rigtig godt i dag - ok jeg prutter exceptionelt meget og har været på toilet 4 gange (ikke bare for at tisse, for det er nok 20 gange jeg har været det) men ingen hovedpine eller energi forladthed. Nu kører det!!! Nu er jeg halvvejs og med omelet til morgen så tror jeg at jeg har fundet vejen frem!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know og taenke godt paa det, at du har koebt ind til en kur.

Jeg er ikke vild med alt det soja, hun har deri, saa der vil jeg finde alternativer med aeg. Saa er hoerfroeolie haabloest hernede, altid harskt, saa jeg bruger olivenolie. Anyway, har ikke faaet listet alt endnu, saa koeber ikke ind foer jeg har lavet min egen version - og vil foerst starte, naar min naeste (igen lange?) mens er forbi ;)

Mm... Olivenolie er virkelig også lækkert!

Jeg tror det er vigtigt at man finder sin egen version ellers er projektet dødsdømt fra start. Jeg kan godt lide at denne kur er åben for selvom der er en madplan, er der også en liste med "godkendte" fødevarer. Så tør jeg godt bytte lidt ud. Det behøver ikke være hardcore, bare det er seriøst og man gør det bedste man kan overskue. Lidt har også ret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay :yay

og er kun lidt misundelig paa wellness :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugen er ikke helt forløbet som jeg havde ønsket, igår var det VIRKELIG svært at bruge den tid det tager at lave mad med en febermus på armen. Jeg formåede dog at lave omelet til morgenmad og mens Mie stak lidt til sin middagsmad fik jeg bixet en smoothie sammen som hun også fik en god portion af. Det kolde var vist rart til den varme krop og med alle de vitaminer der er i sådan en fætter er det godt til imunforsvaret.

Til aften var der dog kaos og en var på Mie, mens den anden lavede mad, jeg havde det lidt skidt (ondt i halsen) så Anders lavede mad og dermed blev det ikke så detox som jeg havde håbet. Men han var da ok i sin tankegang: grøntsags tærte med æggefyld. Så jeg syntes det var et ihærdigt forsøg og spiste tærten uden kommentarer.

Rutinerne gik for længst fløjten, er sprunget ud af sengen flere gange fordi Mie var så ked. God nattesøvn er vist noget mange mødre drømmer om og det daglige bad med scrub...? Tjah jeg fik det gjort mandag og var i svømmehal/wellness onsdag - skal i bad nu, så hveranden dag.

Min krop arbejder dog fint - (klamme detaljer ALERT :toot ) bare i dag har jeg været på toilet 2 gange og jeg gasser for vildt :blush derudover lugtede jeg voldsomt af løg onsdag på trods af at jeg faktisk ikke har spist andet end det der er i suppen og lidt hvidløg så det må jo bare være den lugt jeg udskiller :unsure

Vægt: 64,6

Taljemål: 86,5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så stopper detox kuren altså sådan da, nogle ting vil jeg fortsætte med.

Ugens resultat:

1 cm tabt om maven og 800g tabt, det lyder ikke af meget når man tager min kamp i betragtning, men jeg HAR jo snydt lidt :oops omvendt er det jo også ganske fint for en uges arbejde, jeg bør i hvert fald ikke være skuffet.

Kroppen:

Jeg har det godt, mit Candida kæmper med næb og kløer, i onsdags kom mundsårene og jeg glæder mig til at de er væk igen. Sukkertrangen er ikke udpræget (men heller ikke væk) og jeg føler mig "lettere" og meget mindre oppustet.

Til aften fik jeg Pizza men spiste kun halvdelen af hvad jeg normalt ville, men jeg var mæt.

Bortset fra aftensmaden (jeg hader suppe - ok suppe er ok, men ikke den samme suppe HVER dag) kan jeg faktisk rigtig godt lide det jeg har fået bixet sammen nu!

Morgenmad: variable grøntsager steges og en æggemasse af 2 æg hældes over - det holder mig mæt og tilfreds langt op af dagen.

Middag/eftermiddag: avocado smoothie af 1 avocado, 1 kiwi, ca en håndfuld frossen frugt (gerne exotisk), 3 - 4 klumper frossen spinat og en god klump ingefær. (Nogle dage også med en appelsin i, men det er MEGET smoothie så) som væde bruger jeg appelsin juice.

Så det tror jeg at jeg fortsætter med i LAANG tid.

Til aften vil jeg bare gerne have lov at spise pasta/kartofler/brød og kød, samt diverse mejeri produkter.

Derudover har jeg jo stadig en masse kost tilskud som jeg fortsætter med til der ikke er flere.

At scrubbe kroppen vil jeg indføre ved hvert bad, men jeg skifter ud med en salt, olivenolie og citron scrub i stedet.

At strække sig om morgenen er skønt, man skal bare lige huske det.

Så nogle ting vil jeg holde fast i lidt endnu!

Håber i har fået noget ud af min beretning? Jeg vil i hvertfald huske den her uge hvis jeg skal i gang igen. Hovedpine, sygt barn, sløj mig, dårlige nætter og en masse andet rod (fx at planlægningen røg i vasken) har ikke hjulpet mig SPOR i kampen mod kemien, men NU står jeg her på den anden side af detox ugen og er omstændighederne taget i betragtning ok tilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt du har holdt sådan en uge ud. :respekt

Jeg så på et tidspunkt DETTE - og var noget overrasket over resultatet. Så personligt vil jeg ikke udsætte min krop for det. Tænk sig at udsætte sig for ting man ikke kan lide, ikke har lyst til - og alt det man skal savne.. for det i sidste ende INTET gavner. :blink

Kost tilskud og mad uden sukker, kulhydrater eller whatever.. er helt sikkert ikke dumt at tage fat om. Det er jo hvad man lyster og prøve.

Men igen.. Du sgu sej!!! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt du har holdt sådan en uge ud. :respekt

Jeg så på et tidspunkt DETTE - og var noget overrasket over resultatet. Så personligt vil jeg ikke udsætte min krop for det. Tænk sig at udsætte sig for ting man ikke kan lide, ikke har lyst til - og alt det man skal savne.. for det i sidste ende INTET gavner. :blink

Kost tilskud og mad uden sukker, kulhydrater eller whatever.. er helt sikkert ikke dumt at tage fat om. Det er jo hvad man lyster og prøve.

Men igen.. Du sgu sej!!! :kiss

Tak :)

Jamen jeg er klar over at detox ikke gør at kroppen bliver fri for gifte - de sidder i os og vi giver dem videre til vores børn. den kur jeg har valgt er også valgt ud fra at den netop skal booste kroppens eget forsvar og forbedre forholdene for netop lever, nyre, lunger og hud for at skille sig af med skidt.

Jeg har det rigtig godt her efter kuren og vil som sagt holde fast i nogle af de nye vaner da de helt sikkert gør noget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende læsning at følge med i dit projekt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spaendende at du har klaret saa meget trods haarde odds, Maja!

Mundsaar, siger du... Jeg er jo paa kosttilskud og har nu irriteret mundvig - er det candidaudrensning? :unsure For saa vil jeg da bare fortsaette og faa det ud af systemet :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spaendende at du har klaret saa meget trods haarde odds, Maja!

Mundsaar, siger du... Jeg er jo paa kosttilskud og har nu irriteret mundvig - er det candidaudrensning? :unsure For saa vil jeg da bare fortsaette og faa det ud af systemet :shooter

Den slår aldrig fejl her! Sukker afvænning og udrensning = mundsår og når det er rigtig slemt også svampesynptomer for neden - men det er kortvarigt og forsvinder efter 2-6 dage uden behandling.

Jeg havde 4 på gummerne/tandkødet en af dem lige i hulningen hvor kindkødet starter :( og de var store og ømme fredag, igår kunne jeg kun mærke den ene, i dag er der ikke engang en prik tilbage fra de 3 første jeg fik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER