Ihpets-mortilto

Snart slank supermor :) Ny start

47 indlæg i dette emne

Jeg tillader mig altså at oprette en ny tråd, jeg gik helt galt i at slanke mig, og nu er jeg klar igen, men vil have en frisk start

Jeg mangler 9,5 kg for at have smidt alle graviditetskiloerne, og de sidder altså ret godt fast skulle jeg hilse og sige. For mange måneder siden lavede jeg det mål at jeg skulle have tabt alle 24 gravidkilo d. 18. september når William bliver 6 måneder. Det er vist ikke ligefrem muligt mere, så jeg har besluttet at trække 4 kg fra, og derved have et mål om 20 kg til. Altså mangler jeg nu 5,5 kg, og det er ambitiøst men muligt.

Jeg følger ikke nogen speciel kur, jeg har prøvet alt for mange kure, og det der virker for mig er altså ”bare” at spise sundt. Jeg ved jeg kan, for jeg har før tabt mange kilo. Jeg har veje dag om mandagen.

29. juni = 110,0

5. august = 108,9

12. august

Min store belønning, som burde komme inden for de 9,8 kilo jeg mangler, er at jeg igen vil kunne passe min vielsesring. Når jeg når ned under 99,4 vil jeg belønne mig selv med nogle lækre gummistøvler, jeg har ikke nogle og mangler det virkelig. Så vil være en super belønning.

Mit endelig mål er ca. 75 kg. Da jeg mødte min mand for 2,5 år siden vejede jeg 74,6 og jeg så brand godt ud. Dengang mente jeg at jeg skulle tabe meget mere, men det var urealistisk for mig – og ser jeg billeder nu, så kan jeg godt se at jeg var flot slank. Jeg drømmer om at tabe så meget som muligt af min overvægt inden William skal være storebror, for jeg tror min overvægt var med til at gøre graviditeten så træls som den var.

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Torsdagens mad:

Morgenmad: 3 skiver knækbrød med forskelligt magert pålæg

Formiddag: nødder

Frokost: stor salat med æg og hytteost

Eftermiddag: kirsebær og vindruer

Aftensmad: stor salat med kylling og hytteost + en lille håndfuld mandler

Aftenhygge: Koldskål

Motion: gik fra Ringstedet og hjem i stedet for at tage bussen = 45 minutters gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredagens mad:

Morgenmad: 2 skiver knækbrød, 1 med hamburgerryg og 1 med hytteost +vindruer og kirsebær

Formiddag: 90 g kyllingebryst + ½ l. light cola

Frokost: 1 ds tun, hytteost, 1/2 peberfrugt, 1 knækbrød, en bakke cherrytomater

Eftermiddag: en nektarin + 4 daddelkugler

Aftensmad: Hj.lavet burger, 2 stk

Aftenhygge: ærter, kirsebær og vindruer

Motion: gåtur hjemmefra - Rema - bibliotek - gågaden - Ringstedet (bussen hjem derfra) = 2 timers gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med vægttabet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih hvor er i søde, tak for hep :yay Har lige fået tilføjet dagens motion + formiddagsmad i #3. Kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal spise til frokost, så venter lige lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep!!!

De 24 du tog på var det vejning efter eller før fødslen?

Jeg vejede 18 kg mere efter fødslen end jeg gjorde før graviditeten og de kilo havde jeg først tabt i sidste uge så jeg syntes det er vanvittig flot allerede!

Bruger du Shape Up? Den gav nemlig mig motivationen til de sidste 3 kilo og mod på 2 mere inden jul :P jeg syntes at det giver et skide godt overblik over hvad man propper i hovedet. Selvom jeg ikke altid overholder kalorie indtaget så er tavlen "ren" næste dag og så starter jeg forfra og dunker ikke mig selv i hovedet og tænker "så kan det også bare være lige meget!" - desuden er det ikke voldsomt mange flere kalorier jeg tager for meget, jeg er endnu ikke kommet over 1500 på en dag og mit "tilladte" kalorie indtag er 1190.

Det giver også en fantastisk bevidsthed om hvor mange kalorier der er i de forskellige fødevarer og så prioriterer jeg fx en halv pose popcorn over en håndfuld chips, 2 kyllinge fileter over en bøf osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep!!!

De 24 du tog på var det vejning efter eller før fødslen?

Jeg vejede 18 kg mere efter fødslen end jeg gjorde før graviditeten og de kilo havde jeg først tabt i sidste uge så jeg syntes det er vanvittig flot allerede!

Bruger du Shape Up? Den gav nemlig mig motivationen til de sidste 3 kilo og mod på 2 mere inden jul :P jeg syntes at det giver et skide godt overblik over hvad man propper i hovedet. Selvom jeg ikke altid overholder kalorie indtaget så er tavlen "ren" næste dag og så starter jeg forfra og dunker ikke mig selv i hovedet og tænker "så kan det også bare være lige meget!" - desuden er det ikke voldsomt mange flere kalorier jeg tager for meget, jeg er endnu ikke kommet over 1500 på en dag og mit "tilladte" kalorie indtag er 1190.

Det giver også en fantastisk bevidsthed om hvor mange kalorier der er i de forskellige fødevarer og så prioriterer jeg fx en halv pose popcorn over en håndfuld chips, 2 kyllinge fileter over en bøf osv.

De 24 var den morgen inden han kom ud, da jeg kom hjem fra hospitalet vejede jeg 6 kilo mindre, så faktisk 18. Jeg smed så 10 kg på 2 uger ca. Og så har jeg så tabt mig, taget på, tabt mig, taget på så mange gange - at jeg nærmest har tabt 20 kg siden (og taget 22 kg på <_< ).

Jeg har egentligt brugt madlog meget, det er jo det samme, bare lidt mere udvidet (og IKKE gratis). Men lige pt har jeg ikke overskud til at veje og skrive ind - så jeg starter lidt uden, og går jeg så i stå i vægttabet, så må jeg finde overskuddet til at veje og notere. Men jeg har også været så meget på kur at jeg faktisk godt ved hvad jeg kan spise + jeg er næsten færdig uddannet inden for ernæring og sundhed, så jeg har jo egentligt godt styr på det. Og så er jeg sådan en som faktisk spiser sundt til måltiderne 98% af gangene (de sidste 2% er ligesom ok synes jeg) - men jeg GROVÆDER imellem måltiderne, og helst chokolade, slik, kage, brød (som i: MEGET brød) osv osv. Så lod jeg være med det, ville jeg være både slank og sund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 24 var den morgen inden han kom ud, da jeg kom hjem fra hospitalet vejede jeg 6 kilo mindre, så faktisk 18. Jeg smed så 10 kg på 2 uger ca. Og så har jeg så tabt mig, taget på, tabt mig, taget på så mange gange - at jeg nærmest har tabt 20 kg siden (og taget 22 kg på <_< ).

Jeg har egentligt brugt madlog meget, det er jo det samme, bare lidt mere udvidet (og IKKE gratis). Men lige pt har jeg ikke overskud til at veje og skrive ind - så jeg starter lidt uden, og går jeg så i stå i vægttabet, så må jeg finde overskuddet til at veje og notere. Men jeg har også været så meget på kur at jeg faktisk godt ved hvad jeg kan spise + jeg er næsten færdig uddannet inden for ernæring og sundhed, så jeg har jo egentligt godt styr på det. Og så er jeg sådan en som faktisk spiser sundt til måltiderne 98% af gangene (de sidste 2% er ligesom ok synes jeg) - men jeg GROVÆDER imellem måltiderne, og helst chokolade, slik, kage, brød (som i: MEGET brød) osv osv. Så lod jeg være med det, ville jeg være både slank og sund.

Hæ hæ du lyder som en af mine tidligere kolleger "jeg er ekspert i hvad der er sundt, hvad jeg må spise, hvad der er dybt forbudt og hvad jeg bør gøre - jeg vejer bare stadig 20kg for meget fordi min lyst er stærkere end min sunde fornuft" det var skide godt sagt for helt ærligt det er jo ikke en større videnskab at spise færre kalorier end man forbrænder men kææææft hvor er det svært i praksis :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ du lyder som en af mine tidligere kolleger "jeg er ekspert i hvad der er sundt, hvad jeg må spise, hvad der er dybt forbudt og hvad jeg bør gøre - jeg vejer bare stadig 20kg for meget fordi min lyst er stærkere end min sunde fornuft" det var skide godt sagt for helt ærligt det er jo ikke en større videnskab at spise færre kalorier end man forbrænder men kææææft hvor er det svært i praksis :rolleyes

Jeps! Alle ved jo nok det ikke er klogt at æde en pose matadormix, MEN det smager jo godt/feder først i morgen/kan være ligemeget for man spiste også lige en pizza tidligere/man er ked/glad/sur/skuffet/træt/har fødselsdag/jul/nogen andres fødselsdag/fortjener det fordi man har været så sund/trænger osv osv osv - vælg selv undskyldning. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps! Alle ved jo nok det ikke er klogt at æde en pose matadormix, MEN det smager jo godt/feder først i morgen/kan være ligemeget for man spiste også lige en pizza tidligere/man er ked/glad/sur/skuffet/træt/har fødselsdag/jul/nogen andres fødselsdag/fortjener det fordi man har været så sund/trænger osv osv osv - vælg selv undskyldning. :lol

Ha ha - hvor er det godt skrevet - det er jo præcis det der er problemstillingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, slankekur og weekend hænger ikke godt sammen, bliver godt med mandag i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er IKKE vild med weekend! 110,1 argghhh <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandagens mad:

Morgenmad: 3 skiver knækbrød, 2 med hytteost, 1 med tahin

Formiddag: -

Frokost: 2 skiver franskbrød med ost + lidt vandmelon og lidt blomme

Eftermiddag: lidt kirsebær og vindruer

Aftensmad:

Aftenhygge:

Motion: gik til og fra mødregruppen (Kasernegrundene) = 1 t og 10 minutters gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er IKKE vild med weekend! 110,1 argghhh <_<

Nå nu kom jeg da ned på 109,3. Så er det bare om at klemme balderne sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu kom jeg da ned på 109,3. Så er det bare om at klemme balderne sammen.

Sådan :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lavet en aftale med min mand om at jeg, når jeg har tabt 10 kg, får et par gummistøvler. Jeg ønsker mig nogle Ilse Jacobsen der passer til min regnjakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay hepper også på dig! du skal nok klare det søde!har du set de der "30 day shred videoer? dem kan man finde på youtube og så lave hver aften, men jeg tror også at hvis man gør det et par gange om ugen så giver det noget, og tager kun 20 min, så det er ikke umuligt at gøre mens manden putter, pusler etc. :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay hepper også på dig! du skal nok klare det søde!har du set de der "30 day shred videoer? dem kan man finde på youtube og så lave hver aften, men jeg tror også at hvis man gør det et par gange om ugen så giver det noget, og tager kun 20 min, så det er ikke umuligt at gøre mens manden putter, pusler etc. :8:

Tak søde :kiss

Jo jeg har set dem, og har faktisk også planer om at starte. Skal vist bare lige igang. Tak for sparket :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til blomst for det sidste skub, i dag starter jeg 30 days shred!

Min plan er at måle mig og veje mig (vejer mig også mandag) dag 1, 11, 21 og 31. Jeg er spændt på hvad det giver, men uanset hvad trænger jeg i hvert fald til at røre mig. Jeg regner med enten at hive J med i weekenden ELLER lade ham gå en tur med W i mellemtiden, jeg gider i hvert fald ikke at han glor på mig mens jeg sveder alene, hehe.

Nu til talene:

Vægt: 108,1 (tabt 1,2 siden i går, :yay)

Overarm h: 35, v: 34,5

Talje (det tyndeste sted): 99,5 (say what???)

Mave (ved navlen): 120,5

Røv (det bredeste sted): 132

Lår h: 76,5, v: 76

Ikke ligefrem tal jeg er stolt af, men det er jo også derfor at jeg går i gang.

Desuden skal jeg nok låne svigermors crosstrainer som jeg vil placere foran tv'et så kan jeg stå der og køre stille og roligt til lidt tv om aftenen.

Ja som i nok kan læse så skal det fandmer være NU! Jeg vil tilbage på de 76,4 jeg vejede da jeg mødte min mand. Jeg var flooot ;) (jeg er ret høj, så 75 kg er alt fint til mig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at hoppe på vægten igen i dag (ups) og :yay havde tabt 200 gram, og er nu på 107,9.

Og så er jeg altså blevet lidt øm i kroppen efter gårsdagens shred, så jeg frygter det godt nok lidt. Håber ikke det bliver så slemt som jeg frygter når først jeg kommer i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! !! :) fedt du gik i gang og husk at du bliver øm fordi kroppen arbejder og muskler bygges op!

Og det er ikke kun dig der bliver øm! Jeg er faktisk ret veltrænet men er også øm de første par dage i hver del af shredden ;) det er jo også super intensivt! !

You go girl !!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået! Og det ømme skal nok gå over - når kroppen har vænnet sig til arbejdet. Hvis det er slemt er matas masagelotion og salve til ømme muskler gode.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det tid til mandags update!

For en uge siden sagde vægten 110,1, men det var vidst noget væske et eller andet, tirsdag sagde vægten nemlig 109,3 kg. Og det er fra de 109,3 at mit -10kgs mål er sat (og mine gummistøvler jeg får som belønning ;) ).

I dag sagde vægten 107,0!!! Weeee :glad :super :box :toot :yay Og jeg har altså tabt 3,1 siden mandag og 2,3 fra tirsdag. Så det må man sige har været en god uge. Men jeg har altså også været sej.

Det eneste jeg ikke har været super til er det der shred som jeg startede torsdag. Jeg fik aldrig lavet andet end 1. dag fordi jeg fik 1. mens og det gjorde ondt, og gjorde det meget LIDT sjovt at hoppe. Jeg har dog IKKE opgivet, og starter op igen i dag (nu hvor mens er under kontrol igen er undskyldningen jo væk) :box :box :box :box :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups! Jeg har altså snydt og sneget mig op på vægten... Og... Har... Allerede... Tabt... 1,2 kg mere :yay :glad :box :8: :lolhit Så nu mangler jeg kun 6,5 før jeg er UNDER pre-graviditets vægt! Og til jeg får mig et par gummirøjsere, hehe. (Ok, dropper lige janteloven) Jeg synes faktisk at jeg er MEGA sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER