Bima0906

Sove for meget?

4 indlæg i dette emne

Jeg er udstyret med en dejlig baby på lige godt 3 måneder. Og hun er rigtig god til at sove.

Hun har fra den 1. uge ca sovet et stræk på ca 5 timer om natten. Da hun var 1-1,5 måned begyndte hun at sove ca 7 timer i et stræk, varierende fra 6-8 timer. Det gør hun stadig. Hun har hidtil først gået til ro for natten mellem kl 22 og 24 om aftenen, så har hun sovet de 6-8 timer, vågnet og blevet ammet (hun er rent ammebarn) og så sover hun gerne 3 timer mere.

Ja jeg klager ikke og er da glad for at få min søvn :-)

Men nu i nat faldte hun så i søvn for natten kl. 20.30 som stadig er en sjældenhed, og når hun har gjort så har hun næsten altid vågnet flere gange om natten. Og hun vågnede så først kl. 6.30 i morges :o dvs hun sov 9 timer i træk uden mad.

Men er det okay for et rent ammebarn at sove sålænge uden mad?

Hvornår sov jeres børn så længe?

Mine to andre var vel henne omkring de 6 måneder før de sov så længe. Og det skal lige siges at hun er trivsel. Hun har gode elastikker og vokser fint i længden, det er dog længe siden hun blev vejet, og er glad og smilende og jeg har godt med mælk. Jeg tilbyder hende også ekstra gange at blive ammet i løbet af dagen netop fordi hun jo sover de lange stræk om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mie sov vel en 7-8 timer i stræk fra hun var 1,5 - 2 mdr (ikke hver nat, men ofte) til hun blev 3 mdr så begyndte hun at vågne 2-4 gange om natten.

Min nevø sov 8 timers stræk HVER nat fra han var 2 mdr og nu er han 13 mdr og sover 10-11 timer uden opvågning. Så ingen grund til at være urolig - nyd det, måske varer det ikke ved, måske gør det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyd det :)

Så længe hun trives og udvikler sig godt, er der ingen grund til bekymring.

Mine har altid sovet godt. Specielt min søn. Han sov længe om natten og kunne snildt sove 4-5 times eftermiddags lur, min datter sover også godt, dog ikke nær så godt som min søn.

Min søn blev fuldt flaskebarn 7 uger gammel. Han sov 9 timer den dag han var 9 uger.

Min datter var tidligere flaskebarn og sov igennem meget tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved jo godt at jeg bare skal nyde det :-) men selvom det er mit tredje barn kan jeg alligevel ikke lade være med at bekymre.

Jeg vil da også se frem til at hun begynder at gå i seng lidt tidligere hver aften så vi kan lidt voksentid igen, og så må hun da gerne fortsætte med at sove godt. Jeg skal også snart til sundhedsplejerske igen og så må vi se om ikke hun stadig følger godt med med vægten.

Men tænker alligevel om der er andre som også har/har haft små babyer som sov så længe og stadig tog på og trivedes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER