Marianne1983

Over 35

11 indlæg i dette emne

Er det noget med at når man er fyldt 35 kan man få lavet yderligere undersøgelser end NF, fx moderkagebiopsi?? Mener jeg har hørt det men er i tvivl. Nogen der ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne man i hvert fald før i tiden, men er ikke sikker på at man gør det mere nu, hvor alle får NF-scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 36, og ikke blevet tilbudt yderligere undersøgelser end NF + doubletest. Jeg havde dog meget lav risiko, og har derfor ikke selv bedt om yderligere udredning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for jeres svar.

Nu skal jeg til NF på mandag og tror lige jeg hører om der er nogle specielle tilbud til kvinder over 35 eller specielle procedurer.

Stinne - godt at høre at du havde lav risiko, har nok tænkt at min risiko var høj når jeg var over 35...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man er 40 eller derover tilbydes man igangsættelse ved 41+0..

Tror ikke der er noget, når man ikke er ældre end 35! Men jeg ville da også spørge til NF! :0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 38 da jeg fik Lilly. Man får NF ligesom alle andre gravide i DK, og har selvfølgelig en dårligere risiko faktor ifht alder, men man får ikke tilbudt andet med mindre der er indikationer. De sammenholder jo blodprøve med nakkefold og alder når de beregner, og vores alder trækker ned. Jeg fik så graviditetssukkersyge i uge 27 og fik at vide at det er også en ting man har lidt højere risiko for at få pga alder. Men alt i alt havde jeg en rigtig god graviditet og fødsel og fik en lækker lille pige.

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Og tak for jeres svar

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en Update

Var til NFscanning i dag og fik en rigtig fin risikovurdering. Under 1:5000 risiko. Der var ikke nogle specielle forholdsregler når man er over 35.

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en Update

Var til NFscanning i dag og fik en rigtig fin risikovurdering. Under 1:5000 risiko. Der var ikke nogle specielle forholdsregler når man er over 35.

:-)

Tillykke med den fine nf scanning :yay det er bare en skøn milepæl at nå over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med god NF :)

Rart at høre, at der ikke er særlige forholdsregler, når man er over 35. Det har jeg bildt mig ind og lidt frygtet, for jeg rammer også 35 før en eventuel nr 2 kommer...

Er det dit 1. barn? (er på fra mobil så kan ingen info om dig se ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :-).

Og tumlepigen - ja, det er min første graviditet, skulle lige finde manden først :-).

Hvad med dig? Hvor gammelt er dit barn?

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER