louisevibe

Vinterjakke

15 indlæg i dette emne

Ja, det er jo lidt grotesk at kigge vinterjakke med 25 grader udenfor, men ikke desto mindre er det jo nu de nye efterårs- og vintervarer kommer på hylderne.

Men er lidt i tvivl om, hvad vi skal have? Og hvor meget hun kommer til at bruge den. Hvad er jeres erfaring og tanker?

Vi har jo været rigtig glad for vores Wheat sommerjakke, så overvejer da, om vi skal ud i en vinterjakke derfra også. Men ved ikke om det er pengene værd ift hvor meget den vil blive brugt.

Silke Elia er 1 år om lidt, stadig i 74, men snart i str. 80. Vi får 3 km i dagpleje, så det bliver på cykel eller i bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vores dp er glad for vinterjakke og thermobukser i overgangsperioderne. Så Zoey har en wheat og en pompdelux vinterjakke.

Jeg synes hendes sart rosa wheat jakke med pelskant er super fin, men tror ikke jeg sender den med hende i dp, det kan komme bag på en hvor beskidte de bliver derhenne. så den bruger jeg nok til weekend og når den anden bliver vasket :)

Jeg ville ikke undvære en vinterjakke for Zoey bliver ret hurtig varm. Men hvis det sner fra oktober-april bliver vinterjakken nok ikke brugt :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke undvære vinterjakke til den alder :) Vores yngste bliver 2 til oktober, og hun havde også vinterjakke sidste år, som Måske ikke blev brugt vildt meget, men som jeg alligevel ikke ville have undværet. Det var en Ticket To Heaven, og jeg var meget tilfreds med den.

Til den kommende sæson, har jeg købt på januarudsalget. Har en Ticket To Heaven og en Småfolk til hende, samt en Racoon/Cupcake og en Molo flyverdragt. Jeg ved ikke helt hvad vi kommer til at bruge endnu, men ellers sælger jeg resten. Vi har ikke prøvet at have Småfolk overtøj endnu, men er spændt på kvaliteten- den virker lækker. De andre nævnte mærker har vi god erfaring med :)

Jeg er sådan lidt "go-Crazy" med overtøj. Er en rigtig sucker til det :blush

Den store har også et lager i vinterjakker; en Hummel, en Småfolk og en Ticket. Den fra Ticket er jeg dog sikker på at sælge igen, da den er for lille til hende. Hun har også en Racoon og en Danefæ flyver klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Jeg har købt en Mini A Ture vinterjakke til hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var madison noget yngre i vinters. Men vi brugte vinterjakke meget. For skulle vi ud til nogen var det nemmer at have hende i bilen med jakke på og så et tæppe eller dyne over til bilen var helt varm. Vi skal helt klart også have en i år.

Sidste år var det en brugt vi havde som fulgte med det tøj vi havde købt så husker ikke mærket. Da hun voksede ud af den g der stadig var lidt koldt uden for købte jeg en vinter jakke i Kvickly.

Tror vi ender med en fra hm eller to måske. Nu er hun jo i dp hos mig. Men tænker alligevel det er nemmest med to. En der må blive beskidt.

Jeg ville rigtig gerne give hende en dyrere jakke og flyverdragt for den sags skyld. Men nu jeg kun har et dp barn er pengene meget små og hver en krone skal vendes :( og desværre skal børne penge gå til at vi kan købe julegaver. Åh Gud jeg håber det vender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisevibe jeg håber det er okay jeg lige stiller et spørgsmål i denne tråd :)

jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor meget overtøj vi skal ha til vores lille datter, hun er født den 29/6 og bruger lige nu str. 56, umiddelbart tænker jeg at vi ikke skal ha ret meget for vi har en voksipose til når hun ligger i barnevognen. men jeg kan ikke finde ud af om vi skal købe en varm heldragt med noget foer i, eller en flyverdragt eller jakke? og i hvilken str. jeg så skal købe det i :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisevibe jeg håber det er okay jeg lige stiller et spørgsmål i denne tråd :)

jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor meget overtøj vi skal ha til vores lille datter, hun er født den 29/6 og bruger lige nu str. 56, umiddelbart tænker jeg at vi ikke skal ha ret meget for vi har en voksipose til når hun ligger i barnevognen. men jeg kan ikke finde ud af om vi skal købe en varm heldragt med noget foer i, eller en flyverdragt eller jakke? og i hvilken str. jeg så skal købe det i :help

Jeg havde en god fleecedragt til Marius sidste år vi brugte. Havde hverken jakke eller flyverdragt. Og så har jeg løbende købt en ny, som han har skiftet størrelse. Marius sov i en slee bee. Måske jeg ville købe en str 68. Men det kommer også an på, om det er en uld dyne du har. For så har du nok slet ikke brug for andet end en jakke/trøje til bilen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisevibe jeg håber det er okay jeg lige stiller et spørgsmål i denne tråd :)

jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor meget overtøj vi skal ha til vores lille datter, hun er født den 29/6 og bruger lige nu str. 56, umiddelbart tænker jeg at vi ikke skal ha ret meget for vi har en voksipose til når hun ligger i barnevognen. men jeg kan ikke finde ud af om vi skal købe en varm heldragt med noget foer i, eller en flyverdragt eller jakke? og i hvilken str. jeg så skal købe det i :help

Så er hun ca 2 måneder ældre (altså sæsonmæssigt) end Silke Elia var. Vi havde en Engel ulddragt, som vi brugte i starten, når vi fragtede hende. Ellers brugte hun sin voksi til at sove i. Den var med ulddyne, som den var rigelig varm bare med alm tøj, hue og vanter. Vi havde ingen flyverdragt eller jakke. Men ved at Pandamor havde flyverdragt til Anna sidste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisevibe jeg håber det er okay jeg lige stiller et spørgsmål i denne tråd :)

jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor meget overtøj vi skal ha til vores lille datter, hun er født den 29/6 og bruger lige nu str. 56, umiddelbart tænker jeg at vi ikke skal ha ret meget for vi har en voksipose til når hun ligger i barnevognen. men jeg kan ikke finde ud af om vi skal købe en varm heldragt med noget foer i, eller en flyverdragt eller jakke? og i hvilken str. jeg så skal købe det i :help

Erica fik sin første flyverdragt da hun var 1,5 år, og vi savnede den ikke den første vinter (hun er fra d 27/6). Så en fleeceheldragt vil jeg anbefale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en god fleecedragt til Marius sidste år vi brugte. Havde hverken jakke eller flyverdragt. Og så har jeg løbende købt en ny, som han har skiftet størrelse. Marius sov i en slee bee. Måske jeg ville købe en str 68. Men det kommer også an på, om det er en uld dyne du har. For så har du nok slet ikke brug for andet end en jakke/trøje til bilen...

det er den dyne der er i når man køber den?? :rolleyes ved ikke hvad det er faktisk :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica fik sin første flyverdragt da hun var 1,5 år, og vi savnede den ikke den første vinter (hun er fra d 27/6). Så en fleeceheldragt vil jeg anbefale :)

det var også det jeg tænkte først, men synes det er svært, vil ikke ha hun fryser jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var også det jeg tænkte først, men synes det er svært, vil ikke ha hun fryser jo..

Vi har en Voksi og det er med ulddyne. Da det var rigtig koldt sov hun i heldragt i voksien, men ellers sov hun bare i sit normale tøj.

Når hun skulle frem og tilbage til bil fik hun en dyne om sig hvis det blæste/var meget koldt, men det er jo så lidt de er ude i den alder, så jeg ville have synes det ville have været spild at købe en dyr (stiv) flyverdragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Voksi og det er med ulddyne. Da det var rigtig koldt sov hun i heldragt i voksien, men ellers sov hun bare i sit normale tøj.

Når hun skulle frem og tilbage til bil fik hun en dyne om sig hvis det blæste/var meget koldt, men det er jo så lidt de er ude i den alder, så jeg ville have synes det ville have været spild at købe en dyr (stiv) flyverdragt.

jeg kiggede lige på h&ms hjemmeside og de har sådan en fin teddybear dragt som har lidt tykkelse, der er fødder, vanter og hue i, måske den kunne være meget god? eller måske bare en jakke også dyne om benene hvis det er koldt når vi køre bil (eller bilen går i stå midt i ingenting)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kiggede lige på h&ms hjemmeside og de har sådan en fin teddybear dragt som har lidt tykkelse, der er fødder, vanter og hue i, måske den kunne være meget god? eller måske bare en jakke også dyne om benene hvis det er koldt når vi køre bil (eller bilen går i stå midt i ingenting)

Jeg ville vælge en heldragt, i den alder er det meget rart de ikke skiller på midten + jeg synes de aldrig kan møjes med kun at få jakke på og jeg ville blive træt f dynen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louisevibe jeg håber det er okay jeg lige stiller et spørgsmål i denne tråd :)

jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor meget overtøj vi skal ha til vores lille datter, hun er født den 29/6 og bruger lige nu str. 56, umiddelbart tænker jeg at vi ikke skal ha ret meget for vi har en voksipose til når hun ligger i barnevognen. men jeg kan ikke finde ud af om vi skal købe en varm heldragt med noget foer i, eller en flyverdragt eller jakke? og i hvilken str. jeg så skal købe det i :help

Min søn er fra 29/6 2012 og vi købte bare en vamset fleecedragt. Vi arvede en Hummel vinterjakke, men jeg synes ikke det fungerede. Så vi puttede ham i fleecedragten og den holdte ham fint varm uanset om vi sku ud og køre eller i barnevognen, hvor han sov i en slee bee.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER