Ema

Madlede

7 indlæg i dette emne

Ok, har ikke fået nogen cravings endnu, er 6+2 i dag, men til gengæld så kunne jeg overhovedet ikke få mig selv til at spise den lækre fisk jeg fik serveret igår. Havde endda selv valgt at vi skulle have fisk og jeg ELSKER fisk, men igår, puha allerede da ovnen blev åbnet slog maven kolbøtter.

Please vær sød at fortælle mig at det går over igen og at jeg ikke behøver vente 9 måneder før jeg kan holde ud at spise fisk igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her tog det ca tre uger.. Det eneste der virkede var kolde mælkeprodukter. Prøv dig frem, og spis det du kan få ned! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget variabelt :) så har desværre ikke en fast tidshorisont til dig ;)

Jeg selv havde kvalme og opkast fra 5. uge til omkring 19. uge :( øv!

Efterfølgende har jeg haft lidt svært ved at få madglæden igen, har har faktisk lidt svært ved især kød, fisk og skaldyr (især stegt) for tiden (og jeg plejer at elske kød og fisk!). Men det går da fremad! :) bare i lidt mindre portioner end normalt :)

(ps er 25+0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne slet ikke holde ud at spise søde sager i uge 6 til ca. 14. Er i uge 21 nu, kvalmen er helt væk, og jeg kan spise sødt igen, men slet ikke i det omfang som før graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke ret meget kvalme, men madlede, jotak! Og det er faktisk ikke helt vaek her, hvor Noah er 13 maaneder :blink

Men det er klart mindre og mindre. De foerste 4-5 uger efter foedslen skulle jeg tvinge mig selv til at spise alt andet end min morgenmad, som til gengaeld var endnu mere :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde madlede ca 3 uger fra uge 6 til 9. Nu er jeg i uge 12 og har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik madlede og kvalme + opkast fra ca uge 6... er 15. uger henne nu og har stadig madlede og kaster op ca en-to gange i ugen!

Madleden har varierret meget hos mig! Lige som madlyst/cravings kald det hvad du vil :) varierre meget...

I starten skovlede jeg rugbrøds og knækbrøds madder inden bords! Nu har jeg det bare super dårligt med brød og især pasta, får kvalme bare jeg overvejer det til aftens mad! Til gengæld går det fantastisk med mozarella ost og lufttørret skinke!

Inden jeg blev gravid brød jeg mig ikke synderligt meget om bananer, men det har ændret sig! :)

Tror det jeg gerne vil sige er at det har ændret sig løbende for mig! Det vigtigste er bare at du sørger for at spise varierret og generelt bare at spise, hvilket kan være svært når madleden rigtig kicker ind! :)

Håber "fiske-perioden" går over og bliver skiftet ud med noget mindre ønsket ;) Ellers gælder det nok bare om at væbne dig med tålodighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER