Guest Cirkeline88

er her en bankmand/dame??

9 indlæg i dette emne

som kan forklare mig noget..??

Min mor vil lave en børnebørnsopsparing til min datter i stedet for at give gaver, og det synes jeg er helt fint :) så jeg har lige været inde og læse lidt om den på hendes banks hjemmeside, og der står at min datter er skattepligtig med de renter der kommer på kontoen, men hvordan fungere det lige?

min datter er jo under 18 år (sjovt nok :P )

er der nogen der ved noget om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved er afkastet skattefrit så længe pengene står på børneopsparingen. Det er derfor den er fordelagtig - og derfor der er loft for indskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er afkastet skattefrit så længe pengene står på børneopsparingen. Det er derfor den er fordelagtig - og derfor der er loft for indskud.

ja men så vidt jeg kan se gælder det ikke en børnebørnsopsparing, kun en børneopsparing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores bank er det også sådan, at det kun er os forældre, der kan sætte penge på kontoen. Ellers er det ikke skattefrit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores bank er det også sådan, at det kun er os forældre, der kan sætte penge på kontoen. Ellers er det ikke skattefrit.

men hvordan betaler min lille datter skat af de penge hendes mormor sætter ind på en konto?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men hvordan betaler min lille datter skat af de penge hendes mormor sætter ind på en konto?

Tror hun komme til det den dag den skal udbetaler evt. :unsure Det er mit bedste bud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis kontoen står i bedsteforældrenes navn, er det deres kapitalindkomst. Hvis det er hendes, er det hendes kapitalindkomst. Men hun har jo "frikort" når hun er under 18 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja men så vidt jeg kan se gælder det ikke en børnebørnsopsparing, kun en børneopsparing

Nårh ja, sorry. Var ikke helt vågen dér. Det ku være jeg sku tá mine briller på. Det er som missinglink skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså med mindre der står rigtig mange penge på kontoen, og renterne dermed overskrider frikortet, så sker der intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER