Annemb

Rækkefølge på tænder?

9 indlæg i dette emne

Jeg troede egentlig, at hjørnetænderne kom før kindtænderne. Det virker mest logisk i mit hoved, men nu synes jeg, jeg kan mærke at min søn er ved at få en kindtand i overmunden. Han har pt. de fire forreste i overmunden og de to forrest i undermunden. Er det skørt? Eller helt normalt ;) ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg troede egentlig, at hjørnetænderne kom før kindtænderne. Det virker mest logisk i mit hoved, men nu synes jeg, jeg kan mærke at min søn er ved at få en kindtand i overmunden. Han har pt. de fire forreste i overmunden og de to forrest i undermunden. Er det skørt? Eller helt normalt ;) ..

Helt normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først 8 fortænder. Så 4 kindtænder så 4 hjørnetænder. Resten ved jeg ikk :-P Zoey havde Dog kun 3 kindtænder da 1. Hjørnetand kom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gry har 8 fortænder, 4 kindtænder og 2 hjørnetænder på vej nu, tror at de 2 sidste følger ret hurtigt efter. Og så mangler hun blot de 4 sidste kindtænder, glæder mig til tandhelved er forbi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :-). Ja, det bliver rart, når det engang er ovre. Min søn fik først sin første tand, da han var 9-10 måneder. Der er vist lang vej endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise fik også først sin første tand ved en 8-9 mdr. Hun har nu 4 fortænder i overmunden og 3 fortænder i undermunden. Den ene kindtand i overmunden er så lige brudt igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kindtand nr. 1 er brudt igennem og nr. 2 er tæt på. Ikke underligt at jeg har en pylret søn for tiden. Stadigvæk kun to tænder i undermunden. Det ser nu så kært ud :wub . Men rart at høre, at det er helt normalt at de kommer i lidt random rækkefølge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison har fået hendes meget oven i hinanden. Ved for tænder tog hun to af gangen. Ved kind tænder tog hun fire af gangen og nu er hendes hjørnetænder ved at komme. Indtil videre kun de to i overmunden. Så måske det er sådan ved jer også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først 8 fortænder. Så 4 kindtænder så 4 hjørnetænder.

Præcis. Og så de bagerste 4 kindtænder til sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER