Guest M's mor

Hvad kan man give?

13 indlæg i dette emne

Jeg har et dp barn der stopper til august. Han har kun været her et par måneder da de nu er flytte fra byen.

Men jeg vil gerne give ham en lille ting. Han får hynden med hans navn på som er i den højstol han sidder i, han får en USB nøgle med de få billeder der nu er taget mens han har været her. Og så synes jeg han skal have en lille ting mere. Men hvad skal det lige være?

Han vil være 10 måneder når han stopper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad er budgettet? Og ved du hvad kutymen er blandt de andre DP'er i kommunen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er budgettet? Og ved du hvad kutymen er blandt de andre DP'er i kommunen?

Jeg er privat så jeg kan egentlig gøre hvad jeg vil hvis du forstår.

Jeg tænker noget omkring 100-150 kr. For han har ikke været her ret længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. LEGO duplo vil sikkert være interessant, og kan købes i alle prisklasser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er en sød tanke. Jeg syns nu ikke det behøver være noget særlig dyrt eller stort, men noget som han kan få at vide han har fået af sin dp mor. Da jeg havde barn hos dp for mange år siden fik hun en lille slaskedukke da hun stoppede, den var hun rigtig glad for. I vs og børnehaver har jeg fået foto "bøger" de havde lavet med mit barn og legekammeraterne i forskellige situationer med små kommentarer til. Det har været noget ungerne har elsket at gense igen og igen, og jo ikke noget som har kostet andet end pap, lim og glittertudser el. lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er en rigtig sød tanke, men jeg tænker også at en lille symbolsk ting til måske 50-100 kr. er rigeligt fint. Faktisk er hynden og USB'en en flot afskedsgave i mine øjne. Hvis det skal være noget, der minder om tiden hos dig, kunne en fotobog med billeder fra tiden hos dig være en sød idé, som en anden også nævnte. De fås jo i mange prisklasser og vil være et evigt minde, hvor noget legetøj mere vil "drukne" i den store bunke. Men legetøj bringer jo altid glæde. Måske en lille bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har tid og mulighed for det, så har vi i førskolen brugt det, at lave en dækkeserviet, som bestod af en lamineret A3 tegning af familien og billeder af familien + navn osv.

Men lige i dit tilfælde er det måske ikke så nemt at få drengen til at tegne. Men du kunne måske lave hånd og fodaftryk på den + billeder af ham og de andre børn og dig. For det er en ting, som vil blive brugt hver dag, når han spiser - og et rigtigt godt minde....

Bare et forslag, som ikke koster meget, hvis man har en laminerings maskine vel at mærke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad du skal give, men jeg syntes ideen med den pude er både sød og sjov

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har tid og mulighed for det, så har vi i førskolen brugt det, at lave en dækkeserviet, som bestod af en lamineret A3 tegning af familien og billeder af familien + navn osv.

Men lige i dit tilfælde er det måske ikke så nemt at få drengen til at tegne. Men du kunne måske lave hånd og fodaftryk på den + billeder af ham og de andre børn og dig. For det er en ting, som vil blive brugt hver dag, når han spiser - og et rigtigt godt minde....

Bare et forslag, som ikke koster meget, hvis man har en laminerings maskine vel at mærke....

Er det bare at køre det igennem en alm laminat maskine?

Min mand er ved et firma hvor de kan printe billeder ud på forskellige str plader. Og sider og overvejer om jeg måske kunne få ham til at printe et billede ud i A4 str hvor de tre unger sidder på. Og så lave en dækkeserviet i laminat eller en fotobog. Og så sige det er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det bare at køre det igennem en alm laminat maskine?

Min mand er ved et firma hvor de kan printe billeder ud på forskellige str plader. Og sider og overvejer om jeg måske kunne få ham til at printe et billede ud i A4 str hvor de tre unger sidder på. Og så lave en dækkeserviet i laminat eller en fotobog. Og så sige det er det.

Vi gjorde bare det at vi tog et alm. stykke hvidt A3 papir - det passer også med størrelsen på en dækkeserviet synes jeg. Og så klistrede vi billeder på af børnene og deres familier - altså søskende, forældre og bedsteforældre. Og så fik de lov til at tegne på den også. Og så skrev vi barnets navn + førskole 2012...

Og så bare igennem en alm laminerings maskine.

Jeg kan også godt lide ideen med en foto bog og den pude du selv snakker om. De får så meget ud af sådan en personlig gave - fordi det er deres egen - og ingen har noget helt magen til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. det er faktisk lige meget alderen - det vil altid være et hit med noget der er billeder på. Vi fik en lille fotobog af mine forældre da Elin var 8 mdr - og hun elsker stadig at sidder og bladre i den. Og dækkeserviet ligger fremme hver gang man skal spise - og igen kan man sidde og snakke med børnene om hvem det er,der er på billederne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov fik da aldrig svaret herinde.

Jeg har lavet en FOTO bog med lidt billeder af ham og de andre børn. Så har jeg hynden som jeg har købt med hans navn på og så får han en USB nøgle med alle billeder fra de her to måneder. Vi blev enige om at det var det nu han ikke havde været her i længere tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER