MajBarn

Mænd

5 indlæg i dette emne

Og overskriften skal ikke lyder på den negative måde ;)

Men nu har jeg læst rundt omkring herinde ang piller osv. Er der nogen piller som mænd kan/skal tage når man prøver at blive gravid?

Lige som der jo er piller som kvinder kan tage :)

Ihh så mange spørgsmål man har :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det gør der. Har ikke overblik over junglen, men bestilte for nyligt nogle på en engelsk hjemmeside sammen med en fertilitetstest (hvor der er test til både mand og kvinde). De piller var ikke så dyre og hedder FertilMan og er en multivitamin. Man kan også få forskellige ting på danske hjemmesider, bl.a. de her (der dog er en del dyrere end dem, jeg har købt - jeg ved ikke om det betyder, at de er bedre)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ryger er det en god ide at holde op :whistling rygning er ikke kun skidt for babyer (og andre mennesker), det nedsætter også fertiliteten en del både hos mænd og kvinder. Selvfølgelig kan man godt blive gravid osv trods rygning, men hvis man føler man gerne vil gøre noget for at forbedre sine chancer er det vel bare endnu et argument for at stoppe ;)

Ellers har jeg også hørt at vitaminer og sund kost er godt for sædkvaliteten. Det gælder vel generelt for både mænd og kvinder at sundhed og fertilitet ofte hænger sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zink og selen (og det vil jeg ikke hænges op på, men synes jeg husker at Q10også er gavnligt) er mineraler der har betydning for sædproduktion og sædcellekvalitet. Så det er da værd at sørge for, at ens mand er dækket ind hvad de mineraler angår.

Hsk at sædcellen produceres omkring 3 måneder før den "skal bruges".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER